Elektrozawor ssania gaźnik elektroniczny romet 747 2020

Witam wszystkich może ktoś mi pomoże bo już nie wiem co mam robić posiadam rometa 747 2020 i przestało mi działać ssanie w nim a nigdzie nie mogę dostać takiego samego jedynie w komplecie z gaźnikiem za 300zl ktoś coś może wie gdzie takie ssanie dostanę już wszystkie sklepy zwiedziłem i nigdzie nie ma chyba ze mogę założyć takie zwykle standardowe ale w sklepach mówili ze nie można proszę o pomoc

a co to za gaznik?

To jest gaźnik elektroniczny z tps i wogule i nigdzie nie mogę dostać ssania do niego jedynie całe gaźniki nie wiem jak tu wysłać zdjęcia

https://motor-x.pl/gaznik-falcon-4t-euro-4-silnik-sym,p.html

To jest właśnie taki gaźnik jak wysłałem link a mam pytanie jest możliwość podpięcia zwykłego gaźnika coś się stanie bo ja już nie wiem co robić

Tak sie zastanawiam czy to nie bedzie aby to:
https://allegro.pl/oferta/ssanie-automatyczne-gaznika-4t-gy6-magnus-keeway-10243185938

Czesc standardowa do tego gaznika. Inna sprawa ze info leci z ecu zapewne ale ssanie do tych gaznikow gy6 takei samo wyglada. Warto przedzwonic do sprzedawcy i podpytac.

A dzwoniles na infolinie rometa z czesciami? |Co na to Romet?

Właśnie dzwoniłem do rometa pisałem Maile i nie moja takiego ssania ja mam bardziej zaostrzona iglice także nie wiem czy to coś da nie wiem co zrobić zprubowac kupić to ale ecu mam odblokowane czyli limiter prędkości usunięty noi punkt odcięcia zapłonu przesunięty na większe obroty a pan który mi programował moduł mówił ze ssanie nie ma nic wspólnego z ecu

Mierzyłem tez miernikiem kostkę tam gdzie wpina się ssanie noi prąd jest i pokazuje 14v także chyba dobre noi prąd jest a ssania sa chyba na 12v to może przez to spaliłem już sam nie wiem ja już się Bogumiłem w ty

https://photos.app.goo.gl/s4JhavFcx1CQA2sa8 TAKIE MAM SSANIE LINK DO ZDJĘCIA U GÓRY

jeżeli mierzyłes to ssanie na zapalonym silniku to wtedy w całej instalacji jest powyżej 12V (14.3-14.7V) bo 12V to jest tak umownie z akumulatora.

Czyli ssanie nie działa na to wychodzi ale to tak nagle przestało działać dziwne czyli mówisz ze takie ssanie jak wysłałeś link powinno działać ja wysłałem link do
Mojego ssania weź zobacz sobie

Właśnie nie wiem
Co zrobić gaźnik kupę kasy kosztuje a muszę do pracy jakoś dojeżdżać i nie wiem może ktoś coś jeszcze podeśle jakieś pomysły co zrobić czy włożyć ssanie takie jak kolega podesłał czy nie ryzykować sam już nie wiem

I mam pytanie cZyli przez zepsute ssanie nie będę mógł wyregulować mieszanki prawda ?? Bo jak wkręcam srobke na maxa od mieszanki powinien zgasnąć a nie gaśnie wogule nie wiem dlaczego gaźnik był czyszczony o wszystko jest szczelne bo jak wyjmę ssanie i zatkam palcem to wogule nie odpalę nawet jak zatkam filtr powietrza to zgaśnie a
Jak wkręca srobke to nie zgaśnie wcześniej jak ssanie działało to wkręcałem srobke na maksa to skuter gasł

Sprawdzałeś ssanie podłączając je na krótko? Np. pod akumulator? Czy tłoczek się wysuwa?

Jak dla mnie to możesz kupić ssanie ze starszych gaźników, bo pewnie są identyczne. Z tego co widzę na fotce.

Tylko ze nigdzie nie mogę znaleść podobnego nawet bo tłoczek mam 8mm a tam gdzie jest uszczelka to jest 20mm także mniejszego chyba nie mogę założyć bo są 7mm i 20mm a podłączałem pod aku i się nie wysuwa nawet wie nie nagrzewa a powinno byc ciepłe po jakimiś czasie prawda ?

Zawsze możesz kupić koszulki termokurczliwe i zwiększyć grubość tłoczka, możesz też przełożyć sam element grzewczy. A może sama iglica robi robotę.

Witam wszystkich podpielem jeszcze raz ssanie do aku i zadziałało wsadziłem do gaźnika i działa nagrzewa tzn ze działa alę dalej mi go zalewa kolega mi czyścił gaźnik także gaźnik wyczyszczony nie wiem dlaczego może go zalewać proszę o pomoc dziś odkręciłem filtr powietrza przy gaźniku i jest trochę benzyny co może byc nie tak gdzie patrzeć żeby to zachamowanac bo te paliwo strasznie teraz idzie zamiast 2l na 100km to teraz z 3,5 litra na 100km proszę o pomoc

Co prawda nie wiem jak to jest rozwiązane w gaźniku tzw. elektronicznym ale gaźnik tradycyjny, gdy podaje za dużo paliwa to należy zmienić jedną z 3 rzeczy.
Dysza główna - odpowiada za dawkę paliwa przy największym obciążeniu
Iglica - odpowiada za dawkę paliwa przy lekkim do średniego obciążenia
Dysza wolnych obrotów - odpowiada za start, wolne obroty i maks do około 25% obciążenia

Jeśli problemy z odpalaniem nie występuję, wtedy można uznać, że dysza wolnych obrotów jest dopasowana do zapotrzebowania. Zazwyczaj w 50tkach jest to 28/30, niekiedy 32. Przy za dużej będzie się dusić i gasnąć po odkręceniu rolgazu (“manetki”), przy za małej może nie chcieć odpalić a wolne obroty będą niestabilne albo inaczej będą falować i silnik wydawać będzie taki pyrkający odgłos.
Jeśli występuje problem z przerywaniem w czasie wyższego obciążenia, albo skuter się nie rozpędza i utyka w jednym punkcie ze stałą prędkością i nie reaguje na manetkę nie przyśpieszając dalej to pewnie będzie to iglica ale najczęściej jest to zły rozmiar dyszy głównej.
Dobór dysz zależy od:

  • Rozmiar gaźnika i jego gardzieli
  • Rozmiar cylindra oraz tłoka
  • Wysokość nad poziomem morza
  • Pora roku
    Przy za dużej dyszy, często jest tak, że bogata mieszanka wynika z ograniczenia przepływu powietrza jakie wprowadza filtr gąbkowy na przykład czyli standardowy. Zdjęcie filtra w takim wypadku zazwyczaj powinno sprawić, że skuter przy bogatej mieszance osiągnie optymalną (bo nie ma filtra) i będzie kręcić jak należy. Jak dysza jest za mała to może dojść do wypalania zaworów bo spaliny będą gorętsze ale może też dochodzić do przegrzewania cylindra, zatarć. Generalnie lepiej, żeby mieszanka była delikatnie zbyt bogata niż zbyt uboga w paliwo. Bo nadmiar paliwa zmniejsza temperaturę spalin, obmywa lepiej gaźnik ale również generuje większą moc na czym nam zależy o ile oczywiście przekładnia jest w stanie z tego skorzystać i jest prawidłowo ustawiona. Warto pamiętać o podkładce przed tuleją wariatora, która może pomóc w osiągnięciu wyższej prędkości, bo to może być ostatnia rzecz jaką trzeba poprawić, po wyeliminowaniu problem z gaźnikiem.
    Dla 50tek standardowe dysze główne to zakres od 70 do 80, niektóre mają jakieś 83 albo 85 czy 88 ale to moim zdaniem już za dużo jak na warunki panujące w Polsce, o ile nie mieszka się np w górach bo tam dysze są wtedy generalnie większe. Większą dyszę można też mieć przy przelotce siateczkowej, która nie ma gąbki w środku ale może zasysać drobniejszy pył a to zły pomysł. Brudzi gaźnik, zatyka jego kanały i może uszkodzić bezpowrotnie ten mechanizm a może nawet porysować gładź cylindra w środku o ile przeleci przez gaźnik.

Oczywiście powodem, dla którego się skuter nie rozpędza może być też przekładnia pasowa, złe rolki, za mocna sprężyna główna.