filtr stożkowy + mega zamuł na wolnych obrotach !

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #76908 Reply
    Adrian
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1
    • Postów: 2

    Hey.
    Jakiś rok temu zmieniałem filtr powietrza w moim Zipp Quadra / Quantum.

    Problem się zaczął niedawno, a dzieje się tak, że jak wchodzi na wolne obroty i dam gazu to strasznie muli tak jakby dostawał za dużo powietrza – dławi się mocno i prawie nie da się wystartować ale gdy chwile go popiłuje to już wchodzi normalnie i jadę i dzieje się tak zawsze gdy zejdzie na niskie obroty i chcę dać mu gazu.

    Zauważyłem, że mocno kopci z tłumika i filtr ten stożkowy już po 1 dniu jest cały czarny ! Normalnie tak nie miałem – wystarczy, że pojeżdżę z godzinkę i filtr czarny ! Dodam, że paliwo pożera jak głupi – zalałem 2 literki Pb95 i po przejechaniu 20 km suchy bak !
    P.S. Na iglicy mam zrobione na środku ten pierścień.

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.

    #76912 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Montując filtr stożkowy, przyczyniłeś się do ekspresowego zajechania silnika. Pewnie nie ma kompresji, po nagrzaniu puchnie tłok i lepiej chodzi. Czeka cię remont.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #76913 Reply
    Lecho605
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 19
    • Postów: 21

    Wyreguluj dawkę paliwa. Motor się dławi bo dostaje mieszankę zbyt bogatą w benzynę. Dlatego dużo pali i kopci, nie daje rady ze spaleniem benzyny. Wyreguluj dawkę benzyny do minimum, wyczyść święcę, przejedź się i stopniowo zwiększ dawkę benzyny aż do uzyskania odpowiedniej mieszanki.

    #76914 Reply
    Lecho605
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 19
    • Postów: 21

    a co do postu powyżej nie zgadzam się. już praktykowałem jazdę na stożku w kilku motorach i samochodach. to jest silnik 4T dostaje więcej powietrza silnik jest mocniejszy i wydajniejszy, przez co mniej podatny na „męczenie” niż w przypadku zwykłych filtrów . Kwestia wyregulowania mieszanki.

    #76918 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Lechu…Adrian miał wszystko dobrze do dziś. Na początku stożek coś tam daje, ale w dalszej perspektywie nie opyla się. Ten problem jest tego przykładem.

    #76923 Reply
    Lecho605
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 19
    • Postów: 21

    Pietro 🙂 też miałem ten problem w swoim bartonie.. Zwykle jak mi palił 2 litry na 100 km to był max i nie było problemu z przyśpieszaniem na niskich czy wysokich obrotach. A tu nagle zaczęło się spalanie rzędu 5/100 , szarpanie silnika, trudności z rozpędzeniem z niskich obrotów czy jazdy w obszarze czerwonego pola. Regulacja mieszanki i wszystko powróciło do normy. Takie rzeczy trzeba robić około 2-3 razy w sezonie, każdy szanujący się fan jednośladów dba o to.:) Też miałem stracha że coś z silnikiem ale jednak to było to. Inna sprawa że mogły by pójść pierścienie ale to by raczej było słychać.

    #76925 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Też tak może być…

    #76931 Reply
    Adrian
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1
    • Postów: 2

    1. Dodam, że czyściłem gaźnik dokładnie.
    2. Pytanko – Jak się reguluje mieszankę ?
    3. Może winą jest dysza ? Nie zmieniałem na powiększoną.

    #76932 Reply
    Lecho605
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 19
    • Postów: 21

    Mieszankę regulujesz śrubą. Na gaźniku masz 2. 1 ta wystająca ze sprężynką to obroty tą zostaw. Ta 2 mniejsza ją wkręć do oporu a następnie odkręć o 2 pełne obroty po 360 stopni. Na pewno pomoże jeśli nie to delikatnie tą srubą pokręć w 1 lub 2 stronę.

    #76938 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Każdy radzi wykręcić śrubkę składu mieszanki o 2 obroty. Bzdura. Gdyby tak było, nie musiałoby tam być regulacji, a owa śrubka zostałaby zaklejona. Śrubką tą reguluje się skład mieszanki, w zależności od wielu czynników, czyli: wielkości dyszy, ustawienia iglicy, zastosowanego filtra powietrza, obciążenia silnika-warunków w jakich silnik pracuje, wartości cieplnej świecy, a nawet wilgotność powietrza ma wpływ na regulację tą śrubką. Zakres regulacyjny wynosi od 2 do 4 obrotów.

    #76940 Reply
    Lecho605
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 19
    • Postów: 21

    No ale tu jest akurat wiadome że kolega ma filtr stożkowy i seryjny gaźnik więc nie potrzebuje jeszcze większej dawki powietrza. Optymalna to 2 obroty motor powinien odpalić a reszta to już kwestia doregulowania w czasie jazdy.

    #76943 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Zawsze można próbować podregulować czy wyczyścić gaźnik, ale w większości przypadków stosowanie filtra stożkowego, źle się kończy dla silnika, a na pewno nie pozostaje bez wpływu na żywotność.
    Adrian, próbuj, reguluj..oby tylko z dobrym skutkiem, czego ci życzę 😉

    #77129 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    Po pierwsze sprawdź kolor świecy, dowiesz się czy mieszanka jest zbyt uboga.

    Poza tym sprawdź kompresję, w przypadku zamontowania stożna nie jest rzeczą niezwykłą że tłok szybciej się zużywa. Jeśli nie wyregulujesz skłądu mieszanki precyzyjnie, może wystąpić spalanie detonacyjne które niszczy tłok. A w dwusuwie zużywa się szybciej niż w czterosuwie, bo suw pracy jest dwukrotnie częsciej.

    #77131 Reply
    bania
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 59
    • Postów: 79

    4t nie lubi wolnego przelotu powietrza nawet niektore samochody tez tego nie znosza powiem ci ze poszly ci uszczelniacze na zaworach to sa takie male gumy w srodku sprezynek jak nie wymienisz bedzie gorzej z trudnoscia go odpalisz tez tak mialem i tez myslalem ze to pierscienie to jest koszt ok 25 30 zl tylko ciezko to wymienic

    #77134 Reply
    bania
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 59
    • Postów: 79

    tez moze byc to wina ze poszedl ci kranik podcisnienia i paliwo sie cofa spowrotem a jednoczesnie podaje przez gaznik bedzie mulil i kopcil odepnij wezyk od krucca co podaje kranikowi powietrze i sprawdz czy paliwo leci spowrotem tam musi isc powietrze tylko w jedna strone nic ci nie zaszkodzi

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: filtr stożkowy + mega zamuł na wolnych obrotach !
Twoje informacje:




Back to top button