Gra na gitarze - trudne?

Witajcie. Dostałem od brata pod choinkę jego starą gitarę elektryczną, z misją nabycia jakichś umiejętnośći gry na tym wynalazku. Nie wiem kompletnie nic o grze na gitarze, stawiam dopiero pierwsze kroki. Czy nauka i sama gra są trudne? Co warto wiedzieć? Co trzeba wiedzieć? Od czego zacząć? Proszę o poradę forumowicze :).

Jak w każdej dziedzinie trzeba mieć chociaż odrobinę talentu :).Po drugie musi Ci to sprawiać przyjemność,jeśli nie to prędzej czy pózniej odłozysz gitarę w kąt.Czy trudno się nauczyć grać na gitarze ? - to zależy od talentu i słuchu.Podobno każdy może się nauczyć,ale nie każdy jest tak wytrwały :)

Bede mial chwile to coś napiszę, gram amatorsko na elektryku od 4 lat :)

Pierwsze zacznij od gamy, zobacz wgl na jakiej zasadzie ona dziala, pozniej jakies chwyty..

ps zalezy co chcesz grac jezeli solowki to mozesz zaczac od pentatoniki, lub poimprowizuj sobie w c-dur.

Jako że to jest OffTopic, więc OffTopem - Miqlaq, jaki masz wydeszek w TZR? Jaki polecasz do serii ?

Mam założony jakiś na D :D. Nie pamietam dobrze. Na niskich obrotach brzmi tragicznie, ale na wysokich krzyczy jak R6 :D. Nie ma takiego nigdzie na Allegro, więc myślę ze był zakładany w Francji. Nie mam jak sprawdzić bo Yamaszka stoi u babci w piwnicy. Do serii z tego co się orientuję to jednym z najlepszych wydechów jest Leo Vince V6.

Samo brzdąkanie sprawia mi sporo frajdy, a co dopiero jakbym umiał zagrać jakiś kawałek :D. Zaczynam powoli ogarniać co i jak. Progi już z grubsza rozkminiam, podobnie jak gamę, ale perfekcji za szybko nie osiągnę :). Najbardziej mnie interesuje takie granie pojedyńczych kawałków dla siebie. Najbardziej chciałbym się nauczyć na tę chwilę Karma to burn - Twenty, ale na wszystko przyjdzie czas :P.

Miqlaq, a nie Devil ? :D

Nie :p. Co jak co, ale Devil to nie był ;). Może to był Giannelli...

TheMiqlaq, ba poczatku bedziesz mial probleny z szybka zmiana chwytow