Fonero – problem z odpalaniem, jazdą i światłami

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Fonero – problem z odpalaniem, jazdą i światłami

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Mariusz Drobniak 3 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #300138

    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Witam.
    Zaznaczam od razu że nie tworze tematu z braku chęci przeszukania GOOGLE.

    Zakupiłem skuter od znajomego.
    Oddał go za bezcen bo przestał jeździć po dłuższym postoju.
    On sam zwiększył w nim pojemność do 72ccm
    Skuter odpalał bez problemowo ze startera elektrycznego.
    V-MAX – licznik się zamknął, ponad 80 kmh (dostał mandat za przekroczenie prędkości, jechał 92kmh)
    Przyspieszenie genialne.

    Aby go zreperować po tym przestoju wymieniłem to co poniżej:
    -Gaźnik odblokowany
    -Moduł odblokowany
    -Świeca
    -Fajka razem z przewodem
    -Filtr paliwa na większy
    -Filtr powietrza na standardowy bo był stożek
    -Nowy Akumulator

    Gaźnik wielokrotnie regulowany oraz iglica ustawiona na drugi rowek od góry
    Zawory ustawione na 0,05 oba

    Na ten moment jak jest zimny czasem nie odpala a czasem odpali i utrzymuje obroty lecz po dodaniu gazu od razu gaśnie.
    Bywa że nawet jak się rozgrzeje to lubi zgasnąć podczas postoju na światłach
    Ze startera elektrycznego odpala tylko gdy aku jest naładowany na full nawet jak jest ciepły.

    v-max na ten moment to 75kmh
    przyspieszenie słabe
    bywa ze podczas przyspieszania czuć że go coś na chwile wstrzymuje.
    Czasem troche łatwiej odpala jak zatkam filtr powietrza ręką lecz podczas dodania gazu i tak gaśnie.
    Gdy zaczyna gasnąć to muszę delikatnie ruszać manetką.

    Co do świateł to przygasają podczas dodawania gazu a gdy włączam kierunek to wszystkie światła delikatnie mrugają

    Przegrzebałem już chyba wszystko i nie wiem co jeszcze mogę zrobić.
    Ktoś ma jakiś pomysł?

    #300143
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Zmień pierścienie,daj dyszę ze starego gaźnika.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #300151

    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • Postów: 10

    co da zmiana pierścieni skoro wcześniej wszystko działało nienagannie

    #300161
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Nie są wieczne

    #300234

    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Jeszcze jakieś pomysły? Skut przejechał może 1000km na tych pierścieniach co są

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #300235
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Ta serwis i niech ktoś kumaty nad nim posiedzi,co do pierścieni to gagatkom po 10km wymiwnialem o spalili wiec nie ma regułu a z tego co pisałeś to kolega raczej go nie głaskal:D

    #300242

    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • Postów: 10

    gdybym miał kase na serwis to bym nie pytał.
    Najlepsze jest to że teraz wsadziłem stary gaźnik, syfiasty jak nie wiem z tego samego modelu ale kompletnie nie tuningowany. Seryjny że aż boli, nawet miał śrube ograniczającą manetke
    Trzy kopy i odpalił.
    Jazda ok lecz krótka trasa
    Czekam aż ostygnie i ide sprawdzić jak będzie na zimnym

    #300244
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    zapewne też gaźnik ^odblokowany^ oprócz wsadzenia wymaga też regulacji. To na ogół nie jest tak że wkładasz i masz.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #300246

    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Jak pisałem był regulowany. Gaźnik reguluje się na ciepłym silniku a na ciepłym chodził prawie jak należy.. tzn czasem na światłach przygasał ale odpalał i jechałem dalej. Problem był na zimnym.

    Teraz sprawdziłem (z tym starym seryjnym gaźnikiem).
    Odpalił z kopa na zimnym za trzecim kopem.
    Manetkę nawet na maxa od razu mogłem dać i nic się nie działo (wcześniej nawet nie zapalał jak ruszyłem manetke ani na zimnym ani na ciepłym).
    Obroty wcześniej były na środkowej stopce max 6-7 tys. teraz wyszło ponad 8 tys.
    Rano wyjeżdżam do pracy, zobaczę jak się zachowa na jakimś dłuższym odcinku.

    #300250
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    Prawie jak należy to nie jest całkiem jak należy.
    A układ zimnego rozruchu (ssania) to osobny układ i ustawia się go oddzielnie. Ma własną dysze ale też podlega wpływom regulacji wolnych obrotów.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie