F16 - wężyk do niczego nie podpięty

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #168814
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Dzisiaj szukałem blokady w Torosie F16 z 2014 roku. Nie znalazłem woreczka z kablami, są jedynie dwie dwie podobne złączki, ale po rozpięciu jednej nie pali wcale a po rozpięciu drugiej pali nie równo i wchodzi na obroty. Jest jeszcze jeden luźno wiszący kabelek (zielony) do niczego nie podpięty. Ale inna rzecz zwróciła moją uwagę, tam gdzie ma byc ten woreczek, jest taka puszka do której wchodzą trzy wężyki, jeden cienki i dwa grube. Jeden z tych grubych, schodzi w dół i nie jest do niczego podłączony, tak sobie wisi pod podłogą, po drodze ma jeszcze taką grubszą rurkę zamontowaną.
    Tak ma być ?

    #168817
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 170

    A czy masz może na przykład telefon? A w tym telefonie przypadkiem zupełnym możliwość robienia zdjęć? Ewentualnie zwykłą cyfrówkę, aparat na klisze, lustrzankę zwykłą, cyfrową, camera obscura też by pewnie dała radę, cokolwiek żeby zrobić fotkę i pokazać o co dokładnie biega? Bo opis wprawdzie ładny, plastyczny i obrazowy, ale kabelków i rurek w skuterze trochę jest, niektóre mają prawo wisieć, inne nie. Pokaż. Łatwiej będzie ocenić.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #168818
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    A mam, owszem, nawet już fotkę zrobioną. Tylko jak ją tutaj wkleić ?

    #168820
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 170

    Wrzucasz na jakikolwiek serwer, potem w poście dajesz w nawiasie kwadratowym img bez przerwy bezpośredni link do zdjęcia znów nawias kwadratowy /img i gotowe.

    #168821
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    [imghttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e13c58a39cc50fb9.html]/img

    powinno być

    #168823
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    i jeszcze miejsce, gdzie powinien być słynny woreczek, widać luźny zielony kabelek :

    [imghttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fa3bf90fa663161.html]/img

    #168824
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 895

    jakbyś otwierał i zamykał nawiasy kwadratowe to może by i było i dał linka do obrazka a nie strony www z obrazkiem (html)

    (img)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e13c58a39cc50fb9.html(/img)


    więc tak:
    (img)http://images65.fotosik.pl/1095/e13c58a39cc50fb9gen.jpg(/img)
    tylko nawiasy kwadratowe

    #168825
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Tak czy inaczej, to ten wężyk oznaczony strzałką, nie jest nigdzie podpięty.
    Co do blokady – woreczka brak, przewodu przy napędzie również brak.

    #168830
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    fotka miejsca gdzie ma być woreczek :

    #168832
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Oho widzę, że Producent Toros na modele 2014 zaczął montować system SLS. No no.

    Co do blokady, to zobacz czy z pokrywy przekładni (ta czarna gdzie się kopie kopką) nie wychodzi żaden kabelek. Jak wychodzi z pokrywy kabelek to go przetnij.

    #168836
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Nie, nie wychodzi. Wychodzi tylko wężyk w metalowym oplocie.
    Czyli to „coś” pod prawym boczkiem nie występowało wcześniej ?

    #168838
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Wężyk w metalowej sprężynce to zapewne awaryjne spuszczanie benzyny z gaźnika. To „coś” to system SLS, nie w tych modelach wcześniej nie występowało. A z pokrywy przekładni na dole wychodził biało-niebieski kabelek w skórzanej izolacji, który z jednej strony był podłączony do modułu CDI, a z drugiej strony do impulsatora, który rejestrował prędkość dzwonu sprzęgła – tylnego koła. Jeżeli przekroczyło ono 43km/h to moduł odcinał zapłon. Jeżeli brak kabelka z przekładni to blokada na pewno czai się w gaźniku, a dokładniej pewnie pod plastikową pokrywą gaźnika jest wkręcona śrubka.

    #168840
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    napisz mi gdzie szukać tej śrubki a najlepiej wrzuć jakąś fotkę tego miejsca.

    #168842
    ZOW
    Uczestnik
    • Postów: 195

    Macie fotkę i się uświadamiajcie z tym dalej. A jak ma metalowy ten dekielek?
    *
    Cienka czerwona linia (nieco info o gaźniku 139 QMB).jpg

    #168854
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    No to teraz powiedzcie która to 🙂 ostatni gaźnik który rozbierałem to od Rometa Kadeta, jakieś 25 lat temu, był zdecydowanie mniej skomplikowany 🙂

    #168857
    ZOW
    Uczestnik
    • Postów: 195

    Tak, to się chyba nie dogadamy. Trzeba to rozebrać od góry i podumać chwilę. Żadna większa filozofia. 😉
    *
    Masz plastikowy dekiel na gaźniku, to powinna być dokładnie pod tym dekielkiem. Taka mała śrubka z nakrętką kontrującą, trzeba ją wkręcić do oporu, tak normalnie, żeby uwolnić pełny ruch membrany.
    *
    Podążaj za… cienką czerwoną linią z fotki wyżej. Już prościej Ci tego nie wytłumaczę. Wiek nie ma tutaj nic do rzeczy i nie zwalnia z myślenia.
    Idź i to sobie ogarnij, toż to jest proste. Jeżeli masz jednak metalowy dekiel, to masz blokadę mała śrubką pełnego ruchu półksiężyca przepustnicy (popuścisz sobie na niej ze dwa zwoje i jest już pełny zakres). Modułu CDI pewnie by nie zaszkodziło też wymienić, ale to już niech Ciebie Izdebeszczak uświadamia dalej. Ja jestem szpec od Routerów, a one mają jeszcze całkiem normalne silniki 4T GY6 139 QMB, a nie takie wydumki. Jakieś *JJ* w symbolach, itd. :DDD
    *
    Zimny browar się należy za moją tutaj fatygę. Zrób porządek z tym gaźnikiem i wypij go za moje zdrowie. 😉

    #168861
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Dekiel metalowy, idę go pooglądać.

    #168862
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Nici z browara…

    To jest stan z przekręconą manetką, śruba prawie cała wykręcona. Pod górkę 20km/h, z górki 50km/h, na prostej 40, ale do tych 40 to męka..

    #168864
    ZOW
    Uczestnik
    • Postów: 195

    No to lipa. I jadziem z tym koksem sobie dalej. 😉
    *
    Widać, że popylacz jest… fumfel-nówka, ale trzeba sobie troszku pogłówkować przy tym. Główkujmy więc.
    Gaźnik identico jak w Bassach (Routery, Romety, słowem…. chinole z małym GY6). Chinole walą zawsze produkcję masową, więc mamy niby *unifikację* taką. W sensie, że jedno wyjmiesz, drugie wstawisz i będzie to już szło niczym rakieta. Trochę z tym jakby przesadziłem, chociaż… 😉
    *
    Wypada sprawdzić dyszę główną w gaźniku (Bassa 50 z takimi gaźnikami popylała na wartościach 81…85). O module CDI już było (20 zeta i może być z tym też nieco lepiej). Wypada sprawdzić nawet rozmiar i wagę rolek w wariatorze, długość samej tulei wariatora (jak wysoko wchodzi teraz pasek napędowy) i kilka innych rzeczy w tym temacie.
    *
    Tak to działa przy *odblokowywaniu* swojego popylacza. Mniej więcej. Trzeba dojść, co te… *chińskie jynżyniery* sobie wykombinowały. Potem jest już tylko wiatr… we siwych swoich włosach. ;DDD
    *
    Rozgryziesz to, tylko trzeba troszkę pozaglądać tu i tam. Prawdziwe *siedem dyszek* powinno to finalnie rozwinąć (pięćdziesiątka zrobi to w nieco wolniejszym tempie, niż te większe już pojemności, ale i tak dojdzie). Zawsze można poczytać wątki dedykowane… *innym plastikom, ale tym samym silnikom*. Wszystko już tutaj było, trzeba tylko sobie poszukać. Działaj, to musi jeszcze dość żwawo jeździć.

    #168878
    Kristop
    Uczestnik
    • Postów: 1 164

    Właśnie, sprawdź jaka dysza, bo chyba tego nie zmienili seryjnych 85;)

    #168881
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    a tej od półksiężyca nie wykręciłem za mocno ? w sumie to nie wiem po co ona tam jest..

    #168882
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    ktoś tu pisał o „licznikowych 80”, tymczasem u mnie..

    #168884
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 895

    ups 🙂

    #168885
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Byle te sześć dych szedł bez zadyszki, to będzie dobrze. Może na przeglądzie po 300 zagadać do mechaniora żeby go obadał i zrobił jak należy ? Tylko czy oni maja o tym pojęcie ? różne są opinie o tych serwisach, czasem więcej psują jak naprawiają..

    #168913
    ZOW
    Uczestnik
    • Postów: 195

    Wykręciłeś tę od blokady półksiężyca i jest lepsza reakcja na gaz czy całkowite zero reakcji?
    *
    Trzeba sprawdzić rozmiar dyszy, czarnym markerem pomazać sobie po wariatorze, zrobić rundkę i zobaczyć jak wysoko wchodzi pasek. Jeżeli nie wchodzi wysoko, to można sprawdzić sobie wymiar i wagę rolek, długość tulei wariatora (ewentualnie czy są tam dołożone podkładki). Jeżeli z tym jest cacy, trzeba wymienić moduł CDI na szumnie nazywany *odblokowanym*. Zrobić testy i jeśli nadal będzie niesmak, szukać gdzie indziej. Wypada luz zaworowy sobie sprawdzić (asekuracyjnie, ale też nie zaszkodzi, 0,06 zawór dolotowy, 0,08 zawór wydechowy). Umiesz sam, to zrób sam, jak nie, to płać mechaniorowi, ale o większości… panów Janków, Mietków i Ryśków mam już wyrobione zdanie. Podobnie jak i o punktach ASO Rometa (Routera). Szkoda nerwów, szybciej sam naprawisz (czy to dokręcenie śrub, sprawdzenie punktów masy czy regulacja gaźnika). Ale może akurat tobie trafi się lepiej. Masz wolny wybór i sam dysponujesz własną kasą. Analizuj, co się bardziej opłaca. Pieczątka w karcie czy ładowanie wiedzy do małego palca o chińskich popylaczach. Ale do tego złego rozwiązania namawiał nie będę. 😉
    *
    Prędkościomierz ma mały *zasięg*, ale jest identico skalowany jak ten w Routerach Retro, z tym, że tam i tak nie mógł pojechać więcej, bo miał kółeczka 3.00 na 10 cali (sporo mniejszy obwód koła niż typowe 3.50 na 10 cali).
    *
    Unifikacja po chinolsku pełną gębą, ale kombinuj z tym dalej, bo gdzieś ta dodatkowa moc musi być schowana. A jak się podzielisz tą wiedzą z innymi tutaj, to też będzie miło. 😉
    *
    I na koniec mojego nudnego smędzenia, instrukcja serwisowa do GY6 139 QMB. Podaj może też dokładne symbole z karteru silnika (tak z czystej ciekawości, co tam teraz *instalują*)…
    *
    http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf

    #168918
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Koła mam właśnie 3.00 x 10 🙂
    Silnik 1P39QMB
    W homologacji jest „Variant 1 : 45km/h”

    #168923
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Umówiłem się na poniedziałek u gościa który sprzedaje i serwisuje skutery, co prawda nie zippa ale podobne kolny. Może mi jakoś pomoże, bo sam nie bardzo mam warunki, żeby go rozebrać na drobne 😉
    Jeszcze pytanie do posiadaczy F16 – czy na to okienko z numerem ramy, nie powinno być zaślepki ?

    #168951
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Tymczasem stuknęło 50km, wymieniłem olej w silniku. Tragedii nie było, jakieś tam syfy owszem pływały.
    Nie wiem, czy przez to poluzowanie śrubki od półksiężyca, czy może się trochę dotarł, ale mknie teraz prawie 50, pod górkę nawet 30 udało się wczołgać, a górki to brakło skali, więc lekko ponad 60 🙂
    Reasumując, nie zależy mi na prędkości większej jak te 60, bo przy tych 60 już miałem wrażenie, że zaraz pogubię kółka i wszystko się rozleci, chodzi tylko o to, żeby nieco lepiej się zbierał. To, że idzie z górki 60 i silnik nie przerywa, raczej by wskazywało, że to nie ogranicznik prędkości, a raczej mocy ?
    Nie wiem czy dobrze kombinuję..

    #169080
    klaudiusz74
    Użytkownik
    • Postów: 33

    Cel osiągnięty, nie wiem jak ale osiągnięty. Na pewno nie był to moduł, bo po samej wymianie modułu nic się nie zmieniło. Przy drugim podejściu już jest OK. Może szału nie ma, ale na prostej bezproblemowo idzie te 60, pod górkę gdzie kiedyś jechał 20 – 30 teraz jedzie 50. Więcej mi nie potrzeba.
    Jedyne co zrobię, to z czasem zmienię te opony na jakieś pewniejsze, no i w rozmiarze 3,5 x 10.

    A nawiązując do przeglądu 0 – zawory trzeba było samemu wyregulować.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button