Eserkowaty Aerox z rodziny colibrów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #152567
    ThePanKot
    Użytkownik
    • 1
    • 6Postów:

    Witam, chciałbym przedstawić projekt swojego skutera który tworzę już od prawie 2 lat narodził się on jako popularny chiński coliber w 4t jednak przez ten czas przeszedł kilka swapów oraz została zmodyfikowana rama jak i kompletnie optyka. Zaczęło się od swapu na minarelli horizontal LC (popularny silnik z Aeroxa itd.) Aktualnie siedzi w nim silnik Piaggio X9 4t 4v. Co do ramy to została wspawana rama z aprilli sr tak jak tylnie plastiki również pochodzą z tego modelu. Co do przodu to kupiłem za grosze kilka plastików z roxa i powoli je skompletowałem.
    Na nowy sezon będę myślał nad optyką i malowaniem na razie muszę dokończyć swap.

    Kilka zdjęć projektu :

    Początki :

    Setup stawał się coraz mocniejszy więc o bezpieczeństwie nie można było zapomnieć, lagi z Showa wraz z felgą sr zostały wkomponowane w oryginalną sztyce z colibra oraz została zamontowana tarcza hamulcowa 320mm z aprilli sr. Trzeba było też dorobić adapter na zacisk hamulcowy.

    Całość prezentowała się tak :

    Następnie wziąłem się za przeróbki ramy:

    Trzeba było również wykonać inne ( wtedy już drugie) mocowanie silnika ponieważ silnik byłby za nisko. Całość zaczęła nabierać kształtów :

    Przyszło lato I silnik zaczął się przegrzewać więc dałem chłodnice pod czache tak jak to jest oryginalnie w roxie.

    Powoli zacząłem składać wszystko w całość i dopasowywać plastiki do siebie ponieważ w takim projekcie gdzie wszystko jest składane od najmniejszej śrubki uwierzcie mi nic nie pasuje.

    Po sporych przeróbkach silnik miał dużą moc i wgl lecz miał jeden minus. Mianowicie spalał on ogromne ilości paliwa 😀 Dlatego też zdecydowałem że zrobię kolejny swap silnika tym razem na piaggio lecz w 4t. Na papierze moc jest praktycznie równa silnikowi który miałem lecz spalanie dużo dużo mniejsze.
    Ze względu na wcześniejsze przeróbki ramy trzeba było silnik wysunąć do tyłu czyli tzgw subframe.


    Na razie trwają prace nad ukończeniem tego swapa jeżeli ktoś chce być na bierząco zapraszan ma oficjalnego fan pejdża projektu na facebook’u :

    https://www.facebook.com/YamahaAeroxApriliaSrInOne
    Pozdrawiam !

    #152568
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    Nie wiem czy dobrze kojarze 😀 ale śledzę ten projekt na mielochu. 🙂 Coliber zmienił się nie do poznania. Powodzenia w dalszych planach 🙂

    #152570
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    bogaty jesteś 🙂

    #152571
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Chłopak lubi dłubać. Dobrze, że ma takie hobby, a nie demolowanie przystanków lub wysysanie krwi dziewicom:-D

    A na serio to trzymam kciuki za Twój projekt.

    #152572
    ThePanKot
    Użytkownik
    • 1
    • 6Postów:

    izdebski12 napisał:

    bogaty jesteś 🙂

    Czemu tak sądzisz ? na każdą część pracowałem sam nie tworzę tego projektu za hajs rodziców tak jak inni.

    #152574
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Izdebski, a Ty ile już włożyłeś w swojego chinolka?

    #152575
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    ThePanKot napisał:

    izdebski12 napisał:
    bogaty jesteś 🙂

    Czemu tak sądzisz ? na każdą część pracowałem sam nie tworzę tego projektu za hajs rodziców tak jak inni.

    No to mówię, że albo coś masz nie tak z głową (wybacz), albo za dużo pieniędzy. Co chcesz z tego colibra zrobić? Hayabusa? Ile już tam silników wkładałeś? Ja sobie wyobrażam Ciebie w takiej sytuacji:
    Przychodzi silnik…
    …eee.. za słaby, zamawiam następny.
    Przychodzi drugi silnik…
    Dobrze jeździ, ale 2-sów, i dużo pali…
    …zamawiamy 4-sówa…

    Słuchaj, jak masz jakieś nie potrzebne części to chętnie przyjmę 😉 Może masz wzmacniany dobry wał od 139QMB? 🙂 Potrzebna mi jeszcze z przodu tarcza z colibra (pełny zestaw: laga, felga, zacisk, tarcza, przewód hamulcowy, zbiorniczek, klamka, ślimak, czujnik stopu). Albo chociaż bym kupił to od Ciebie za jakieś grosze jak Ci nie potrzebne już? 😛

    #152576
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    lucek71 napisał:

    Izdebski, a Ty ile już włożyłeś w swojego chinolka?

    Łooo Panie… Dużo, ale na pewno mniej niż kolega wyżej w to cudo ;D

    #152579
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Możesz się mocno zdziwić 🙂

    #152583
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Hebel przedni to masz konkretny 🙂 Wizualnie to raczej dupy nie urywa, i na pierwszy rzut oka to ledwie sie kupy trzyma, ale skoro tyle silników wszczepiałeś to pracy i kombinowania sporo w to włożyłeś o kosztach nawet nie wspominam, chociaż silniki 2t są tanie to może i nie było nawet za drogo, ale roboty na pewno było sporo, ten silnik który teraz masz też furrory nie zrobi, domyślam się że to 125ccm, więc po, nie za długim czasie dojdziesz do wniosku że mógł by być trochę mocniejszy, nie jest słaby ale mocny to tez nie jest. W porównaniu z tym seryjnym silnikiem z aeroxa to ten z x9 to nie ta liga i radość będzie, ale z czasem będziesz żałował że nie pakowałeś takiego samego silnika tylko w pojemności 180 lub 200ccm

    #152614
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Chętnie bym zobaczył colibra z silnikiem 200-250 cm3 😀

    #152629
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Na jednym z popularnych portali aukcyjnych gdzieś widziałem nie dawno skuter typu coliber z silnikiem 250ccm jak dobrze pamiętam był to silnik hondy, z tym że to mocno się rzuca w oczy że ten silnik nie jest z tego skutera. A skoro ThePanKot wszczepił już silnik piaggio x9 to jaki problem wybrac pojemność 200ccm, silniki leader 125, 150, 180, 200 ccm, nie różnią się kompletnie niczym, są to bliźniaki jedno jajowe.

    #152639
    ThePanKot
    Użytkownik
    • 1
    • 6Postów:

    Silnik ma aktualnie 125ccm3 mam cylinder 180 do tego ale nie mam do niego pierścieni. A one kosztują tyle co tłok i szlif na 209cc. Zobaczymy jak ten silnik bd jeździł to się pomyśli. Co do kolegi wyżej (izdebski) to kolega chyba potrzebuje maść na ból dupy bo chyba nadzwyczajnie zazdrościsz.

    #152641
    Zippek098
    Użytkownik
    • 1
    • 4Postów:

    Fajnie zaczyna wyglądać 😀 Jak skończysz to zamieść fotki 😀

    #152650
    ThePanKot
    Użytkownik
    • 1
    • 6Postów:

    Mały test jak pracuje silnik na skróconym wydechu od Kawaski ZX6R

    https://www.facebook.com/photo.php?v=628880057170600&l=8132569812631615182

    #152654
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    ThePanKot napisał:

    o do kolegi wyżej (izdebski) to kolega chyba potrzebuje maść na ból dupy bo chyba nadzwyczajnie zazdrościsz.

    No a jak 😀 Zajebisty sprzęt, tylko dziwie się, że chce ci się tyle kasy inwestować w to. 😛 Ile już w to włożyłeś, jeżeli nie jest to żadną tajemnicą? 5 tys złotych? 😛

    Masz może nie potrzebne części, które gdzieś tam wymieniłem wyżej? 🙂

    #152670
    ThePanKot
    Użytkownik
    • 1
    • 6Postów:

    Dobre auto włożyłem ale nie żałuje. Mam lagi koło z tarczą ośke i przewód reszty nie mam

    #152671
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    ile byś chciał za lewą lage, koło z tarczą, przewód? 🙂 Masz może jeszcze zacisk?

    #152695
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Ale fajna japa czina power maczina;)

    #152697
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • 10
    • 323Postów:

    Podobny „swap” zrobiliśmy z kuzynem w Torosie F16 – teraz ma powzmacniane spawy, silnik pochodzi od Aprili SR (silnik starszego typ, chłodzony powietrzem, cylinder pionowo) 😉 Z tym, że plastiki dostał od Roxa

    #153250
    ThePanKot
    Użytkownik
    • 1
    • 6Postów:

    Na początek chciałbym życzyć wszystkim spokojnych i wesołych świąt ;p

    Ostatnio miałem mały wypadek podczas pracy w lesie i miałem rozcięte oko. Musiałem jechać aż do Końskich żeby mi to wyciągneli z oka ale już jest wszystko ok.

    Mniejsza z tym pożyczyłem gaźnik dellorto 26mm i chodzi to całkiem całkiem ale trochę boję się o spalanie gdyż gaźnik jest dużo mniejszy od orginalnego i potrzebuje dyszy 128mm iglica na samej górze + ssanie aby nadążyć za silnikiem ale moc jest dużo większa niż na seryjnym. Trochę boje się o spalanie bo więcej niż 5l nie chciałbym mieć.

    Z racji iż mam głowice do wymiany zacząłem powoli działać z drugą. Na pierwszy ogień poszła rozbiórka na części pierwsze gdyż w głowica pochodzi z silnika w którym poszła uszczelka pod głowicą i zawory, gniazda, wszystko było w rdzy i w nagarze. Zawory są już wypolerowane tak jak głowica a kanały dolotowy jak i wydechowy dostały porting + polerke. Muszę jeszcze kupić paste i dotrzeć zawory dla świętego spokoju 🙂

    Na zdjęciach nie ma jeszcze polerki 😀

    Zacząłem też spawać kolanko wydechu.



    Film : http://youtu.be/5hhkSoj6G5o

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button