Gilera DNA Zgasł i nie odpala

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Gilera DNA Zgasł i nie odpala

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe szef_ff szef_ff 6 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #111986
    Zdjęcie profilowe Mshinoda
    Mshinoda
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam serdecznie.
    Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Na początku piszę mój problem. Posiadam Gilere DNA 50c. w zeszłym tygodniu wybrałem się w 20 km trasę. Ulice były suche, ale czasem koła złapaly toche wody. 2 km od domu przy zjeżdzaniu z góry przy prędkości ok 95 km/h skuter zgasł nagle i nie chciał juz odpalic. Teraz napisze co juz sprawdzałem:
    -iskra jest (na wszelki wypadek kupilem nowa świece NGK)
    -kompresja sprawdzana palcem (nie da sie utrzymac palca w otworze świecy,
    -gażnik czyszczony 2 razy,
    benzyna (i chyba tu problem) dochodzi do gaznika wypelnia komore pływakową , ale świeca sucha, palec po przylozeniu tez suchy.

    Sezon coraz blizej, a ja bez gilerki jestem jak kajakarz bez wiosła. Proszę Was o pomoc, czemu benzyna nie dochodzi do świecy, a może problem twki w czymś innym?

    Pozdrawiam

    #111987
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Świeca jakiego koloru? Iskra jest? Skuter zgasł na wolnych obrotach czy nagle podczas jazdy jak by ktoś zapłon wyłączył?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #111989
    Zdjęcie profilowe Mshinoda
    Mshinoda
    Użytkownik
    • Postów: 8

    stara świeca była ciemna, na pewno kawa z mlekiem to nie było, raczej sama kawa 🙂 iskra jest zarowno na starej jak i na nowej świecy. Skuter zgasł na w pełni odkręconej manetce, pełny gaz tak jakby ktos nagle zdjął fajke – wyłączył zapłon. po wlaniu benzyny strzykawka do cylindra i zalozeniu świecy skuter tak jakby odzywał sie, chwile 2/3 sekundy pokreci i gasnie

    #112010
    Zdjęcie profilowe Mario1
    Mario1
    Użytkownik
    • Postów: 1 223

    na to wychodzi że to wina gaźnika , bądź ewentualnie jeszcze może być wydmuchany oring na podkładce króćca bądź samego króćca – nie wiem jak dokładnie wygląda u ciebie połączenie gaźnika z głowicą ,- przez co może łapać fałszywe powietrze pomiędzy gaźnikiem a głowicą i dlatego nie ma siły wessać mieszanki do głowicy.

    #112876
    Zdjęcie profilowe Mshinoda
    Mshinoda
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Witam ponownie.
    Problem rozwiązał się po wtryśnięciu strzykawką benzyny pod świece, skuter odpalił i chodzi. Teraz jest kolejny problem, mianowicie po tej awarii skuter stracił moc. Od razu po odpaleniu jak jest zimny to ma spore przyspieszenie takie jak przed awaria, lecz po przejechaniu 100 metrow sktore nagle przestaje przyspieszac i jedzie ok 50 km/h i juz tak szybko sie nie rozpędza. Wcześniej jechał 80/90 km/h. Wyjąłem cylinder i jest w dobrym stanie, jest tylko jedna nie duża ryska, natomiast i głowica wygladaja jakby ktos je młotkiem i gwoździem potraktował

    http://zapodaj.net/060f33a3c548a.jpg.html

    Czy ta utrata mocy może być spowodowana takim stanem tłoka i głowicy? pozdrawiam

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #112879
    Zdjęcie profilowe Mario1
    Mario1
    Użytkownik
    • Postów: 1 223

    nie chce cie straszyć ale wymiana cylka i głowicy cię czeka , w cylku nie ma prawa być żadna rysa bo kompresję traci , im słabsza kompresja tym większa strata mocy , sprawdź pierścienie – przypuszczam że któryś padł – wystarczy że kawałek się ukruszył i to są efekty ( rysa i zmasakrowana głowica )

    #112899
    Zdjęcie profilowe Mshinoda
    Mshinoda
    Użytkownik
    • Postów: 8

    A Głowicy nie da się jakoś wyszlifować tak żeby gładka była? Dzięki Mario za odpowiedzi 🙂 jeszcze jedno pytanko mam, czy jest sens wymiany cylka na 70c skoro wcześniej na tej 50 v max do 100 km/h dochodził?

    #112904
    Zdjęcie profilowe Mario1
    Mario1
    Użytkownik
    • Postów: 1 223

    jest sens bo będzie miał trochę więcej mocy , ale jak ci to wystarcza co masz to ok. , co do szlifu to się nie opłaca i nawet nie wiem czy by się ktoś tego podjął , a i tak po szlifie musiałbyś szukać nowych pierścieni i tłoka ( o ile są ) taniej i szybciej wyjdzie cię wstawka nowego – kup komplet i po kłopocie

    #112908
    Zdjęcie profilowe Mshinoda
    Mshinoda
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Właśnie problem w tym że cylinder który zamowiłem nie ma w komplecie głowicy tylko tłok + uszczelki + pierścienie. Chodzi mi o szlif a raczej wygładzenie samej głowicy, 5 kątne chyba strasznie drogie są.

    #112909
    Zdjęcie profilowe Mario1
    Mario1
    Użytkownik
    • Postów: 1 223

    Mshinoda napisał:

    Właśnie problem w tym że cylinder który zamowiłem nie ma w komplecie głowicy tylko tłok + uszczelki + pierścienie. Chodzi mi o szlif a raczej wygładzenie samej głowicy, 5 kątne chyba strasznie drogie są.

    jak nie ma głębokich tych dziurek to wyszlifuj papierem ściernym , wcześniej szczotką drucianą na wiertarce tak by żadnego syfu nie było

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie