Gwarancja a lekkie zmiany

Mam pytanie czy jeśli przy zakupie nowego skutera i dotarciu go wymienilbym załóżmy moduł na nowy i odpial zawirowywacz ( lub coś innego z nim bo jestem jeszcze zielony i tylko gdybam) to czy stracilbym gwarancję w przypadku gdybym chciał w salonie rometa wymienić na gwarancji inna część? Przykładowo licznik albo nie wiem np akumulator?

na silnik tak. stracisz. tak naprawde to tracisz gwarancje na modyfikowany element/zespół. ale jeżeli udowodnią związek przyczynowo-skutkowy miedzy twoim modem a inną usterką to też mogą odmówić.

:( trochę słabo no ale przecież kupując maszynkę taką na 2-3 sezony mało kto ich nie odblokowuje tylko dlatego zeby nie tracić gwarancji? Mylę się? A w przypadku kiedy zadzwonię do salonu w którym bym załóżmy kupił i serwisowal i poprosił ich o zdjęcie blokad to gdyby to zrobili oni a nie ja osobiście lub Kowalski mechanik to gwarancja sie utrzyma?

to zależy.
jest gwarancja producenta (importera) - czyli ta książeczka/karta gwarancyjna. I taką gwarancje ma psi obowiązek uznać każdy autoryzowany serwis należący do sieci importera.
Czyli kupisz w Szczecinie, serwisujesz w Zakopanem - i nie ma to znaczenia.
Inna sprawa to gwarancja dealera (serwisu) który ci przeróbek dokonywał. To jest twoja umowa z konkretnym serwisem że ty połozysz kase u nich za przeróbke ale za to oni bedą to serwisować. Ale to jest już kwestia umowy miedzy wami.
Gwarancji dealera 1 nie uzna dealer 2 - bo niby dlaczego.

Dobra rozumiem, od razu mówie ze po zakupie mam zamiar i poprosic o ewentualne zmiany i serwisowac i oddawac na gwarancje do tego samego konkretnego salonu. Zanim powiem o co dokladnie mi chodzi zadam pomiedzy inne pytanie.