Generic Explorer – brak iskry i świateł

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Generic Explorer – brak iskry i świateł

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Zarowa1988 Zarowa1988 3 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #195643
    Zdjęcie profilowe Zarowa1988
    Zarowa1988
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Witam. Jestem tutaj nowy. W ogóle przygoda ze skuterami to dla mnie nowość. Wychowałem się na Simsonie 🙂 Mam skutera Generic Explorer 50ccm. Jest to skuter, który mam do sprawdzenia, jeśli go naprawię to mój, a jeśli nie to go oddaję. Skuter przywieziony z austrii, nie wiem o nim praktycznie nic. Problem polega na tym, że nie ma w nim iskry i świateł pozycyjnych, mijania ani drogowych. kierunkowskazy działają, stop, sygnał, rozrusznik ładnie kręci. Czy brak iskry i świateł pozycyjnych może być ze sobą jakoś powiązany, czy raczej nie łączyć tej usterki? Co sprawdzać w pierwszej kolejności poza świecą i modułem zapłonowym ??

    #195646
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Hmmm… wygląda na to, że działa Ci to, co jest zazwyczaj zasilane z akumulatora, a nie działa to, co jest bezpośrednio zasilane ze statora via regulator napięcia. Sprawdź zatem, czy Twój skuter ^produkuje^ prąd…

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #195648
    Zdjęcie profilowe Zarowa1988
    Zarowa1988
    Użytkownik
    • Postów: 13

    to znaczy, że światła drogowe i iskra idą wyłącznie z prądnicy i w ogóle nie idą z akumulatora? Podobno po wymianie tłumika skuter przestał działać, ale nie wydaje mi się żeby tłumik miał jakiś związek z elektryką. Jeśli nie daje prądu to co dalej ? jutro będę przy nim grzebał.

    #195653
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Tak. Światła i iskra idą z prądnicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu można odpalić skuter po całkowitym rozładowaniu/uszkodzeniu akumulatora.
    Po prostu sprawdź je w pierwszej kolejności. Obejrzyj świecę, czy przy próbie zapalania (i braku iskry) jest mokra – czy dociera paliwo…

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #195654
    Zdjęcie profilowe Zarowa1988
    Zarowa1988
    Użytkownik
    • Postów: 13

    a czy w skuterach 2t jest jakaś elektryczna pompka paliwowa? co za elektryka jest podpięta pod gaźnik, bo widzę że jakieś kable tam prowadzą.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #195657
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Nie, to prawdopodobnie jest elektryczna cewka ssania…

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #195680
    Zdjęcie profilowe Zarowa1988
    Zarowa1988
    Użytkownik
    • Postów: 13

    a jak jest z serwisowaniem okresowym w skuterach 2t? co trzeba wymieniać i co ile ? co z olejem w przekłądni?

    #195681
    Zdjęcie profilowe Szpenio
    Szpenio
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Cześć
    olej przekładniowy wydaje mi sie że co 2 tyś

    #195683
    Zdjęcie profilowe Szpenio
    Szpenio
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Zarowa1988 napisał:

    a czy w skuterach 2t jest jakaś elektryczna pompka paliwowa? co za elektryka jest podpięta pod gaźnik, bo widzę że jakieś kable tam prowadzą.

    To jest raczej czujnik poziomu paliwa

    #195684
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 000

    Szpenio, ty też w laczkach, czy zamieniłeś na japonki, bo upał?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie