Eurotrip skuterem - 2000km

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #22274
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam,

    W te wakację planuję zrobić ze swoją lubą mały erotrip:

    http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Pozna%C5%84&daddr=Brno+to:Wiede%C5%84+to:Bratys%C5%82awa+to:Budapeszt+to:Miskolc+to:Kosice+to:Tarn%C3%B3w+to:Krak%C3%B3w+to:Pozna%C5%84&hl=pl&geocode=FWaoHwMd8EECASm3CuHs0kQERzHRvzQDmDHqpA%3BFUSY7gIdz3j9ACkRUT_AOpQSRzGwsRRmD68ABA%3BFS6Z3wIdO9j5ACmfyjZRngdtRzFGW6JRiuXC_Q%3BFZiv3gIdbgkFASmXYcoKNolsRzFoQ4j9gpsfYw%3BFabE1AId9okiASnJz9TRNMNBRzFgER4MKcQABA%3BFcED3gIdPEA9ASnn63KNh55ARzGwER4MKcQABA%3BFWRs5wIdFF5EASl7lcZnG-A-RzHQi5fG0fcABA%3BFcUf-wId8TdAASnH_8NSQ4M9RzEe9nL433Aazw%3BFQrt-wIdFFYwASnRGE41wEQWRzG_ikd2tbZrtA%3BFWaoHwMd8EECASm3CuHs0kQERzHRvzQDmDHqpA&mra=ls&dirflg=ht&sll=49.57154,20.566406&sspn=2.785827,6.981812&ie=UTF8&ll=49.767074,20.720215&spn=11.104933,27.949219&t=h&z=6

    Trasa łącznie 2000km 😉 Posiadam Zipp Quantum 2008 – kilkanaście tysięcy zrobione – od nowości go mam więc zadbane ustrojstwo 😉

    Teraz mam do wszystkich kilka pytań. Mianowicie, największe obawy mam co do gór. Dlatego trasa nie idzie przez słowackie tatry tylko omijam większe góry „tunelem” koło Kosic 😉 Boję się, że sprzęt nie wytrzyma podjazdów jak będe mieć z tyłu swoją kobietę i z boku kuferki z bagażami 😉 Noi pierwsze pytanie dla tych, którzy mieszkają w górach. Jak to wygląda jak sobie robicie trasy w górach przy pełnym obciążeniu 😉

    Mam też pytanie dotyczące kwestii prawnych jazdy skuterem po Czechach, Austrii, Węgrzech i Słowacji 😉 Mam ukończone 18 lat i jeżdzę na dowód. Teraz mam odblokowanego, ale myślę czy by go na taką trasę zablokować ( nie fajnie by było jakby mi dowód rejestracyjny w budapeszcie zabrali ;p ). Może są jakieś sposoby na to? Np. elektroniczna blokada po kliknięciu 2 razy w kierunkowskaz? 😛

    Czy ktoś ma doświadczenie w takich trasach. Co mam wziąć ze sobą najlepiej? Na pewno zestaw kluczy, świece, olej, żarówki. Coś jeszcze? 🙂

    Byłbym wdzięczny za odpowiedzi na pytania i opisanie problemów jakie mogą mnie spotkać 😉

    #22275
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Widzę że jakaś moda zapanowała na karkołomne wyprawy.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #22276
    HugoBoss
    Uczestnik
    • Postów: 3 266

    Więc po pierwsze to we dwoje na jednym skuterze nie odważyłbym się na tak długą trasę,100km w dwie osoby na jednym siedzeniu to już porażka,a co dopiero 2000km.Wiem coś o tym i dlatego kupiłem drugi skuter dla mojej.Stanowczo bym Ci odradził,przynajmniej nie skuterem o poj. 50cm.
    Po drugie co do sposobu na odblokowany skuter to jest coś takiego: http://skuterdoktor.pl/advanced_search_result.php?keywords=blokada+obrot%F3w&x=3&y=1 są to blokady obrotów,nawet na pilota 😀

    #22279
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    HugoBoss: Coool! o takie coś mi chodziło hehehe 😉 może się przydać w awaryjnej sutuacji. Co do dwóch osób to Quantum jest bardzo dużym skuterem, ma pełne miejsce dla pasażera, nie takie skrócone na którym musi pasażer leżeć na kierowcy 😉 Wiem, że ta wycieczka to istny „hardcore”, ale taka ma być 😉 Jakbym chciał, żeby było wygodnie i wogóle to bym wsiadł w samochód z 4 osobamii tyle samo zapłacił za benę ;p ale gdzie ta żyłka emocji 😉 Zresztą liczę się z tym, że może być średnio wygodnie, ale z drugiej strony każdego dnia planuję robić po 200km więc może dupsko wytrzymać 😉 jak i sprzęt pewnie też 😉

    dzięki za pomoc i liczę na kolejne odpowiedzi.

    #22306
    buniek
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Nie wiem co tam siedzi w Twojej głowie, ale do robienia takiej trasy skuter, jeżeli to nie jest coś większego, się nie nadaje i jest ku temu kilka powodów. Nie stabilne to to. Małe, łatwo zwiewne, dużej prędkości nie osiąga więc na autostrady odpada. Niewygodne, jechałem kiedyś z Krk do Ojcowskiego i już na takim dystansie mnie i koleżanke bolały dupy. Głośne to i zawodne. Zrób sobie lepiej kat. A i kup jakiegoś turystyka, albo wsiądź w samochód lub jak chcesz przeżyć większą przygodę to korzystajcie z autostopu.
    Ładni hardcorowcy na tym forum zarejestrowałem sie 10 mint temu a tu takie tematy 😀

    EDIT
    Przegladam to forum i widzę, że nie jesteś wyjątkiem jeżeli chodzi o tak długie wyprawy. Ładnie jesteście pozytywnie powaleni na tym forum xD Nie słuchaj mnie jedź, ale pamiętaj, że jesteś odpowiedzialny za 2 osoby i lepiej to przemyśl. 🙂

    #22308
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Najpierw proponuję zrobić tyle w kraju – 100km w jedną i z powrotem. Zobaczysz z czym to się je i czy chcesz tyle jechać ;).

    Co do niezbędnych rzeczy to na pewno zapasowy pasek i rzeczy niezbędne do jego wymiany w razie czego. Oprócz tego przydałoby się spisać na kartce telefony do najważniejszych osób i ambasad polskich w krajach do których jedziesz. Papierowa mapa też się przyda – nawigacja może się bez uprzedzenia zepsuć. Przed wyprawą pomyśl też o ubezpieczeniu NNW ;). No i koniecznie zrób szczegółowy przegląd skutera – wymień wszystko co trzeba wymienić, wyczyść gaźnik, wymień filtry. Przed taką wyprawą bym nawet sprawdził jakie jest sprężanie na cylku – sprzęt nie jest nowy, więc może być różnie. Poza tym weź ze sobą pompkę i zestaw naprawczy do opony – może się przydać.

    BTW ten Zipp to 2T? One się zbytnio nie nadają do wypraw, tym bardziej tak hardkorowych…

    #22309
    HugoBoss
    Uczestnik
    • Postów: 3 266

    http://www.motocykl-online.pl/testy/Zipp_Quantum

    Ja też odradzam taką trasę.

    #22316
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    @MichalWujak: Dziękuję za odpowiedź, większość rzeczy z których napisałeś już wcześniej wpisałem do swojej listy rzeczy, którą muszę zrobić 😉 Co do testów. To mam w planach zrobić Poznań – Kołobrzeg ( koło 300km ) bez kobiety. Jeśli skuter przejdzie ten test to jest 85% szans, że pojadę, kolejne 10% szans to test obciążeniowy. Czyli ja + pasażerka + wszystkie tobołki i wbicie się w okoliczne wzgórza, aby sprawdzić moc a ostatnie 5% to stan techniczny. Wiadomo przed samym wyjazdem wymiana większości części, płynów itp.

    Co do samej trasy, to planuję jechać nacjonalkami czyli takimi drogami powiatowymi i wojewódzkimi – napewno widoki będą dużo ciekawsze. Będę omijać drogi krajowe ( bezpieczeństwo i autostrady ( prawo ).

    Panowie, może macie rację wygoda jest raczej kiepska. Ale gdzie ja znajdę taki fun 😉 I myślę, że 200km dziennie przy postojach po 50km to nie będzie aż taki hardcore. Gdybym leciał po 500-600km dziennie to myślę, że nie wytrzymałbym 😉 Ogólnie znam ziomków, którzy wbili się do Kirgistanu dwoma Ładami i dali radę mimo, że większość ze znajomych była sceptycznie nastawiona ;p Więc wiem, że można ;p

    Czy ktoś, mi może powiedzieć jakie są kwestie prawne dotyczące jazdy motorowerami po innych Państwach niż Polska? 🙂

    #22969
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Nowe info:

    Napisałem do ambasad poszczególnych krajów, które zamierzam odwiedzić i niestety w Czechah i Słowacji potrzebuję prawa jazdy AM, dlatego jestem zmuszony zrobić w Polsce A 😉 Nawet na pozytyw mi to wyjdzie bo będę mógł skuta przerejestrować na motocykl i pędzić odblokowanym. Zastanawiam się czy mogę wsadzić do niego większy cylinder ( + uzupełnić lepszym wariatorem i sprzęgłem ) aby dać mu większy zapas mocy obniżając obroty ( co by się tak chłopak nie męczył przy tej 70 😉 )

    #22971
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    To nie tak hop siup bo to że masz kat. A nie oznacza że masz kłopot z głowy. W dowodzie rejestracyjnym masz dalej że jest to motorower a OC też obliczone jest na motorower. Poza tym w tym momencie pojazd różni się z tym co jest w homologacji.

    #22974
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Dziękuję za odpowiedź. Kwestia homologacji hmmm. Dowiem sie, ale czytałem i słyszałem, że mogę skuter przerejestrować na motocykl czyli dostanę nowy papier noi też pewnie inne OC. Próbować trzeba 😉

    #22976
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Musiałbyś poszukać bo nie jestem pewien ale chyba trzeba odwiedzić stacje kontroli pojazdów.

    #22979
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Z tego co wyczytałem to tak jest. Muszę podjechać do stacji kontroli pojazdów, oni na hamowni mi zmierzą, że leci więcej niż 50kmh. Zmierzą jaka jest pojemność i poźniej mogę go przerejestrować. Najlepiej chyba będzie zrobić to poprawieniu go na te 65cm, żeby mi takie coś wpisali do dowodu 😉 No nic 😉 Dużo problemów do rozwiązania mam z tym moim tripem, ale poddac się tak łatwo nie mogę 😉

    #22981
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Może jedź na Litwę i dalej do Łotwy i Estoni, tam nie potrzeba żadnego AM 😉

    #22990
    bumfank
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Tj. bardzo dobry pomysł 😉 Ale minus taki, że jadę z Poznania, czyli mam większą trasę po Polsce i generalnie dostanie się do Tallina i spowrotem ( troche inna trasą ) to jest prawie 3000 kilometrów czyli 1000 więcej niż planujęa trasę rozplanowałem na te 2k żeby się zmieścić w 2 tygodniach ( jadąc dziennie po ok 200km ) a tu miałbym problem 😉 Aczkolwiek przyznam marzę o zwiedzeniu krajów nadbałtyckich 😉

    #22991
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    bumfank myślę że dasz radę 😉 zmień cylinder na 70ccm, żeby silnik się nie męczył i jeśli nie będziesz przekraczał dozwolonej szybkości to nikt nie będzie sprawdzał pojemności.. Parę lat temu jak sprzedawałem silnik rowerowy GNOM, facet powiedział mi że w latach 50-tych na takim silniku zamontowanym w rowerze pojechał do Paryża, czyli skoro na rowerowym niewygodnym siedzeniu dał radę, to Ty z pewnością na kanapie Quantuma też.
    Co do uprawnień, czyli prawa jazdy za granicą..jesteś obywatelem RP i nie obowiązuje Cię czeskie czy słowackie prawo jazdy bo skuter masz zarejestrowany w Polsce, wiem coś na ten temat, kilka lat mieszkałem w Republice Czeskiej i tam obowiązywały chlapacze na tylnych kołach samochodu, ale jako że samochód był zarejestrowany w kraju i miał ważny przegląd, nic nie mogli mi zrobić mimo że zawsze czepiali się tych chlapaczów..tak że obcokrajowcowi nic nie mogą zrobić, jesteś w zgodzie z prawem własnego kraju. Poza tym mamy unię i Polska wprowadziła prawka AM od 2013r więc mamy okres przejściowy i prawo też nie działa wstecz..możesz jechać na dowód.

    #22993
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Twoim odpowiednikiem Czeskiego prawa jazdy AM będzie dowód osobisty.

    #22997
    guliwer55
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Piękna wyprawa i do odważnych świat należy.Proponuje zabrać tylko to co potrzebne bo o części nie ma co się martwić tam też są skutery

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button