Grzanie się przekładni pasowej

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #175077
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    Czy to normalne, że przekładnia dość mocno się grzeje? Po przejechaniu kilkunastu km jest bardzo ciepła – nie gotuje się, ale ręką za długo obudowy się nie przytrzyma; zaczyna parzyć (zwłąszcza przy sprzęgle i wariatorze). Nie wiem jaką ma temperaturę, ale napewno jest więcej niż 40 st.C. Mam się czymś przejmować czy te typy tak mają? Silnik Romet w Router Grande.

    #175078
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 919

    każda przekładnia się grzeje bo to przekładnia cierna. Do tego w CVT straty potrafią być bardzo duże minimum 20 a czasem nawet 50% mocy z silnika zamienia na ciepło – wiec ma sie co grzać.
    Jeżeli masz olej w przekładni, nie wydaje niepokojących dźwięków i nie traci osiągów to nie ma powodów do niepokoju.
    Jeżeli bardzo sie boisz możesz zdjąć pokrywe napędu i zobaczyć czy masz niepołamane łopatki na wariatorze i czy dzwon sprzęgła nie ma przebarwień od temperatury, ocenić stan paska. Jeżeli jest dobrze to pewnie jest wszystko ok.
    niuans jest taki że im bardziej sie grzeje tym bardziej sie grzeje :)- chodzi o to że przegrzana przekładnia/sprzęgło ma tendencje do poślizgu a im bardziej sie ślizga tym więcej energii z silnika idzie w pi..du tzn zamienia je na ciepło a nie na ruch koła.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #175088
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Pomóc mogą dzwony wentylowane i z chłodzącym żebrowaniem. Ale siłą rzeczy, jeśli jeździsz w temperaturze 30st (upał) to przekładnia będzie się kotłować. Najfajniej jest przy około 10st. Takie optimum gdzie jeszcze nie jest mróz a już dobrze chłodzi.

    #175118
    Berg
    Uczestnik
    • Postów: 817

    Olej jest, dźwięków niepokojących nie słyszę, osiągi chyba ok., 60-tkę rozwinie. Zdjąłem pokrywę, wygląda wszystko że jest w porządku: łopatki są, dzwon nie przebarwiony, pasek też robi wrażenie dobrego (skuter ma przejechane 2000 km) więc chyba nie mam się czym martwić.

    Pytam, bo z CVT nie miałem wcześniej doczynienia więc każde jej zachowanie jest dla mnie zagdką. Dziś zrobiłem jakieś 20 km i pokrywa była dobrze ciepła ale nie parzyło. Więc chyba nie mam się czym przejmować 🙂
    Dzwony wentylowane…. to znaczy z otworami? Mój ma otworki ale nie wiem czy „wentylowane” nie są większe.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button