Fonero – problem z odpalaniem, jazdą i światłami

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #300138
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    Witam.
    Zaznaczam od razu że nie tworze tematu z braku chęci przeszukania GOOGLE.

    Zakupiłem skuter od znajomego.
    Oddał go za bezcen bo przestał jeździć po dłuższym postoju.
    On sam zwiększył w nim pojemność do 72ccm
    Skuter odpalał bez problemowo ze startera elektrycznego.
    V-MAX – licznik się zamknął, ponad 80 kmh (dostał mandat za przekroczenie prędkości, jechał 92kmh)
    Przyspieszenie genialne.

    Aby go zreperować po tym przestoju wymieniłem to co poniżej:
    -Gaźnik odblokowany
    -Moduł odblokowany
    -Świeca
    -Fajka razem z przewodem
    -Filtr paliwa na większy
    -Filtr powietrza na standardowy bo był stożek
    -Nowy Akumulator

    Gaźnik wielokrotnie regulowany oraz iglica ustawiona na drugi rowek od góry
    Zawory ustawione na 0,05 oba

    Na ten moment jak jest zimny czasem nie odpala a czasem odpali i utrzymuje obroty lecz po dodaniu gazu od razu gaśnie.
    Bywa że nawet jak się rozgrzeje to lubi zgasnąć podczas postoju na światłach
    Ze startera elektrycznego odpala tylko gdy aku jest naładowany na full nawet jak jest ciepły.

    v-max na ten moment to 75kmh
    przyspieszenie słabe
    bywa ze podczas przyspieszania czuć że go coś na chwile wstrzymuje.
    Czasem troche łatwiej odpala jak zatkam filtr powietrza ręką lecz podczas dodania gazu i tak gaśnie.
    Gdy zaczyna gasnąć to muszę delikatnie ruszać manetką.

    Co do świateł to przygasają podczas dodawania gazu a gdy włączam kierunek to wszystkie światła delikatnie mrugają

    Przegrzebałem już chyba wszystko i nie wiem co jeszcze mogę zrobić.
    Ktoś ma jakiś pomysł?

    #300143
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    Zmień pierścienie,daj dyszę ze starego gaźnika.

    #300151
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    co da zmiana pierścieni skoro wcześniej wszystko działało nienagannie

    #300161
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    Nie są wieczne

    #300234
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    Jeszcze jakieś pomysły? Skut przejechał może 1000km na tych pierścieniach co są

    #300235
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    Ta serwis i niech ktoś kumaty nad nim posiedzi,co do pierścieni to gagatkom po 10km wymiwnialem o spalili wiec nie ma regułu a z tego co pisałeś to kolega raczej go nie głaskal:D

    #300242
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    gdybym miał kase na serwis to bym nie pytał.
    Najlepsze jest to że teraz wsadziłem stary gaźnik, syfiasty jak nie wiem z tego samego modelu ale kompletnie nie tuningowany. Seryjny że aż boli, nawet miał śrube ograniczającą manetke
    Trzy kopy i odpalił.
    Jazda ok lecz krótka trasa
    Czekam aż ostygnie i ide sprawdzić jak będzie na zimnym

    #300244
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 748Postów:

    zapewne też gaźnik ^odblokowany^ oprócz wsadzenia wymaga też regulacji. To na ogół nie jest tak że wkładasz i masz.

    #300246
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    Jak pisałem był regulowany. Gaźnik reguluje się na ciepłym silniku a na ciepłym chodził prawie jak należy.. tzn czasem na światłach przygasał ale odpalał i jechałem dalej. Problem był na zimnym.

    Teraz sprawdziłem (z tym starym seryjnym gaźnikiem).
    Odpalił z kopa na zimnym za trzecim kopem.
    Manetkę nawet na maxa od razu mogłem dać i nic się nie działo (wcześniej nawet nie zapalał jak ruszyłem manetke ani na zimnym ani na ciepłym).
    Obroty wcześniej były na środkowej stopce max 6-7 tys. teraz wyszło ponad 8 tys.
    Rano wyjeżdżam do pracy, zobaczę jak się zachowa na jakimś dłuższym odcinku.

    #300250
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 748Postów:

    Prawie jak należy to nie jest całkiem jak należy.
    A układ zimnego rozruchu (ssania) to osobny układ i ustawia się go oddzielnie. Ma własną dysze ale też podlega wpływom regulacji wolnych obrotów.

    #300255
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    co to za dysza i jak ją ustawić?????

    #300256
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 748Postów:

    jej sie nie ustawia. ją się wymienia

    #300333
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    gdzie ona się znajduje?

    #300430
    Mariusz Drobniak
    Użytkownik
    • 2
    • 10Postów:

    wszystko załatwione puki co..
    Zamontowałem stary gaźnik z innego skuta.
    Zwykły seryjny i śmiga.
    Nie przerywa, odpala od kopa, zaro problemów.
    Ktoś wie co moze być nie tak z gaźnikiem który miałem zamontowany? Był nowy „odblokowany” dysza 85

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button