Filtry stożkowe. Warto stosować czy jednak nie?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #289837
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    O filtrach powietrza tzw. stołkach coraz powszechniej montowanych w skuterach zarówno poddanych tuningowi silnika jak i zupełnie seryjnych napisano i powiedziano już bardzo dużo. Jednak nasze obserwacje i doświadczenie warsztatowe pozwala stwierdzić, że zagadnienie zastosowania stołka i samodzielny prawidłowy montaż jest sporym problemem. Zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży filtrów stożkowych w naszym sklepie, ale także co gorsza zwiększony popyt na tłoki i pierścienie tłokowe. Wnioski nasuwają się same, a często sami klienci potwierdzali nasze przypuszczenia, moda na stożki, niedbały montaż i brak prawidłowej regulacji gaźnika powodowały więcej strat i kłopotów niż korzyści z takiej formy poszukiwania dodatkowych KM mocy. Zastosowanie stołka ma większy lub mniejszy sens, a decyzja o montażu jest najczęściej spowodowana: – upodobaniem klienta, który stosując stożek w seryjnym skuterze stara się nadać sportowy charakter swojej maszynie lub traktuje manewr taki jako konieczność np. brak oryginalnego filtra. – gdy zabieg taki jest traktowany jako uzupełnienie większego tuningu silnika, np. zmiana cylindra na 70cc i gaźnika na większy. W obu przypadkach należy przestrzegać żelaznych zasad i prawideł jakie towarzyszą wszelkim modyfikacją układu zasilania. Dobór odpowiedniego stożka, szczelne połączenie z gaźnikiem, oraz odpowiednią regulacją gaźnika. Jak dobrać filtr stożkowy- na co szczególnie zwrócić uwagą. Zasadnicza sprawa to materiał filtrujący stożka. Zdecydowanie najbardziej odpowiednie, bezpieczne i praktyczne będą filtry gąbkowe. Nasączona olejem gąbka gwarantuje w najwyższym stopniu pełne wychwycenie nawet najdrobniejszych drobinek kurzu i pyłu a zastosowanie specjalnych preparatów do nasączania z właściwościami dyspersyjnymi dla wody czynić je w 100% zabezpieczonymi. Jeśli jest taka możliwość zawsze należy umiejscowić stożek gdzieś pod osłonami skutera lub zastosować model z osłoną w przypadku intensywnej eksploatacji po drogach gruntowych i w dużym zapyleniu. Należy sprawdzić jakie są możliwości czyszczenia gąbki lub wkładu filtrującego. Uwaga ! do mycia należy stosować benzynę ekstrakcyjną, po użyciu której gąbka nie traci swoich właściwości, następnie dobrze jest wypłukać wkład pod gorącą wodą z płynem do mycia naczyń i dokładnie wysuszył. Zabezpieczamy olejem tylko suchą gąbkę. montaż i połączenie z gaźnikiem. Najważniejsza rzecz – stożek musi był na 101% szczelnie i trwale połączony z gaźnikiem. Możliwości i sposobów jest wiele. Jeżeli jest problem z bezpośrednim osadzeniem stołka na gaźniku z powodu braku miejsca lub różnicy średnic wyjść do łączenia, proponują wykorzystać i dopasował łącznik z węża gumowego. Takie rozwiązanie jest o tyle praktyczne iż pozwala usytuował filtr w dogodnym osłoniętym miejscu, a na dodatek zacięniżta opaskami guma łącznika będzie amortyzowała drgania i zabezpieczy stożek przed luzowaniem się i nie kontrolowanym zasysaniem tzw. lewego powietrza. Regulacja gaźnika przy zastosowaniu stożka. Proszę zwrócić uwagą na jedną rzecz – oryginalne obudowy filtrów powietrza często przy identycznym gaźniku mają różny kształt, wielkość i ilość otworow do zasysania powietrza, a na dodatek wewnątrz szereg przegród. Bierze się to stąd, iż do prawidłowej pracy silnika musi był dostarczona mieszanka o ściśle okreslonym stosunku powietrza do paliwa. W oryginalnym układzie zasilania wszystko zostało tak obliczone, że dla seryjnych gaźników zastosowano akurat taką obudowę filtra. Często nawet pobór powietrza jest przesłonięty gumową zwykłą albo wyprowadzony gdzieś dalej od filtra. Dlatego,np. po zmianie gaźnika na większy należy dowiercić dodatkowy otwór lub usunąć którąś z zwężek (dokładne dane podają instrukcje do zestawów gaźnikowych), aby zapewnić większą ilość powietrza do wiekszej ilości paliwa dozowanego przez gaźnik. A co się dzieje gdy sytuacją odwrócimy – zamiast oryginalnego filtra montujemy stożek. Silnik zasysa z gaźnika tą samą ilość paliwa, a przez stożek powietrza praktycznie bez ograniczeń. W efekcie mieszanka jest mocno zubożona – stosunek ilości paliwa do powietrza mocno nieprawidłowy. Najczęściej w ekstremalnym przypadku taki stan rzeczy objawia się tym, że silnik nie chce się wkręcić i płynnie przejąć w średni i wysoki zakres obrotów. Zbyt uboga mieszanka jest bardzo niebezpieczna dla silnika, gdyż znacznie podnosi temperaturę spalania i niechybnie doprowadza do przegrzania tłoka i jego zatarcia, a nawet wypalenia. Aby doprowadzić do prawidłowej proporcji paliwa i powietrza należy zwiększyć główną dyszę paliwa. Bardzo trudno określić na jaki rozmiar i podać konkretną wielkość, gdyż zależy to od bardzo wielu czynników ( nie mniej jak o 10-15% większa). Zawsze należy dobierać dyszę metodą prób i błędów pamiętając o zasadzie stopniowania wielkości. Rozgrzany silnik na biegu jałowym musi równo pracować i płynnie reagować manetką gazu aż do uzyskania wysokich obrotów. Jeżeli uzyskaliśmy taki stan przystępujemy do prób drogowych i sprawdzenie pracy silnika pod obciążeniem. Nie może być żadnych przydławień silnika spowodowanych zbyt małą ilością paliwa lub przerywań gdy paliwa jest za dużo. Na tym etapie prac możemy uzupełnić poziom regulacji średniego zakresu obrotów silnika zmieniając położenie iglicy – wyżej więcej paliwa, niżej mniej, oraz zastosować korekty śruby regulacji składu mieszanki ( wpływa na pracę silnika w niskim i średnim zakresię obrotów). O ile już uporaliśmy się z wstępną regulacją gaźnika czas na dłuższe próbne testy podczas jazdy. Należy przejechać ok15-20km z różnymi prędkościami z czego ostatnie 5km na wysokich obrotach z prędkością bliską maksymalnej. Praktycznie prosto z jazdy bez pozostawiania silnika na wolnych obrotach gasimy skuter i sprawdzamy świecą zapłonową – kolor wypalenia elektrody i izolatora. Bardzo ważne jest aby była zastosowana odpowiednia ciepłota świecy. Kolor wypalenia świecy odpowie nam czy proces spalania jest optymalny i prawidłowo jest ustawiony skład mieszanki. środkowa część świecy – elektroda i izolator powinna był w odcieniu brązu – dopuszczalny od barwy jasny brąz do rudego, a otoczka końcówki gwintu, która jest odkryta w komorze sprężania – powinna był czarna z nalotem sadzy i sprawiać wrażenie wilgotnej. Po montazu stołka dobrze jest przez pierwszy okres często kontrolować stan i kolor świecy, aby uzyskać pewność odpowiedniej regulacji. Może się zdarzyć, że nasze nastawy będą na pograniczu ubogiej mieszanki, silnik wtedy jest bardzo sprawny i mocny. Ale zamiana ciśnienia atmosferycznego i pogody, całkowicie różnej od tej w której dokonywaliśmy strojenia, może znacznie zmienić odpowiedni skład mieszanki. Czy warto montować stożek ? – odpowiedź – TAK Zyskuje się lepszy dynamikę i wzrost momentu obrotowego co przedkłada się na większą elastyczność. Wzrost prędkości zależny jest od stopnia tuningu. pamiętać jednak należy, że aby mieć pożytek po założeniu filtra stożkowego koniecznie trzeba wziąć pod uwagą wymienione wyżej wskazówki i porady. Cały tekst starałem się napisać na tyle prosto aby każdy mógł zrozumieć i zastosować się do proponowanych wskazówek. Jeśli zajdzie konieczność dodatkowych pytań i porad – zapraszamy na nasze forum, tam możemy wymieniać się uwagami. >>źródło-www.skutery-plus.pl<< A inaczej MEGABET

    #289838
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    mam takie pytanie a czy stożek może negatywnie wpłynął na silnik jeżeli nie mam cylka 70

    #289839
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Tzn w jakim sensię negatywnie wpłynął? ? No jeżeli coś źle zmontujesz to wiadomo że tak, jezeli nie będziesz dbał to tak samo, ale jak wszystko zrobisz ok no to nie powinno być problemów

    #289840
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Filtry stożkowe to jednym słowem jest to ,,zabijanie silnika” ponieważ przepuszczają więcej powietrza niż standardowy a za bardzo to to nie daje, faktycznie może ma troszkę bardziej basowy głos ale czy warto poświęcać silnik dla takiego czegoś ? no chyba że ktoś naprawdę by o to dbał czyścił by to itp. i jeździć tylko po czystym asfalcie no to może sobie założyć ale jak na wieś to odpada =)

    #289841
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Stożki lepiej filtrują niż seryjne filtry najczęściej

    #289842
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    No tylko trzeba dobrze zamontowali dbał o to, bo tu masz gąbke na wierzchu a w seryjnym to puszka i rzadziej się czyści..

    #289843
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Ale są też takie chociaż częściowo zabudowane

    #289844
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    A jak mam skuter 4T to jak zamontuje ten filter stozkowy http://www.allegro.pl/item384806358_tuning_stozkowy_filtr_obudowa_czerwona_wypas.html To co to zmienie;;proszę o szybka odp.:P

    #289845
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Zmienisz wartosc swojego zajebistego chinola o 55 zł 😛

    #289846
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Ej w tej chwili nie pomagasz !

    #289847
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    JAk nie – z mojej odpowiedzi powinienes wywnioskowac ze to nic ci nie da

    #289848
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    A miałeś kiedyś 4T z filtrem stożkowym że jesteś taki pewny siebie ?!

    #289849
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    A miałem 😛 I co ?? łyso??

    #289850
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    ochydny ten filtr i nic ci nie da, ale i tak jest lepszy od tej „zabudowy” tylnego koła jaką jest filtr standardowy

    #289851
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Jeszcze jeden spammerski pościk polecą warniki ;]

    #289852
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    A czy skuter się szybciej zarznie ?!

    #289853
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Jeśli kupisz RMS’a za 25zł to tak. Jeśli za to kupisz jakiegoś Poliniego AirBoxa czy coś pochodnego w górnej półki to będzie chodzić tak samo.

    #289854
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Mam do was pytanie odnośnie filtra powietrza. Nie jest to stożek, tylko seryjny. Wiem, ze temat nie jest konkretnie o nich, ale o seryjnych nie było, a nowego nie chciałem zakładasz. Może mały wyjaśnienie: Kupując skuter poprzedni właściciel założyć stożek rms 😯 jest to straszna lipa. Prawdopodobnie zakładając go pewnie nie zmienić dyszy na większą(choć nie jestem pewien, ale sądząc po tym co zrobić ze skuterem to nie miał zielonego pojęcia co robi), jednak co by tego mało było, to filtr jest już w opłakanym stanie, na szczęście w nieszczęściu dał mi przy sprzedaży ten filtr seryjny. Był on rozkręcony, więc zebrałem części i chcą go założyć. Teraz mam pytanie: Czy ma wszystkie częścią Jeśli zauważycie brak jakiejkolwiek, bądź usterkę na jednej z fotek piszcie koniecznie. Jak wiem, to skuter nie może dostawać lewego powietrza, a przy łączeniu filtra z przewodem do gaźnika zauważyłem taką usterkę: Czy jak zaleją te miejsca butaprenem będą innym klejem, to czy mogę dalej go używać? Bo nie odchodzi na całym obwodzie tylko w poszczególnych miejscach. Fotka z mniejszej odległości: Teraz dam zdjęcia obudowy.Czy wszystkie elementy są , które powinny być. Nie brakuje jakiejś rurki czy coś w tym stylu? Jestem pewien na 98 proc. jednak wole zadać głupie pytanie niż coś potem zepsuć. Czy tutaj nie powinno być jakiegoś przewodu od tej dziury, bo ta rurka już prowadzi do samego gaźnika, a tędy jak tak zostanie może się dostawać lewe powietrze: Ta część, w której mocuje się gąbkę(obczaić proszę czy wszystko ok): Ten wlot to nie powinien był połączony jakimś przewodem z czymś, czy to ma pozostać tak jak jest?: Dekiel od filtra(tutaj widziałem rurkę na innych fotach, jednakże ona była chyba blokadą, lecz słyszałem, ze po jej zdjęciu skuter traci a nie zyskuje, więc mam jej szukać czy jest ok? obczajcie czy też z resztą tego wszystko ok (choć tu nie wiem co innego mogłoby być nie tak :-/ ): I ostatecznie gąbka po wypraniu w ludwiku i ciepłej wodzie. Z nią jest wszystko raczej ok, ma dwie warstewki. Czy do niej nie ma Ładnych piankowych uszczelniaczy? (nie wiem kto mi taką głupotę powiedział, ale muszę wszystko sprawdzić) A jeśli już zmienić tą dyszę na większą(jak czyściłem gaźnik to nie miałem jak zdiagnozować, bo nie znam rozmiaru serii, i nie mam czegoś co by tak dokładnie zmierzyło) to czy po założeniu tego filtra i odpowiedniej regulacji gaźnika będzie dobrze chodzić z tą większą dyszę, czy będzie za dużo paliwa jadł? Za wszelką pomoc podziękować. 😉

    #289855
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:
    #289856
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    tak jest dobry tylko trochę wielki

    #289857
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    ja mam stozek polini gąbkowy 😛 jak myslicie dbry on jests 🙂 bo probowalem zamontowac go w moim f-act cie i lipa bo zalozylem dysze 90 to zdychal na podkrecenie manetki a na dyszy 70 jechl do 30km/h i strasznie się dusil to jako mam dysze wsadzic zeby bylo jak należy 👿 i zebym poczul moc 😆 wkoncu na tym stozku :mrgreen:

    #289858
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    A ja mam takie pytanie: po stuningowaniu skuterka (link TUTAJ) założyłem stożek Polini Air Box, lecz skuter był tak głośny, że nie dało się jeździć. Aktualnie mam RMS i rurę przedłużającą, lecz nadal jest głośno, wiadomo, ciszej niż Polini, ale nadal nie to. I tu pojawia się pytanie jaki jest najcichszy stożek dostępny na rynku? Lub czy jak zmodyfikują oryginalny filtr powietrze (musiał bym pomniejszyć puszkę z filtrem) to nic się nie stanie, można tak jeździć? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, sprawa decybeli jest dla mnie bardzo ważna. Pozdrawiam.

    #289859
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    najcichsze stożki produkuje dopler ale możesz rozwiercić seryjny filtr ja tak mam i jeździ bardzo dobrze

    #289860
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Nitro napisał:

    Ten wlot to nie powinien być połączony jakimś przewodem z czymś, czy to ma pozostać tak jak jest?:

    u mnie tu jest podłączona rura, którą wlatuje powietrze do filtra, nie musiał byś jej mieć?, ale u mnie od tej rury idzie przewód do głowicy, więc nie wiem jak tam u ciebie, jaki masz ten skuter? sprawdź, czy do głowicy nie idzie ci przypadkiem jakiś przewód

    #289861
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    stopakropa napisał:

    jaki masz ten skuter

    4t quest.

    stopakropa napisał:

    nie musiał byś jej mieć?

    Nie musiał byś jej mieć?. Czy raczej powinienem? A ten wlot w tym przewodzie co już do gaźnika idzie. Przecież tamtądy lewe powietrze chyba będzie włazić 🙁 Co z nim ma tak zostać, czy jaką Edit: Znalazłem tą rurkę. od niej też biegnie odnoga, na której jest opaska, Gdzie podłączyć mam wężyk od tej odnogi?

    #289862
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    A ja mam takie pytanie, kolega wcześniej podał link do AUKCJI właśnie się zastanawiam nad tym filtrem, podobno jest cichszy od wszystkich stołków no i podobno nie ”ryczy” tak jak stożek, czy ktoś miał może do czynienia z tym filtrem? Pozdrawiam.

    #289863
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    Nitro napisał:

    Czy tutaj nie powinno być jakiegoś przewodu od tej dziury, bo ta rurka już prowadzi do samego gaźnika, a tędy jak tak zostanie może się dostawać lewe powietrze:

    u mnie tu jest zatkane, ja na twoim miejscu też bym to zatkać bo ten przewód idzie z przefiltrowanym powietrzem do gaźnika, a jak wpadnie ci tam jakiśsyfek to może ci zatrzeć silnik, btw masz coś takiego u siebie?

    #289864
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    stopakropa napisał:

    btw masz coś takiego u siebie?

    Mam to, tyle tylko, że jak miałem stożek to tam jakiś syf się lać jak, bo jak był ten stożek to poprzedni właściciel odpiął ten wał. Czyli tą szczelinę w łączeniu gaźnika z filtrem mogę zatkać, bo ty miałeś tak od seryjnego już skutera? A i dziś kupiłem jakiś specyfik do nasączenia filtrów z shella: Shell advance filter oil. I czy on jest dobry do nasączenia filtra, bo gość w motoryzacyjnym tak na oko mówi… Bo nie wiem czy to skoro w sprayu to nie do czyszczenia przypadkiem jest, jednak jak nasączyłem tym filtr to substancja jest bardzo kleista, więc dobrze chyba, bo będzie syf wyłapywać dobrze.

    #289865
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    wiesz, ten wał który odchodzi od pokrywy wałka rozrządu, do nim wychodzi powietrze z silnika, bo dzisiaj go odpaliem i odłączyłem ten wał i wylatywało tym powietrze, a ten przewód który dochodzi do gaźnika to jakoś porządnie zatkaj żeby nic nie wpadło tam, żadna woda ani błoto

    #289866
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 924Postów:

    stopakropa,dziż założyłem filtr powietrza i tą rurę nie wpiąłem tam gdzie to na fotce jest, bo tam jest wpięty wąż co idzie od przekładni. Zostawiłem go luzem w głębi owiewek, gdzie jest raczej kurz, a większego syfu nie ma. Wyregulowałem gaźnik, chodzi teraz skuter o wiele ciszej i płynniej niż na stożku. Przejechałem tak 25 km jeszcze jakieś 7 km w deszczu i nic mu nie było, choć rurka nie jest nigdzie wpięta. Tutaj masz fotkę, że tam w to wpięcie wchodzi rurka od przekładni(sory za jakość, ale telefonem robione): A poza tym to dobry ten specyfik jest do tego? Bo na instrukcji nie ma po angielsku, ani polsku tylko niemiecki…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button