Grzanie sie silnika skuter 4t 80ccm

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Grzanie sie silnika skuter 4t 80ccm

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 3 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #191774
    Zdjęcie profilowe Maati
    Maati
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Witam
    Tydzień temu zmieniłem cylinder i tłok na 80ccm. Mam problem, ponieważ silnik strasznie sie grzeje. Po przejechaniu kilku km jest gorący. Na 50 takiego problemu nie miałem. Co może byc przyczyną grzania się silnika ?

    #191776
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 621

    Docieranie – przecież części muszą się ułożyć i dotrzeć do siebie. Powodują dużo większe tarcie i przez to wydziela się taka ilość ciepła. Musisz przeczekać pierwsze 300-400km i potem powinno być lepiej. Jedyna rada – jeżdzij delikatnie, nie piłuj silnika i rób częste postoje po 10-15km jazdy.

    Zipp Salmo: przebieg 56598km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 156km.
    #191789
    Zdjęcie profilowe Maati
    Maati
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Dzięki wielkie ;-). Jeszcze jedno pytanko jaki olej najlepszy na docieranie ? 😀

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj trójkołowy CAN-AM Ryker 900 na prawo jazdy B

    Wrażenia z jazdy, których nie da się porównać z czymkolwiek na czym do tej pory jeździłeś. 77 KM, skrzynia CVT, ABS i kontrola trakcji w standardzie. Odkryj trójkołowy Can-Am Ryker Rally Edition.
    #191793
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Z tym piłowaniem się nie zgadzam. Przy prawidłowym docieraniu powinno się jeździć ze zmiennymi obrotami. Raz wyższe raz niższe i dodatkowo hamować silnikiem. Jeżeli będziemy poruszać się tylko na niskich obrotach, to zamulimy silnik a samo dotarcie zajmie dużo więcej czasu. Jeżeli chodzi o przerwy, to tu się jak najbardziej zgadzam. Nie wolno przegrzać silnika, bo będzie to dla niego koniec.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #191796
    Zdjęcie profilowe Maati
    Maati
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Właśnie tak robie czasami wyższe obroty czasami niższe tak czytałem na innych forach.

    #191804
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Jeszcze rodzi się pytanie, co oznacza stwierdzenie „silnik strasznie sie grzeje” i ile wynosi mniejsze grzanie niż to co kolega podał. Co się grzeje – przekładnia czy cylinder? A może kanapa aż parzy w tyłek? Jaka temperatura powinna być dobra a jaka jest za duża? To takie trochę wróżenie z fusów. Po czym poznajesz że „strasznie się grzeje” i co? Bo silnik zaczyna się na mocowaniu do ramy a kończy na ośce tylnego koła.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #191826
    Zdjęcie profilowe Maati
    Maati
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Grzeje się ponieważ po przejechaniu 3 km pokrywa głowicy jest gorąca sie dotknąć nie da to samo kolanko ale to chyba normalne 😀

    #191837
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Normalne. Zima się skończyła, dni są cieplejsze, więc i chłodzenie gorsze. Nie przejmuj się, jest dobrze, ma być gorące.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #191854
    Zdjęcie profilowe Maati
    Maati
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Dzięki za pomoc 🙂 A olej najlepszy na docieranie jaki ??? 😀 bo wcześniej wlalem CASTROLA do 4t trochę drogi xd a teraz kupiłbym jakiś inny. Jaki polecasz ??? 😀

    #191858
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Mogę tylko powiedzieć jak ja robiłem:
    – po założeniu nowego zestawu – 0 km i wlany mineralny Lotos-15W40, wymiana przy 30, 100, 300 km
    — pierwsze 30 km w odcinkach po 10 km i przerwa dla ostygnięcia silnika.
    — jazda do 500 km delikatna
    – przy 500 km wymiana na półsyntetyk Castrol-10W40
    — od 500…1000 km już się rozpędzałem nawet do 60 km/h ale powoli i bez zbędnego obciążania silnika
    – przy 1000km wymiana znów na ten sam półsyntetyk 10W40 Castrola i tak jeżdżę.
    Opinie i sposoby są różne, wybrałem taką. Gdzieś czytałem, że nie trzeba wymieniać już po 30 km, ale mnie to ani ziębi ani grzeje; zrobiłem po swojemu. Teraz nie narzekam, silniczek pracuje i mruczy jak pszczółka 🙂

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie