Gaznik - brak możliwości regulacji ?

Witam. Posiadam skuterek Tiger - Max . Ma przejechane 13 000 tys km i od nowosci nie byl wymieniany gaznik. Mam z nim dziwny problem. Poczatkowo wezyk który wychodzi od cylindra a wchodzi do filtra powietrza byl odlaczony. Tak powiedzial mechanik, ze tak ma byc. Ale przez to niesttey mialem 5 000 obrotów na wolnych. Postanowiłem ze wczepie ten wezyk od filtra, a wiadomo ze jak do filtra to i poosrednio do gaznika. Teraz niby utrzymaja sie obroty tzn. 3,5 , ponizej tego nie ma mowy.. Odrazu dusi sie dusi i gasnie.... Ale niestety: dziala prawidlowo tylko an zimnym silniku, jak przejade nim jakies 5km to na pierwszym lepszym skrzyzowaniu gasnie, pozniej musze co najmniej 3 min meczyc sie , aby go odpalic. Na aku nie odpali bo mam slaby ( musze kupic nowy) a na kopa to tak jak mowie musze kopac 3 min aby odpalil. Odrazu jak odpali to manetke musze miec przekrecona bo inaczej dusi sie. Mam wazne pytanie; JAK PRAWIDŁO WYREGULOWAĆ TEN CHOLERNY GAZNIK ? Czy ten wezyk od cylindra ma byc podlaczony ? (dodam ze z tego wezyka strasznie para leci , mozna powiedziec ze jak wylacze silnik po 10 km [jak sie mocno zagrzeje] to z tego wezyka tak mocno leci ta biala para ze mozna pomyslec ze cos sie palilo] ponoc ma złe spalanie oleju i to przez to ) Regulacja gaznika na zimnym czy na goracym silniku ? Jak ustawil prawidlowo srubke od wolnych , oraz od mieszanki paliwowo powietrznej ? <---- te pytanie jest najwazniejsze bo ponoc mieszanka ta ma duze znaczenie co do prawidłowej regulacji (dodam ze mialem ja zamknieta) czyli na max paliwa , 0 powietrza tak ? No i ten wezyk czy musi byc podlaczony ? Jak go odlacze - obroty rosna , jak podlacze - maleja az wkoncu dusi sie i gasnie.. Mam nadzieje ze nie bede potrzebowal nowego gaznika... Prosze naprawde o pilna pomoc...

Regulujesz na rozgrzanym silniku. Wężyk to odma. Śrubkę składu mieszanki odkręć tak aby nie gasł i reguluj wg. opisu -(znajdziesz na tym forum).

Trochę byś się wysilił. O regulacji jest masa stron:

http://gilera.com.pl/topic/15-dzialanie-i-regulacja-gaznika/

http://imageshack.us/photo/my-images/703/zdjcie035e.jpg/

zdjęcie mojego gaźnika... delikatne czerwone kółko to rozumiem, że regulujemy obroty... delikatne fioletowe kółko to skład mieszanki...
Wkręcając śrubę od obrotów robimy mieszankę bogatą czy ubogą?

Suwaeek jest tak jak na koncu w arcie co dalej linka ze jak wkrecamy srubke od skladu mieszanki to ja zubożamy?

Najlepszym sposobem sprawdzenia składu mieszanki, jest ocena wyglądu świecy:
- czarna okopcona, mieszanka bogata
- jasny brąz, mieszanka dobra
- białe elektrody, mieszanku uboga.

Nie ma co się dochodzić, czy śrubka ma być wkręcona, w celu zubożenia, czy wykręcona, bo są różne gaźniki, tylko popatrzeć na świecę i tyle.

Krzysiek, teoretycznie wkręcając, to coś ograniczasz ale w różnych gaźnikach ograniczasz albo powietrze albo paliwo. Poszukaj schematu swojego gaźnika. Jaki masz model gaźnika?

ja mam podróbkę mikunii tzn mam teikena czy jakoś tak

Dziś trochę pokombinowałem przy regulacji gaźnika... Poczytałem kilka poradników i działałem... Jednak na rozgrzanym silniku przy regulacji ile bym kręcił to tak samo cały czas chodzi...
O co chodzi?

I jeszcze jedno pytanie... Zamówiłem nową świece NGK... Czy wymiana z chińszczyzny poprawi pracę silnika?

O ile obecna świeca nie ma przebicia lub nie jest spalona to raczej nic nie da. Tak, śruba ukośna jest od regulacji paliwo/powietrze. Na początek przy takim przebiegu kłania się czyszczenie gaźnika i przedmuchanie kompresorem lub sprężonym powietrzem, dopiero później regulacja. Co do wężyka to jak pisał Pietro jest to odma, a różnicy w jej podłączeniu a odłączeniu bym szukał w tym, że jak masz odłączony wężyk to pewnie filtr łapie lewe powietrze i stąd wyższe obroty. Czysty gaźnik, filtr, szczelny króciec powietrza, sprawne ssanie - podstawowe kwestie zanim zaczniesz regulować gaźnik.

Na oko wyregulowałem... Odkręcam dziś świece po 10km jazdy i ma kolor brązowy... Ni to ciemny brąz ni jasny... Odkręciłem jeszcze śrubkę 1/10 obrotu. Zostawić już tak? Będzie ok?
Druga sprawa to po mocnym odkręceniu śrubki od regulacji odczuwalnie spadła moc... Wcześniej na dużo za bogatej była bardzo fajna... Teraz jest dużo gorzej...

regulujesz co 1/8 obrotu
śruba którą regulujesz działa do 3/4 otwarcia przepustnicy

prawidłowy kolor to kawa z mlekiem