Filtr Stożkowy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #200842
    Patryk Filipowicz
    Użytkownik
    • 6
    • 14Postów:

    Mam pytanie czy opłaca się kupić taki filtr ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5700920400
    I czy ja mam średnice 35mm to mogę założyć stożek 38mm?
    Bo do tego stożka jeszcze większe dysze kupiłem 😀
    Bo tamten normalny filtr jest już tak zużyty i trochę podziurawiony.

    #200858
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • 511Postów:

    Opłacać się nie opłaca, bo nic nie daje a na dodatek w deszczu zassie wodę do gaźnika.

    #200868
    Just_as_planned
    Uczestnik
    • 0
    • 170Postów:

    Opłaca się. Resztę już robisz na tzw. pałę, ale większości młodych to dzisiaj lata głębokim kalafiorem i to w dość szerokim zwisie, więc się z tym zbytnio nie krempacjuj. Rób swoje, najwyżej wrócisz do czegoś, co już dawno dana fabryka wydała w tysiącach kolejnych, a nadal działających egzemplarzach. ;P

    #200898
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    [quote]…Bo tamten normalny filtr jest już tak zużyty i trochę podziurawiony. …[/quote]
    .
    A nie warto kupić porządnego nowego wkładu? Skuter ma dobrze jeździć czy dobrze pierdzieć?

    #200915
    elloco
    Uczestnik
    • 11
    • 511Postów:

    W sportowych autach montują CAI zakończony stożkiem, mocy niewiele to daje ale chodzi o dźwięk. Tutaj kompletnie nic nie da, a raczej może więcej popsuć, bo ta gąbka nie jest zbyt dobrym filtrem.

    #200923
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 839Postów:

    Oj spokojnie, aż tak bym nie uogólniał. Cold Air Intake dużo daje bo to idea doprowadzenia do silnika większej ilości zimnego powietrza. Sprawdza się prawie zawsze. Co innego te Short Air Ram zakończone stożkami. Krótkie rury dolotowe zakończone najczęściej stożkiem i to w komorze silnika. Wtedy to chłepce rozrządzone i gorące powietrze i raczej sie notuje spadki mocy. Ale jak sie tam zrobi nawiew zimnego powietrza i odizoluje od komory silnika i powietrza znad kolektora wydechowe to jest to kwintesencja wyczynowego, wysokoobrotowego dolotu.
    Jeżeli silnik ma agresywne wałki rozrządu i kręci się odpowiednio wysoko to ze stożkiem jest moc której na seryjnym dolocie by nie było. Ale silnik musi umieć z tego skorzystać albo mieć potrzebę z tego skorzystać.
    Stożek to nie jest „moc w pudełku” że sie zamontuje i jest więcej mocy. To jak wiadro z wodą – można spragnionemu uratować życie a można kogoś w nim utopić. To wszystko zależy jak sie z tego skorzysta.
    ten nadmiar powietrza po zastosowaniu stożka może równie dobrze szkodzić co pomagać. Do tego zawsze kosztem jakości filtrowanego powietrza – stożki przepuszczają więcej – od tylko ciut więcej po megasyf

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button