Gaźnik, dysze, problem

Witam, wiem że to forum nie jest przeznaczone dla tematu o crossówkach, ale to też jednoślad, a gaźnik to ogólny temat, więc pozwole sobie zadać wam pytanie.. a mianowicie, mam problem bo ostatnio czuje że moja honda cr 85, na 4/5/6 pod lekkim obciążeniem (jakiś pagórek) nie wkręca się na obroty jak powinna. Postanowiłem przeczyścić gaźnik i go wyregulować- znalazłem na internecie serwisówkę do niej i tabele jakie dysze na jakiej wysokości n.p.m i ustawienie iglicy, i w moim przypadku powinno to wynosić 142 dysza główna i iglica na środkowym ząbku. Ku mojemu zdziwieniu po rozkręceniu gaźnik widze dysze główną 120 i iglice na 2 rowku od góry. Dodam, że nic by nie było w tym dziwnego, ale motocykl ma objawy zalewania, do tego palił dużo więcej co crossówy kolegów (też 85) Przestawiłem trójząb do góry na 1 rowek i jest niby troche lepiej, ale troche to jest dziwne.. możecie mi poradzić dlaczego tak jest i co powinienem zrobić? Kompresja= 8,5 bar

niska kompresja - dlatego może mieć problem z dopalaniem mieszanki

Próbowałem szukać informacji ile powinna mieć kompresji zdrowa 85, ale na nic sie nie natknąłem niestety ;/
Jeżeli 8,5 Bar to mało to ile powinno być?

10-12 to by był miły wynik. Powyżej to bardzo dobry.
w wyszukiwarce jest tego sporo
https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=honda%20cr%2085%20compression%20pressure

nie znalazłem- bo wpisywałem frazy po polsku ;/
Tłok i tak idzie do wymiany w zimie, tylko niepokoi mnie to że bierze troche oleju ze skrzyni, byłaby to wina simmeringa? Może przez ten fakt tracić na kompresji?

A czy odkręcenie manetki wpływa na pomiar kompresji? wiem, że w skuterach wpływa, ale czy w tym też?

Mierzyłem z bez otwierania

to źle mierzyłeś - ale to i tak ci podbije może 1 atm - a to wciąż mało

Jutro zmierze i zobaczymy, jeżeli podbije ten 1bar to już będzie w okolicach 10bar, a to już nie najgorzej

to bedzie wciąż poniżej 10 a to jest na granicy kwalifikacji cylindra do wymiany

Cylindra? :D Dopiero sel. A mam :) bez przesady :) to nie działa tak jak w skuterach ;)

a niby dlaczego nie? myślisz że silnik w czymś co ma biegi podlega innym zasadom niż taki z czegoś co ma automat?

Raczej nie o biegi, czy automat mi chodzi tylko o charakterystykę silnika, taka 85 jest bardzo wyżyłowana by wydusić z niej te 28-32 kuce

Kompresja na full manetce 11,5 atm.

ale to nie ma znaczenia. Nie ma kompresji - oglądasz cylinder. I w zależności od potrzeby i stanu części wymieniasz pierścienie, pierścienie z tłokiem + szlif albo cały zestaw na nominał. Czy ma 10KM czy 1000KM zasada jest taka sama.

No teraz się zgodzę :) ale wcześniej napisałeś, że "poniżej 10 a to jest na granicy kwalifikacji cylindra do wymiany"
Rozumiesz o co mi chodzi? od razu osądziłeś że cylinder do wymiany :)
Mniejsza oto, źle zrozumiałem twoje słowa..

Przejdzmy z powrotem do tematu..

bo kompresja 9 to w zasadzie wartość graniczna dla znakomitej większości typów cylindrów, tobie wyszło 8,5 wiec dramat. Dramat podwójny bo twój silnik powinien mieć bardzo wysoką kompresje.
Oceniam na podstawie informacji jakich ty udzielasz.

Napisałem, że powtórzyłem pomiar i wyszło 11,5

Nie chcę robić nowego tematu, a nie mogę doszukać się konkretnej odpowiedzi.

1. Czy jak uszczelniacz wału od strony sprzęgła przepuszcza olej do silnika, to ma to jakiś wpływ na kompresję?

2: Czy nieszczelny wydech zaraz przy cylindrze może zaniżyć kompresje?

1. po części na kompresje po części na dostarczanie mieszanki w 2T
2. samej kompresji to może nie ale za to ma wpływ na napełnianie cylindra

Dobra, dzięki ;)

Drapoll napisał:

Próbowałem szukać informacji ile powinna mieć kompresji zdrowa 85, ale na nic sie nie natknąłem niestety ;/
Jeżeli 8,5 Bar to mało to ile powinno być?

. zdejmij głowicę Zobacz luz między tokiem a cylindrem mogły sie wytrzec pierścienie jak jesteś techniczny to to na pewno zobaczysz. Może też być luz na wale na lozyskach lub na korbowodzie i wiele innych rzeczy