Gaśnięcie silnika po długiej trasie

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #107534 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Tak więc mam torosa f16 na dotarciu – nieco ponad 200km już zrobiłem.
    Ponieważ jeżdżę nim w Warszawie na trasie Wawer – Mokotów, i pokonuje codziennie odległość 10km ze stałą prędkością 45km/h – Inaczej by mnie rozjechali na trasie siekierkowskiej gdzie wszyscy lecą ponad 80km/h.
    Problem polega na tym, że:
    1. Skuter bardzo słabo się rozpędza – trzeba mu dodać na start z pół manetki.
    2. Jak jadę skuterem ze stałą prędkością 45km/h przez ~8km to zawsze skuter gaśnie jak schodzi z obrotów na niskie. Jak już zejdzie na niskie obroty to gaśnie. Problem pojawia się tylko i wyłącznie przy jeździe na dłuższych odcinkach ze stałą prędkością. Po odpaleniu go z powrotem to bardzo ładnie trzyma wolne obroty.
    3. Wydaje mi się, że skuter za głośno odpala, i czasem aby odpalił trzeba dodać mu gazu.

    #107537 Reply
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 480
    • Postów: 484

    niestety sytuacja mi niewiele mówi, co do manetki to te skutery tak mają i bez zmiany osprzętu tego nie zmienisz , gasnąć by nie powinien – chyba mieszanka ma winę , ale na początek go dotrzyj

    #107538 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Może rzeczywiście to wina regulacji gaźnika. A takie pytanie od czapy: Jak poznać, że skuter ma zatarty silnik?

    #107555 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Wyreguluj gaźnik..

    #107579 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    A ja już do tego gaźnika siły nie mam. W środę oddam go do serwisu i niech mi to wyregulują. A może jest ktoś na forum co mieszka w Warszawie i jest fachowcem w regulacji gaźników u chinoli? Gaźnik musi być wyregulowany jak najlepiej – tak aby wszystko ładnie chodziło i aby bardzo mało paliwa żarło.

    #107582 Reply
    guliwer55
    Użytkownik
    • 28
    • Postów: 718
    • Postów: 746

    Dziwne ponad 1077 postów nabitych i ty się pytasz jakie są objawy zatarcia silnika to coś nie tak

    #107584 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Jedni są fachowcami w silnikach, a drudzy fachowcami we wszystkim innym. Wczoraj skończyłem rozkładać mojego pierwszego chinola do gołej ramy, jednak w silniku nic nie dłubałem tylko go wyprowadziłem z wahacza i schowałem pod schody w domu. Szczerze mówiąc to raz w życiu otworzyłem przekładnie – na początku lutego w moim nowym sprzęcie. Nie dlatego, że nie umiałem lub coś, tylko wtedy akurat miałem potrzebne do tego kluczę, to sobie myślę – otworze, zobaczę jak to wszystko tam wygląda. Gaźnik już kilka razy próbowałem regulować. W starym chinolu, teraz w tym, ale jakoś mi to po prostu nie wychodzi. Zauważ, że nigdy się nie wypowiadałem w sprawach związanych z cylindrem itp. Może raz lub dwa napisałem coś komuś o regulacji zaworów bo usłyszałem, że takie są tego przyczyny i co należy zrobić (x) tematów wcześniej.
    To taki mały offtop ode mnie.

    #107643 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    A więc odpowie mi ktoś na te moje głupie pytania? 🙂

    #107668 Reply
    Adi23
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 80
    • Postów: 89

    Kolego sprawdź świece może

    #108011 Reply
    maly23
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 3
    • Postów: 3

    Nie potrzebnie wyciągasz silnik , tak jak Adi23 pisze sprawdź czy masz odpowiednią świece bo wygląda tak jak by się przegrzewała , może jeszcze cewka lub modu

    #108013 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    maly czytaj ze zrozumieniem, silnik wyciągnął w STARYM skuterze, który ma skrzywioną ramę po wypadku. Nie wyciągałby silnika z tak błahego powodu jak gaśnięcie na wolnych obrotach.

    #108018 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    izdebski12 napisał:

    Może rzeczywiście to wina regulacji gaźnika. A takie pytanie od czapy: Jak poznać, że skuter ma zatarty silnik?

    Jeśli silnik się zatrze to poprostu zgaśnie i więcej nie odpali natomiast zacierający się silnik lub puchnący tłok ( słabej jakości ) po rozgrzaniu gaśnie, ma duże problemy z odpalaniem a jeśli odpali to nie ma mocy i po rozgrzaniu znów gaśnie i nie da się odpalić do czasu schłodzenia.

    #108032 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Właśnie mnie uspokoiłeś, a tak się bałem, że przez te moje jazdy 45km/h na dłuższych odcinkach zatarłem silnik ;D
    Po wyregulowaniu gaźnika przez serwis skuterek już problemów nie ma.
    Na ciepłym silniku odpala od dotknięcia przycisku zaś na zimnym silniku odpalając trzeba manetkę przekręcić na max i puścić po czym włącza się ssanie. To normalne?

    #108033 Reply
    Quantumek
    Użytkownik
    • 111
    • Postów: 605
    • Postów: 716

    Tak to normalne, Ale gdy ssanie się wyłącza to u mnie zaczynają się stuki z przekładki 🙁 ale jak się silnik zagrzeje to na wolnych obrotach żadnych stuków nie ma. Podczas jazdy też jest normalnie

    #108035 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    No ja żadnych stuków nie mam.
    A pochwale się wam jeszcze, że udało wyregulować mi się prędkościomierz, który oszukiwał o 10km/h.
    Rozebrałem cały przód, wyciągnąłem licznik po czym go rozebrałem do samego potencjometru który tam jest. Śrubokrętem odgiąłem troszkę sprężynkę która sprawia, że wskazówka powraca, i skręciłem wszystko.
    Efekt jest taki, że licznik oszukuje o 1km/h – sprawdzane nawigacją.
    Równiutko, dokładnie pokazuje razem z nawigacją, a przy prędkości 45km/h, kiedy nawigacja taką pokazuje, to licznik pokazuje 46km/h. 🙂

    #108036 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Żeby sprostować dopiszę, że w liczniku nie ma potencjometru 🙂

    #108038 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Chyba że ma elektroniczny w co wątpie;)

    #108039 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    masz racje. Chodziło mi o takie dwa kółka co jedno jest w drugie włożone i one podają przez zębatki „siłę” do licznika, i do wskazówki.

    Porobiłem wam zdjęcia z mojego licznika nr. 2- na pewno się nie którym przydadzą co chcą aby im liczniki działały dokładnie.

    A więc tak jak już wspomniałem rozbieramy licznik

    I widzimy takie coś:



    Ta stojąca blaszka naciąga sprężynkę, która ma za zadanie powrócić wskazówkę na miejsce 0km/h. Należy tą blaszkę troszkę odgiąć do tyłu.

    Przy okazji.. PORADNIK JAK COFNĄĆ LICZNIK:

    Rozbieramy licznik tak jak widać na zdjęciach wyżej, wkładamy paznokieć między liczby, a boczny plasik trzymający liczbę, i kręcimy palcem do góry – tak można ręcznie nastawić licznik na xx przejechanych kilometrów.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Gaśnięcie silnika po długiej trasie
Twoje informacje:




Back to top button