Gaźnik – regulacja

  • This topic has 35 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 9 years temu by Anonim.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #185273
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Wkleję tu i na mielocha bo nie mogę normalnie.
    Dziś pojechałem dotankować. A że na stacje blisko to pojechałem delikatnie dość zimnym (1-2 min grzania) wiec nie dziwiło mnie że lekko prychał.
    Ale zalałem, pochodził dłużej i co ja odkręce manetkę to przerywanie na maxa.
    No to tak na szybkiego – lekkie podciąganie palcem ssania w czasie jazdy – , obroty natychmiast spadają, gaśnie prawie od razu. Ok, zalewam go.
    No to śrubokręt w łape – pomogło wkręcenie śrubki od mieszanki ze 3 pełne obroty. Nawet obroty wzrosły.
    I jazda testowa. Moge płynnie przyśpieszyć ale musze odkręcać manetkę płynnie. Gwałtowne odkręcenie to przerywanie.
    Dochodzi do tych 80km/h, ~9300 obr i zostaje ze 20% gazu – i odkręcenie to kichanie. Odpuszczam minimalnie, poł sekundy i załapuje i jedzie.

    Wsadzałem mu wczesniej dysze 80 i 82 to na takich bywało tak że musiałem sie odepchnąć stopami bo wcale nie chciał ruszyć. Wiec to + to błyskawiczne zalewanie na ssaniu sugeruje że nie ma co tam pakować większej dyszy bo bedzie tylko bardziej zalewać.
    Takie prychanie, przerywanie jest normalne u mnie przy próbie ruszenia z bardzo zimnym silnikiem. Mi sie wydaje że to zalewanie go (benzyna gorzej paruje) a nie niedobór powietrza.

    W którą strone iść z regulacją? Wsadzić dysze 72 i dla odmiany podnosić iglice?
    czytam czytam, szukam. Wszyscy ładują dysze 90-105 i wtedy “mają dobrze” (ale najczęściej na mniejszych gaźnikach). U mnie taka dysza to abstrakcja.
    gaźnik 19mm, dysza 75.

    #185276
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    Jeżeli po wyłączeniu ssania i rozgrzaniu, silnik wykazuje nieregularną pracę, przerywanie i tzw. czterotaktowanie ‘praca podobna do czterosuwa, zwłaszcza przy jeździe z góry lub z wiatrem; , to dostaje on za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wówczas należy zmienić dysze na mniejszą i nie sugerować się, że innym silnik dobrze działa na większej dyszy. Dwusuw, to taki silnik, że każdy szczegół na wylocie i dolocie wymaga odmiennej regulacji gaźnika. Oczywiście zakładając, że układ zapłonowy jest w dobrym stanie. Cały czas mowa o wyższych zakresach obrotów. Resztę korygujemy położeniem iglicy. Pamiętając, że śrubka regulacji składu mieszanki wolnych obrotów też ma wpływ na początkowe dodawanie gazu, wiec nie należy przesadzać z jej wykręcaniem, bo przy starcie skutera będziemy mieć chwilowe zadławienie.

    #185279
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Nie sugeruje się innymi ale chciałem odszukać podobne setupy żeby mieć z czego startować. Jakiś zbliżony do poprawnego punkt wyjścia.
    Skoro zalewa go dysza 75 to bawić się w 72 czy od razu ładować 65-70?
    W sumie duża różnica sie porobiła bo przy temperaturach w okolicy zera tak nie kichał. Dziś jest +12, powietrze rzadsze i już mu robi.

    jest zresztą różnica w dźwięku z wydechu. Odpalając na zimno ze ssaniem z rury wydobywały sie takie “suche” trzaski, jak pojedyncze klaśnięcia dwiema deskami a po rozgrzaniu przechodził w takie łagodniejsze i milsze dla ucha pyrkanie rozciągnięte w czasie. Po tym w zasadzie poznawałem że sie nagrzał. Teraz w sumie “trzaska” przez cały zakres obrotowy.

    #185286
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Wal mu 70tke jak było zimno to powietrze było gęstsze.

    #185294
    Snake
    Użytkownik
    • 0
    • 57Postów:

    No masz, niby to taka zwykła zabawka dla niego, a i tak tego nie ogarnia. Skarpeta di jem. Placebo.
    $$$
    http://www.polini.it/dep/PI360.pdf

    #185297
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a ty co? 2 posty na forum a wszystko wiesz? 25 wcielenie kota?
    Zabawka – słusznie. No i właśnie się bawię w regulacje. Zabawa to nie tylko jazda.
    Po drugie ogarniam – wiem że się przelewa. Natomiast wole popytać jakie nastawy wydają się być prawidłowe i sprawdzić 3 bliskie im niż zacząć od samej góry i sprawdzić 30. Zwłaszcza że to pachnie zabawą na chodniku a nie w garażyku. Więc wole niepoograniać na forum w ciepełku niż ogarniać na chodniku. Wygoda taka. Takie podejście kosztuje potem mało roboty w słabych warunkach.
    pytam o doświadczenia empiryczne a nie 136 manual. Do tego gówniany i na wyrost dla mnie. Jakbym wsadził sugerowane w nim wielkości dysz to bym nie pojechał.

    #185298
    Snake
    Użytkownik
    • 0
    • 57Postów:

    Zatrudnij może izdebszczaka do swojego problemu, wtenczas wszystko ci się stanie bardzo jasne.
    $$$
    Bracia syjamscy to tutaj jest mało powiedziane. : ))))))

    #185299
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    No i Cię kot wk….ł za ogon go i do wisły 😀

    #185300
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Snake napisał:

    Zatrudnij może izdebszczaka do swojego problemu,

    sam sie wole pobawić. po to jest. kręcenie śrubkami i dobieranie gratów jest zabawniejsze jak jeżdżenie.

    #185306
    Snake
    Użytkownik
    • 0
    • 57Postów:

    Aaaa, to takie buty bez cholewy?
    $$$
    Niniejszym, baw się z tym dalej. Placebo już ci rośnie. Ale co z bioretencją?

    #185313
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wysoki wskaźnik

    #185410
    Snake
    Użytkownik
    • 0
    • 57Postów:

    I jakie są twoje wnioski końcowe w tym kolejnym założonym tutaj temacie?
    $$$
    Przynajmniej dwie osoby są zainteresowane twoją konkluzją odnośnie dalszych kolein tego jakże poczytnego wątku. Ja i to moje drugie ja.
    $$$
    Kasa to jednak nie wszystko, piękny kawalerze. Ave.

    #185412
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wnioski są takie że trzeba nakupować dysz i sie z tym bujać. albo znaleźć kogoś kto to zrobi. kasa jednak dużo rzeczy ułatwia.
    z ekonomicznego punktu widzenia też to jakby bardziej uzasadnione. 5 głupich dysz to kolejne 50zł + czas, wkur… brak miejsca.. itd. A tak to położe 50zł i bede miał wyregulowany gaźnik i za kilka zeta więcej napęd.
    Dla mnie to jednak komfort bo nie musze sie prosić znajomych o użyczenie garażu albo wlec go do swojego garażu u matki w domu 30km i 30km i abarot.
    A w czasie który na tym zaoszczędzę zarobie i na regulacje i jeszcze na bułkę ze srem wystarczy.

    #185431
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    Wombat napisał:

    wnioski są takie że trzeba nakupować dysz i sie z tym bujać. albo znaleźć kogoś kto to zrobi. kasa jednak dużo rzeczy ułatwia.
    z ekonomicznego punktu widzenia też to jakby bardziej uzasadnione. 5 głupich dysz to kolejne 50zł + czas, wkur… brak miejsca.. itd. A tak to położe 50zł i bede miał wyregulowany gaźnik i za kilka zeta więcej napęd.
    Dla mnie to jednak komfort bo nie musze sie prosić znajomych o użyczenie garażu albo wlec go do swojego garażu u matki w domu 30km i 30km i abarot.
    A w czasie który na tym zaoszczędzę zarobie i na regulacje i jeszcze na bułkę ze srem wystarczy.

    W końcu czas to pieniądz.

    #185432
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    życie.
    Od dwu tygodni usiłuje znaleźć czas żeby samodzielnie wymienić sprzęgło i nie mam kiedy a jak mam kiedy to pada więc nie mam gdzie. Teraz kupić zestaw dysz do regulacji i pewnie kolejny zestaw rolek testowych w przedziale wagowym który mnie interesuje, poświęcić na to dzień albo półtora z weekendu kiedy będzie w miarę ciepło, który uprzednio muszę sobie wygospodarować. Dłubać na chodniku, składać sie z narzędziami, testować na ulicy, znowu sie rozkładać i cos zmieniać, sąsiadom warczeć cały dzień pod oknami… to ja to będę miesiąc robił a na końcu znowu zostanę z reklamówką części potrzebnych tylko do regulacji za kilkaset zł. Nie opłaca się. I tak wydam i tak wydam tylko jeszcze czasu w to wsadzę kupę.

    #185433
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Tylko jest jedno ale czy wyregulują go pod twoje oczekiwania cz pod swoje?

    #185441
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Może pod możliwości zestawu :). Jeżeli zrozumieją czego bym oczekiwał to pod moje.
    Ale prędzej zrobię korektę tego co jest nieźle niż mam do tego stanu dojść. Zaraz mam go odstawić.
    W każdym razie ja bym kupił dysze 95, 105 i 120 i usiłował wstawiać t rolki 3,75g co juz mam. Zobaczymy jak bardzo to co dostanę różni sie od tych planów.

    #185595
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Dzwonił serwis Scootracer z Górczewskiej gdzie go wstawiłem. Z informacji które uzyskałem to jest ustawiony i podobno jeździ cytuje “jak zapewne nigdy wcześniej nie chodził”. Ale nie wiem co zrobili i co zmienili. Jutro sie dowiem jak odbiorę to się wiedzą podzielę. Jeszcze zleciłem im kilka popierdułek do zrobienia.

    #185616
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Będziesz Pan zadowolony… 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=T293K1mZkcw

    #185618
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Przepraszam Wombat, ale już poważnie, to dobry serwis? Bo mam go pod domem prawie, nawet u nich kupowałem blokadę. Oni co prawda nie prowadzą autoryzowanego serwisu KYMCO, ale jak są dobrzy, to to dla mnie wymarzone miejsce do serwisowania sprzętu.

    #185622
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    Dobre opinie słyszałem ostatnio o http://www.mkmoto.pl/
    Nie jest najtaniej ale nie o to przecież chodzi.

    #185625
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    eadem napisał:

    Dobre opinie słyszałem ostatnio o http://www.mkmoto.pl/
    Nie jest najtaniej ale nie o to przecież chodzi.

    No, ja rozumiem, że Ty wszędzie masz blisko, ale mnie przynajmniej trzeba było ostrzec i oszczędzić… :))))

    #185628
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Piaseczno to straszny kawał łodmnie. A co do Górczewskiej to będę wiedział jutro jak odbiorę i pojeżdżę.

    #185629
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • 2 328Postów:

    Wszędzie blisko jak bak do pełna zalany 😛

    #185630
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    O! I to jest właściwa reakcja twardziela… 😀

    #185632
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Wiecie, każdy serwis jest blisko jeżeli sprzęt do niego może dojechać :). Gorzej jak sprzęta nie można ruszyć a do serwisu kilometr

    #185633
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    No tak, mnie się jeszcze do AC przypięło Assistance, więc liczę, że… w razie jakby co… odpukać… splunąć trzy razy przez lewe ramię…
    No, krótko mówiąc… że mnie poratują… :)))))))

    #185637
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    też mam asistance w ramach. tylko czekanie 2-3h na pojazd zdolny transportować moto (bo o naprawie na miejscy na ogoł nie ma mowy) to też średnia radość :).
    Ale w nocy na odludziu.. wydaje sie to bardzo atrakcyjną alternatywą 🙂

    #185640
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Dzięki Wombat.
    No właśnie o tę ^bliskość^ chodzi.
    Na Górczewską, to nawet jak go będę musiał dopchać, to płakał nie będę 🙂
    A właśnie na takie sytuacje mi serwis może być potrzebny, bo (jak pisze nasz biblijny przyjaciel) mało kumatym pupilem Paciego jestem, a on podróbą mechanika, więc wiódł ślepy kulawego 🙂

    #185645
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    Proszę Cię, nie czyń Araszu z pseudointelektualnego bełkotu wzorca do Sevre pod Paryżem…
    Że zacytuję klasyka… <ciszej nad tą trumną>… :I

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button