Elektryka Skutera, problem z aku?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #63502
    Joachim
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Witam Was, mam problem z elektryką w skuterze. Otóż, od paru miesięcy mam problem z ładowaniem akumulatora i spada mi jego żywotność, myślałem że to aku, ale teraz się wkurzyłem i kupiłem nowy, już po paru przejazdach padł mi i napięcie do 5V. Teraz właśnie doładowałem go i wziąłem miernik. Po wsadzeniu aku mam 11,9V, po odpaleniu 12,5-13V czyli chyba dobrze, ale już po zaświeceniu kierunków, lampy przedniej i tylnej jest około 8V. Czy to jest normalne czy gdzieś ulatnia mi się prąd?

    #63507
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    a sprawdziles ladowanie przy wlaczonych swiatlach i na „pełnym” gazie?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #63508
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Nie jest dobrze. Pod obciążeniem może spaść napięcie, ale nie do tak niskiej wartości jak 8V. Natomiast prawidłowy prąd ładowania akumulatora ołowiowego 12V to 14-14,4V, w twoim jest 12,5-13V czyli niski prąd ładowania.

    #64087
    Joachim
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Po testach, zauważyłem, że ładowanie w skuterze jest dobre, bo po podpięciu miernika pod skuter (bez aku) ukazało się 16V czyli dobrze, podłączyłem aku było pięknie 13-14V; włączyłem kierunki światło stopu było 12V czyli dobrze, ale kiedy podpiąłem przednie światła napięcie spadło do 8V.

    #64093
    WojtekM
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Miałem podobny problem – INCA STREET – po wymianie żarówek postojowych przednich (2x5W), oświetlenia zegarów (2x3W), oświetlenia rejestracji (1x5W), tylnej postojówki i stopu (1×21/5W) na diodowe problem został rozwiązany – napięcie ładowania na światłach postojowych ze stopem – 14,2V, po dołączeniu świateł mijania (2x35W) – 14V. Światła mijania nie wpływają za bardzo, ponieważ są najprawdopodobniej zasilane prądem przemiennym z oddzielnej cewki. Przed wymianą trudno było przekroczyć 13V, a przy rozładowanym akumulatorze praktycznie nie było ładowania. Przy okazji wymieniłem też kontrolki kierunkowskazów i świateł drogowych na diody.
    Pozdrawiam,
    Wojtek M.

    #64097
    Joachim
    Użytkownik
    • Postów: 22

    ja będę musiał prześledzić trasę kabelków do świateł mijania. a można wymienić na jakieś inne żarówki? np. led?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button