Gilera DNA Zgasł i nie odpala

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #111986
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    Witam serdecznie.
    Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Na początku piszę mój problem. Posiadam Gilere DNA 50c. w zeszłym tygodniu wybrałem się w 20 km trasę. Ulice były suche, ale czasem koła złapaly toche wody. 2 km od domu przy zjeżdzaniu z góry przy prędkości ok 95 km/h skuter zgasł nagle i nie chciał juz odpalic. Teraz napisze co juz sprawdzałem:
    -iskra jest (na wszelki wypadek kupilem nowa świece NGK)
    -kompresja sprawdzana palcem (nie da sie utrzymac palca w otworze świecy,
    -gażnik czyszczony 2 razy,
    benzyna (i chyba tu problem) dochodzi do gaznika wypelnia komore pływakową , ale świeca sucha, palec po przylozeniu tez suchy.

    Sezon coraz blizej, a ja bez gilerki jestem jak kajakarz bez wiosła. Proszę Was o pomoc, czemu benzyna nie dochodzi do świecy, a może problem twki w czymś innym?

    Pozdrawiam

    #111987
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Świeca jakiego koloru? Iskra jest? Skuter zgasł na wolnych obrotach czy nagle podczas jazdy jak by ktoś zapłon wyłączył?

    #111989
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    stara świeca była ciemna, na pewno kawa z mlekiem to nie było, raczej sama kawa 🙂 iskra jest zarowno na starej jak i na nowej świecy. Skuter zgasł na w pełni odkręconej manetce, pełny gaz tak jakby ktos nagle zdjął fajke – wyłączył zapłon. po wlaniu benzyny strzykawka do cylindra i zalozeniu świecy skuter tak jakby odzywał sie, chwile 2/3 sekundy pokreci i gasnie

    #112010
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    na to wychodzi że to wina gaźnika , bądź ewentualnie jeszcze może być wydmuchany oring na podkładce króćca bądź samego króćca – nie wiem jak dokładnie wygląda u ciebie połączenie gaźnika z głowicą ,- przez co może łapać fałszywe powietrze pomiędzy gaźnikiem a głowicą i dlatego nie ma siły wessać mieszanki do głowicy.

    #112876
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    Witam ponownie.
    Problem rozwiązał się po wtryśnięciu strzykawką benzyny pod świece, skuter odpalił i chodzi. Teraz jest kolejny problem, mianowicie po tej awarii skuter stracił moc. Od razu po odpaleniu jak jest zimny to ma spore przyspieszenie takie jak przed awaria, lecz po przejechaniu 100 metrow sktore nagle przestaje przyspieszac i jedzie ok 50 km/h i juz tak szybko sie nie rozpędza. Wcześniej jechał 80/90 km/h. Wyjąłem cylinder i jest w dobrym stanie, jest tylko jedna nie duża ryska, natomiast i głowica wygladaja jakby ktos je młotkiem i gwoździem potraktował

    http://zapodaj.net/060f33a3c548a.jpg.html

    Czy ta utrata mocy może być spowodowana takim stanem tłoka i głowicy? pozdrawiam

    #112879
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    nie chce cie straszyć ale wymiana cylka i głowicy cię czeka , w cylku nie ma prawa być żadna rysa bo kompresję traci , im słabsza kompresja tym większa strata mocy , sprawdź pierścienie – przypuszczam że któryś padł – wystarczy że kawałek się ukruszył i to są efekty ( rysa i zmasakrowana głowica )

    #112899
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    A Głowicy nie da się jakoś wyszlifować tak żeby gładka była? Dzięki Mario za odpowiedzi 🙂 jeszcze jedno pytanko mam, czy jest sens wymiany cylka na 70c skoro wcześniej na tej 50 v max do 100 km/h dochodził?

    #112904
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    jest sens bo będzie miał trochę więcej mocy , ale jak ci to wystarcza co masz to ok. , co do szlifu to się nie opłaca i nawet nie wiem czy by się ktoś tego podjął , a i tak po szlifie musiałbyś szukać nowych pierścieni i tłoka ( o ile są ) taniej i szybciej wyjdzie cię wstawka nowego – kup komplet i po kłopocie

    #112908
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    Właśnie problem w tym że cylinder który zamowiłem nie ma w komplecie głowicy tylko tłok + uszczelki + pierścienie. Chodzi mi o szlif a raczej wygładzenie samej głowicy, 5 kątne chyba strasznie drogie są.

    #112909
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    Mshinoda napisał:

    Właśnie problem w tym że cylinder który zamowiłem nie ma w komplecie głowicy tylko tłok + uszczelki + pierścienie. Chodzi mi o szlif a raczej wygładzenie samej głowicy, 5 kątne chyba strasznie drogie są.

    jak nie ma głębokich tych dziurek to wyszlifuj papierem ściernym , wcześniej szczotką drucianą na wiertarce tak by żadnego syfu nie było

    #112920
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Lepiej kup nową głowicę i tłok z pierścieniami, samemu bym nie ryzykował szlifowania takich dziur.
    Lepiej dmuchać na zimne, niż zrobisz coś nie tak i do kosztów nowej głowicy dojdzie Ci koszt nowego cylka…

    #112943
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    DamianRysiek… napisał:

    Lepiej kup nową głowicę i tłok z pierścieniami, samemu bym nie ryzykował szlifowania takich dziur.
    Lepiej dmuchać na zimne, niż zrobisz coś nie tak i do kosztów nowej głowicy dojdzie Ci koszt nowego cylka…

    nie przesadzaj , jak nie jest pęknięta i nie ma dziur na zewnątrz to wystarczy tylko wyczyścić syf , co innego gdyby miał z 4t z zaworami to ta by mogła stracić szczelność na zaworach .

    #112973
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    Dzieki Panowie za pomoc. Cylinder i tłok w drodze, napisze jak przyjdzie czy coś się zmieniło, pozdrawiam

    #113003
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Tak na przyszłość palcem to możesz co innego robić aniżeli sprawdzać kompresję. Palca nie utrzymasz nawet przy kompresji z jaką silnik nie ma prawa odpalić.

    #113013
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Mario1 napisał:

    DamianRysiek… napisał:
    Lepiej kup nową głowicę i tłok z pierścieniami, samemu bym nie ryzykował szlifowania takich dziur.
    Lepiej dmuchać na zimne, niż zrobisz coś nie tak i do kosztów nowej głowicy dojdzie Ci koszt nowego cylka…

    nie przesadzaj , jak nie jest pęknięta i nie ma dziur na zewnątrz to wystarczy tylko wyczyścić syf , co innego gdyby miał z 4t z zaworami to ta by mogła stracić szczelność na zaworach .

    pewnie, że masz rację 😉 tylko, że ja i mój kuzyn mamy takie przeżycia po jego Rs”ce, że praktycznie wszystko może się popsuć od byle czego 🙂 i chciałbym również innych przestrzec, że nawet błahostki mogą spowodować usterki.

    #113014
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    zgadzan sie z mario1 wez papier drobny po wczesniejszym wyczyszczeniu nagaru i delikatnie oszlifuj te wzery od jakiejs rozsypanej czesci
    papier min 150 potem 220 i bedzie ok
    tylko obrob zeby nie bylo jakis zadziorow co moga znowu urwac sie
    bedziesz czesciej czyscil z osadu glowice to wszystko calkowicie nie oplaca likwidowac sie tych odbic lepiej z czasem poszukaj innej glowicy a teraz zrob jak pisze
    pozdro

    4T FOREVER

    #113259
    Mshinoda
    Użytkownik
    • 2
    • 8Postów:

    Po załozeniu nowego cylka przyspieszenie jak za dawnych czasów 🙂 martwi mnie jeszcze tylko jedna rzecz, czy to normalne ze gilerka przyspiesza i po ok 10 sekundach zatrzymuje przestaje przyspieszac? Czuć ze bez problemu mogłaby jeszcze przyspieszyc ale obroty i predkość staja w miejscu, czy to moze byc jakas blokada? wydech gaznik króciec na pewno mam bez zadnych blokad, myslalem ze to moze byc dlokada modułu zapłonowego, ale kompletnie nie wiem jak sprawdzic czy to przez to. Co o tym sądzicie?

    #113646
    szef_ff
    Użytkownik
    • 5
    • 104Postów:

    a ile masz obrotów przy V-max?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button