Gaźnik? Zalanie?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #19949 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Hej. Opiszę objawy. Skuter nowy. Przebieg 0 km
    -15. Skuter odpala z trudem, ale odpala. Ma jakby za niskie obroty przez co gaśnie.
    Po przejechaniu niecałego kilometra skuter kilkanaście razy gaśnie. Aż w ogóle nie odpala.

    Czy został zalany?

    #19950 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Możliwe-sprawdź świecę 🙂

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #19953 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Ale nawet jeśli to w razie czego samo odparuje?

    #19956 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Według mnie te obroty są przyczyną.

    #19959 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Leszku, wykręć świecę i wypal ją nad płomieniem gazowym (nad kuchnią np), możesz też podkręcić obroty w gaźniku tylko nie za dużo, pół obrotu śrubą do regulacji wystarcz.

    #19968 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Jak byś zalał i trochę by postał, to będzie git, chociaż najlepiej wytrzeć lub wypalić.Zgodzę się z Hugo, to raczej przez te obroty-ciągle gaśnie no i przez to się zalewa po trochu.

    #19972 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Dokładnie! Przestał sie trochę, wyparował nadmiar paliwa i chodzi. Podregulowałem obroty, ale mimo to szaleją góra, dół:)

    #19975 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Albo coś ze ssaniem, albo tak jak w Hondzie miałem-uszkodzone membrany gaźnika.Są pod krućcem ssącym, sprawdź w razie co.

    #20109 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Helllo. Podbijam.
    Wyczyściłem świecę (mokra za sprawą takiej czarnej mazi). Regulowałem gaźnik na różne sposoby. Iskra jest.
    Dalej to samo. Jakieś pomysły?

    Aaa. Dodam, że raz udało mi się go odpalić. Pochodził chwilkę i znów zdechł.

    Przypomnę tylko, że ta maszyna ma ręczne ssanie i ręczny kranik.

    Dodatkowo mam takie pytanie, bo zgłupiałem.
    Mała śrubka odpowiedzialna za skład mieszanki: wkręcamy więcej paliwa, wykręcamy więcej powietrza, prawda?

    No i jeszcze dodatkowo zauważyłem, że szanowni państwo przy odpalaniu z kopa i kręceniu manetką ulewa się paliwo na podłoże pod skuterem. To objaw zalewania, prawda?

    #20111 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    „Mała śrubka odpowiedzialna za skład mieszanki: wkręcamy więcej paliwa, wykręcamy więcej powietrza, prawda” zgadza się.

    „No i jeszcze dodatkowo zauważyłem, że szanowni państwo przy odpalaniu z kopa i kręceniu manetką ulewa się paliwo na podłoże pod skuterem. To objaw zalewania, prawda” coś nie halo-szczelny ten gaźnik wszędzie?A jeśli to z rurki odpowietrzającej, to coś za dużo tej wahy dostaje.Chociaż w sumie, przy kraniku to może normalne.Może napisz, co to za sprzęt przy okazji.A i regulowałeś iglicę może?Tak przy okazji, może coś z tym kranikiem nie tak.Co do tego ulewania na ziemię, napisz z którego miejsca leci.

    #20114 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Hej. Nie mam pojęcia skąd to paliwo się wylewa. To jest motorower Ferro 202.

    #20116 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    No to chyba trzeba będzie obejrzeć szczelność kranika i gaźnika.Poza tym popróbuj odpalać raz na ssaniu, a raz nie.Pokombinuj z tym odpalaniem.I ja bym jeszcze iglicę przestawił.

    http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/

    Weź pokaż który kolor ma świeca.A i podwyższ na początek trochę wolne obroty, jeśli gaśnie-pochodzi trochę na za dużych to nic nie będzie.

    #20122 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Właśnie się dowiedziałem, ze po kilkukrotnym zalaniu świecy powinno się ją wymienić. Tak zrobię i spróbuję ponownie. Napiszę jak poszło, przyda się dla potomnych.

    #20124 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    A tego to nie słyszałem, zawsze tylko czyściłem.Najłatwiej by było jakbym wbił do Ciebie i pomógł, no ale Święta…

    #20130 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    Oo, widzę to Ferro podobne do mojego Kymco :). Silnik to ten sam projekt więc może coś uda mi się pomóc.

    Ogólnie w takich temperaturach ciężko wytworzyć gaźnikowi odpowiednią mieszankę. Po odkręceniu kranika najlepiej, jak da się trochę czasu aby paliwo dopłynęło do gaźnika. Po odpaleniu silnika z kopa może on zacząć gasnąć – tzn. że paliwo jeszcze kiepsko dochodzi. Jak silnik zaskoczy i obroty są ledwo-ledwo odkręcamy ssanie, obroty powinny trochę skoczyć do góry. Gwałtowne odkręcenie manetki spowoduje zatrzymanie silnika, więc tego nie robimy. Po rozgrzaniu silnika można wyłączyć ssanie albo mocno je ograniczyć (włączone utrzymuje wolne obroty ale nie pozwala wejść na wysokie, wyłączone na odwrót, dlatego podkręcamy delikatnie obroty na gaźniku).

    Co do gaźnika to gaźnik w tym motorowerze różni się od tych ze 139QMB – ten jest bazowany na Mikuni. Czym się różni? Choćby brakiem pompki przyspieszającej, brakiem konwencjonalnej (motyklowej) przepustnicy na korzyść iglicowej. Z tego powodu nie można zrobić tego co w gaźniku typu Keihin tzn. podnieść iglicę o jeden ząbek (zazwyczaj miało to pomagać w chłodniejszym klimacie). U siebie nigdy nie ustawiałem mieszanki, ale w 139QMB to raczej było coś w rodzaju wykręcanie śruby – więcej paliwa. BTW skoro skuter jest nowy, to pewnie ma zablokowaną przepustnicę, z boku rury wydechowej może być też wkręcona śruba blokująca przepływ (wystarczy wymienić na krótszą).

    BTW kiepski okres wybrałeś Leszku na jazdę i docieranie, honowanie szybko się zjedzie i pierścienie się nie dotrą odpowiednio :roll:.

    Więcej info o odpalaniu moto na zimno dałem dzisiaj w komentarzu:
    http://www.skuterowo.com/przepalaj-zima-wykoncz-silnik/#comment-1842

    A tak poza tym jak się podoba jazda biegówką? 🙂

    Taka ciekawostka – to Ferro to kopia Yamahy Crypton R

    A tu dla przykładu moje Kymco 😛
    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kymco/Nexxon_50/110927

    #20137 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    „to raczej było coś w rodzaju wykręcanie śruby – więcej paliwa” no popatrz, ale WYKRĘCAJĄC DAJEMY WIĘCEJ POWIETRZA

    #20141 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    IMO zalezy od gaznika. Tak w ogole to jak sruba mozna ustawiac ilosc powietrza? Powietrze wlatuje do gardzieli od strony filtra powietrza, a nie przez jakas dysze wewnatrz gaznika. W kazdym razie jak wkrecalem srube to silnik chodzil coraz wolniej az w koncu gasl, wykrecajac nie bylo slychac roznicy znacznej, ale przerywal przy otwieraniu gazu. Ale mniejsza z tym, temat jest o czym innym.

    #20146 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    „Tak w ogole to jak sruba mozna ustawiac ilosc powietrza? Powietrze wlatuje do gardzieli od strony filtra powietrza, a nie przez jakas dysze wewnatrz gaznika” regulując gaźnik 4T widziałem co innego.Poza tym trzeba by rozebrać gaźnik żeby sprawdzić, bo tak to się możemy kłócić 😀

    A co do iglicy i regulacji

    http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=107397

    O taką Ci chodzi?Jak tak to jest tam regulacja jbc-wczoraj w skucie KOS-a to samo robiliśmy.

    Co do tematu zaś czekamy na Lecha 😀

    #20155 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    Oo, no to teraz sie zdziwilem, a myslalem ze tutaj tego nie da sie ustawic :). Dobrze wiedziec.

    #20315 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    I jak tam Leszku, zalałeś skuter? Jak chodzi?
    Przypomniało mi się, że na ścigaczu krążyła opinia, że świece NGK po zalaniu siadają i ponoć DENSO miały być od nich pod tym względem lepsze. Ile w tym prawdy to nie wiem ;).

    #20321 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Gadałem z Leszkiem-była zła przerwa na świecy 😀 Niby takie proste, a nikt nie wpadł.

    #20325 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Ja kupiłem do swojego Denso,na wiosnę wkręcam i zobaczymy 😀

    #20326 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    No, Vezyr ma rację – przerwa na świecy była za duża.

    #20327 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    Zawsze na najprostsze rozwiazanie najtrudniej wpasc 😆

    #20328 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Denso używałem, problemów nie było 😀

    #20330 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Ja też używam i na razie nie widzę różniczki między Torch’em. W zapasie jeszcze NGK.

    #20341 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    hiroshima napisał:
    Taka ciekawostka – to Ferro to kopia Yamahy Crypton R

    A tu dla przykładu moje Kymco 😛
    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kymco/Nexxon_50/110927

    Absolutna kopia! W każdy detalu wizualnym.

    #20343 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Lesiu, aby nowego tematu nie zakładać: to ma normalny manual czy półautomat?

    #20344 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Nie jest taka kopia,Kymco ma inne światła z przodu

    #20345 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 169
    • Postów: 171

    Polautomat, jak ktos chce pelny manual to pozostaje mu tylko Romet Ogar 900.
    Niestety, ten manual z automatycznym sprzeglem ma ten minus, ze podczas dynamicznej jazdy nie mozna pracowac miedzygazem. Wiec niestety jak sie cisnie skuter to przy zmianie biegu jest szarpniecie.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Gaźnik? Zalanie?
Twoje informacje:




Back to top button