FIGHTER – wybór oleju + jak to jest z tym olejem przekładniowym.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum OFFtopic FIGHTER – wybór oleju + jak to jest z tym olejem przekładniowym.

Tagi: ,

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe grzegorzb83 grzegorzb83 5 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #155571
    Zdjęcie profilowe grzegorzb83
    grzegorzb83
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Witam. Mam dwie wielkie prośby do was 🙂
    Czy ktoś mógłby mi poradzić który z czterech poniższych olei najlepiej sprawdzi się w moim Fighterze z 2013 roku ?
    Pytam bo stan licznika dochodzi pomału do 300km i musiałbym zrobić pierwszą wymianę oleju.
    Linki będą poniżej.

    Druga sprawa chyba nie wyjaśniona na forum to czy ktoś powie na 100% jak to jest z olejem przekładniowym w Fighterze ?
    Jedni mówią że trzeba go wymienić, drudzy że w fighterze takiego oleju nie ma i wymienia się tylko olej silnikowy…

    Aha! Czy ma ktoś zdjęcie 4T gdzie jest widoczne, która nakrętka służy do spuszczania oleju itd. itd..

    AAa i jeszcze jedna sprawa.. Filtr oleju się tylko przedmuchuje tak ??

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc..

    Poniżej daję linki do olei o których mówiłem..

    http://allegro.pl/motul-7100-ester-sae-10w40-1l-mokar-007h692-i3852552784.html

    http://allegro.pl/olej-castrol-power1-gps-4t-sae-10w-40-1l-i3857724938.html

    http://allegro.pl/motul-5100-ester-sae-10w40-1l-mokar-007h704-i3865361412.html

    http://allegro.pl/olej-mobil-super-2000-x1-sae-10w-40-op-1l-i3923906039.html

    #155572
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    No mistrzu, jesteś kolejnym i kolejnym nawet, który znowu męczy tematykę olejową. 😀

    Jesteś rządny wiedzy, to proszę:

    http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

    Jest też malutkie, drobniutkie porównanie (są tam też dwa oleje tutaj wymienione):

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/amsoil

    Lej taki na jaki Ciebie stać, ale ponieważ masz zapewne skrzynię biegów z mokrym sprzęgłem (kłania się obowiązkowe zapoznanie z taką podstawową nawet instrukcją obsługi moto), to odpadają tutaj oleje samochodowe, które zawierają grafit, a nie zawierają m.in. popiołu siarczanowego i powodują przez to ślizganie się sprzęgła, więc ten… Mobil Super 2000 nie będzie tutaj dobrym wyborem. 🙁

    Usatysfakcjonowany zostałeś moją wypowiedzią w tym temacie? No to gites. 😀

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
    #155573
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 632

    Fighter ma jeden olej smarujący zarówno silnik jak i skrzynię przekładniową. Co do olejów to ja już od ponad 25000km jeżdżę na Castrolu i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić. Chociaż od 300km przebiegu używam nieco lepszego – Castol Power 1 Racing 10W50. Jest to pełen syntetyk który sprawdził się w najtrudniejszych warunkach – np w trasie 320km w tempeaturze dochodzącej do 28 stopni w cieniu. Tu masz link:
    http://allegro.pl/castrol-power-1-racing-4t-10w50-1l-olsztyn-i3852331578.html
    A śruba spustu oleju to ta większa będąca wkęcona prosto w karter – z prawej strony motoroweru (czyli na zdjęciu ta z przodu). Ta mniejsza idąca nieco pod skosem jest to napinacz łańcuszka rozrządu i na razie nie musisz jej ruszać.
    Tu masz zdjęcie:

    A filtr oleju w tym silniku jest wewnątrz prawego karteru. Nie ruszaj go, gdyż nie trzeba z nim nic robić.

    Zipp Salmo: przebieg 56702km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 260km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Junaka. Wygraj zegarek o wartości 2000 PLN

    Chcesz zdobyć wyjątkowy zegarek Davosa z logo Junak? Nakręć film o swoim Junaku i opublikuj na Facebooku.
    #155576
    Zdjęcie profilowe grzegorzb83
    grzegorzb83
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Dzięki wielkie za odpowiedź 🙂 Jestem usatysfakcjonowany 😀
    W tygodniu jak będzie ciepło to się zabiorę za wymianę….
    Praktycznie nic nie wiem na temat wyglądu 4T i jego działania..
    Kupiłem motorower na początek by co nieco poznać i przy okazji na zmianę z rowerem pojeździć nim do pracy i do mamy na cmentarz 🙁

    Pozdrawiam i dziękuję.. 🙂

    #155603
    Zdjęcie profilowe Kristop
    Kristop
    Użytkownik
    • Postów: 1 162

    http://allegro.pl/motul-5100-ester-sae-10w40-1l-mokar-007h704-i3865361412.html
    Dla mnie tylko ten olej, na castrolu czuć było, że sprzęgło się ślizgało:)

    #155617
    Zdjęcie profilowe grzegorzb83
    grzegorzb83
    Użytkownik
    • Postów: 41

    kurde no i mam teraz dylemat między motulem a castrolem do mojego fightera :/

    #155690
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 632

    U mnie nic się nie ślizga – nawet podjazdy i ruszanie w 2 osoby nie sprawia problemu. Może Kristop ma mocniejszy sprzęt. 😀

    Zipp Salmo: przebieg 56702km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 260km.
    #156759
    Zdjęcie profilowe grzegorzb83
    grzegorzb83
    Użytkownik
    • Postów: 41

    Zrobione.
    Kupiłem Castrol Power 1 10W40 i śmiga fajnie..
    Myślałem że przy wymianie oleju jest większa filozofia 🙂
    Przez dwa dni od wymiany oleju po 300km zauważyłem póki co że biegi lepiej wchodzą. Zrywności i osiągów jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu 🙁
    Mam nadzieję że teraz pod górkę pojedzie żwawiej gdyż jak do tej pory to katorga.. na drugim biegu ledwo wjeżdżałem pod górkę..
    Pozdro

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie