Ekonomiczny, bezawaryjny motocykl miejski do 5000zł

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Ekonomiczny, bezawaryjny motocykl miejski do 5000zł

Tagi: , , ,

Ten temat zawiera 54 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 55 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #658815
    Zdjęcie profilowe MotoGraphic
    MotoGraphic
    Zablokowany
    • Postów: 17

    Witam serdecznie.

    Dopiero zaczynam przygodę z motocyklami, także z góry przepraszam jeśli palnę jakieś głupoty.

    Rozglądam się za motocyklem 125.

    Na czym mi zależy:

    • ekonomiczny (palenie),
    • bezawaryjny,
    • tanie częsci,
    • wygląd (aby był to jednak motor a nie motorower/skuter),
    • wygoda.

    Co nie jest mi potrzebne do szczęścia:

    • wysoka prędkość,
    • duże przyśpieszenie,
    • wyścigi,
    • możliwości tuningowe.

    Co do zastosowań to głównie jazda po mieście (dojazdy/powroty), choć nie bardzo regularna. Oraz co jakiś czas przejazdy z miasta do innego pobliskiego miasteczka – ok 20-30km w jedną. To byłby najczęstszy zakres zastosowania.

    Z tego co czytałem lepszym wyborem będzie dla mnie 4T (ekonomiczne, słabsze) niż 2T.

    Znajomy proponował mi rozejrzeć się za Suzuki Intruder VL 125 lub Suzuki GZ 125 Marauder, jeśli tego pierwszego nie znajdę w moim budżecie.
    Czy są to dobre opcje dla mnie? Czy znacie lepsze?

    #658821
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 534

    każdy 125 w 4T bedzie ekonomiczny a 125 w 2T zapewne przekraczają twoje uprawnienia bo są za mocne.

    wygląd i wygoda to są kwestie berdzo subiektywne. każdemu podoba sie co innego, na czym innym sie widzi i wygodnie mu jest na czym innym.

    bezawaryjny bedzie motocykl mało zużyty i dobrej marki. ale w twoim budzecie jak siegniesz na wyższą półke to beda bardzo wiekowe sprzety – trzeba bardzo zwracać uwage na stan i cześci na jakich były wykonane dotychczasowe naprawy. ryzyko że po taniści i na zamiennikach ktos postawił trupa na nogi żeby sprzedac jest bardzo duże.

    tanie części beda tylko do chińczyków (tutaj twoja niska awaryjność słabo wygląda) a do wszystkich markowych sprzetów bedą drogie. Elementy silnika bedą droższe 8-10 razy. Zobacz sobie ile kosztuje oryginalny cylinder do suzuki VL (a w najgorszym razie potrzebujesz 2 takich) i to bedzie bardzo dużo kasy. Wszystkie marki typu suzuki, honda, kawasaki, piaggio, aprilla, ktm – bedą tak kosztować. Teoretycznie są trwałe i te części nie powinny byc potrzebne ALE jeżeli są zameczone to bedą skarbonki. A celujesz w motocykle 15-20 lat. A to już swoje natłukło.
    Wracamy do kwesti zakupu i stanu sprzetu podczas oględzin.

    Bardzo szybko bedzie ci brakować mocy i prędkości zwłaszcza na tych wyjazdach za miastem. Miedzy chińczykiem mającym 8-9KM i jadącym 80-85kmh a tymi markowymi 11-15KM które jeżdżą 105-120km/h to jest przepaść w przyjemności eksploataowania a i tak wszystki są stosunkowo wolne i stosunkowo słabe bo to 125.

    Zasadniczo masz za mało kasy żeby łapać tyle srok za ogon na raz. pamietaj że motocykl trzeba kupić, zrobić mu „pakiet startowy” czyli oleje, regulacje i czasem opony lub hamulce (nie zakładał bym doinwestowanych sprzetów w tej kasie) – i to robi dodatkową kase. Trzeba go ubezpieczyć, trzeba kupić kask i sie na ten motor jako tako ubrać.

    W sumie to nie ma w przyrodzie takiego zjawiska żeby było i tanie i bezawaryjne i kosztowało „tylko” 5 tysi. Bo przy takich kryteriach to jest „tylko”. Możesz zaryzykowac (jak czujesz sie na siłach) kupic coś w stanie przywoitym (nie wymagającego napraw głównych) za około 3500 i pozostale 1500 wsadzić w to czego mu brakuje. Tylko to trzeba dobrze ocenić na poczatku.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #658854
    Zdjęcie profilowe MotoGraphic
    MotoGraphic
    Zablokowany
    • Postów: 17

    Hej, dzięki za rozległą odpowiedź 🙂
    Świetna uwaga odnośnie tego patrzenia na to czy ktoś nie postawił trupa na nogi na zamiennikach.

    Doprecyzyję jeszcze, bo możliwe że źle to wszystko rozpisałem skoro mówisz o wielu srokach za ogon.

    Głównym kryterium jest dla mnie koszt łączny ale nie samego zakupu a ten jaki wyjdzie w czasie (to jest ta moja „ekonomiczność + bezawaryjność”).

    Czyli przykładowo wolę kupić za więcej, jeśli w przestrzeni kilku lat zwróci się na naprawach (np. bo będzie ich mało, albo bo części będą tanie – wiadomo że nie da się jednego i drugiego, ale mnożąc ilość przez cenę znajdzie się balans) i zużyciu paliwa. Z tymi częściami: nic mi nie da że chińskie będą tańsze jeśli np. będę je wymieniał x2 częściej (więc musiałbym mnożyć ich cenę x2 względem oryginału gdy patrzę na cały czas użytkowania).

    Także główne pytanie to jaki motocykl kupić w cenie tak do 5.000, żeby włożyć w niego sumarycznie (zakup + naprawy i inne eksploatacyjne) możliwie najmniej na przestrzeni kilku lat? W dalszej kolejności (z mniejszą wagą/ważnością) wchodzą kwestie jak to jak chcę nim jeździć, że wygląd motocyklowy (nie skuterowy), wygoda – ale tak jak pisałeś to już są dość subiektywne sprawy.

    Stąd myślałem o popularnej (dostępność części) używce w uznanej marce (niezawodność), a słyszałem że japończyki są godne zaufania. Oczywiście sprawdzając rzeczywisty stan dokładnie przed zakupem, części itd. (wiem że to nie taka łatwa sprawa).

    Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, mam nadzieję że teraz precyzyjnej się wyraziłem 😉

    #658855
    Zdjęcie profilowe Thomson
    Thomson
    Użytkownik
    • Postów: 65

    Może CBF 125? Jest on prawie nie do zajechania, a pali mniej niż 2.5l/100

    #658857
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 534

    akże główne pytanie to jaki motocykl kupić w cenie tak do 5.000, żeby włożyć w niego sumarycznie (zakup + naprawy i inne eksploatacyjne) możliwie najmniej na przestrzeni kilku lat?

    taki w dobrym stanie technicznym i porządnie serwisowany

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #658867
    Zdjęcie profilowe MotoGraphic
    MotoGraphic
    Zablokowany
    • Postów: 17

    Wombat – oczywiście w dobrym stanie i porządnie serwisowany, masz rację. Jednak zastanawiam się bardziej konkretnie, tj. nad modelem/modelami którymi powinienem się interesować.

    Thomson – Honda CBF 125 będzie Twoim zdaniem lepszym czy porównywalnym wyborem co Suzuki (Intruder VL 125 lub GZ 125 Marauder)?
    Pytam ponieważ przy szukaniu lepiej mieć szerszy zakres do wyboru – nie zawsze znajdzie się na rynku wtórnym godna uwagi ofera na jeden konkretny model na który bym się zafiksował.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    #658885
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 534

    ale zrozum że tu nie ma konkretnej odpowiedzi. to co jest na rynku wtórnym zalezy od widzimisia sprzedających. każdy sprzęt znanej marki wchodzi w gre – honda, suzuki, kawasaki, daelim, hyosoung, aprilla..itd – marki które już sie obroniły
    .

    ale to tylko nazwy. a teraz znajdź sztuke co sie nie rozpadnie w rekach. pytasz ludzi o ich subiektywne odczucia z porównaniu dwu zupełnie róznych motocykli i wydaje ci sie że to tak samo odbierzesz. wiec nie – nie tak samo.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #658894
    Zdjęcie profilowe MotoGraphic
    MotoGraphic
    Zablokowany
    • Postów: 17

    Chyba po trochu przesadzasz Wombacie z tym że niczego z niczym nie da się porównać, nie da się wskazać / polecić żadnego modelu lub przestrzec przed jakimś – nawet dobrym markom zdarzają się wpadki, są modele które ludzie sobie cenią, utrzymują się na rynku itd. Natomiast proszę, nie uraź się tym co napisałem – po prostu szukam porad i sugestii pod rozważenie, a nie „jednej konkretnej odpowiedzi” od wyroczni – więcej dużo bardziej doświadczonych ode mnie w temacie głów to + w przemyśleniach.

    Najważniejszym dla mnie kryterium jest to ekonomiczne i pod nim głównie porównuję – nawet bardzo różne motocykle da się ocenić mniej więcej w kwestii spalania, ceny, dostępności czy ceny części, ew. awaryjności.

    Oczywiście że w przybliżeniu, nie upieram się że nie – ale to zawsze jakaś informacja, a od tego chyba jest dyskusja na forum 😉

    Plus różne cenne uwagi o którym się czasem nie myśli, jak np. jak sam napisałeś by uważać na to czy ktoś nie powymieniał / poskładał połowy motocykla z tego co było najtaniejsze byle by żył podczas sprzedaży 😛

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    #658898
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 534

    ale co ty chcesz porównywać? 1 cylindrowy motocykl turystyczny z widlastym chopeerem?
    wiesz to jest takie pytanie: co jest lepsze dostawcze Iveco czy mercedes SLS?
    Wiec Iveco jest lepsze do wożenia mebli a SLS do wyścigów i szpanowania. Każdy bedzie zabijał drugiego w swojej kategorii.

    Ty szukasz używek. Siłą rzeczy to bedą już tylko te które przetrwały bo były „dobre” – tą selekcje masz już za sobą. A do tego może sie okazać że pozycja na chopperze cie męczy po 20 minutach i że to nie jest dla ciebie kompletnie.
    Różnica jest taka że ty piszesz co ci sie WYDAJE a ja ci pisze JAK JEST – z doświadczenia empirycznego.
    Zupełnie inaczej sie manewruje hondą shadow co waży 170kg a zupelnie inaczej varadero co też waży 170kg. Są zupełnie inne na parkingu i zupełnie inne na autostradzie a jeszcze inne na polnej drodze. A jeszcze masz CBR 125 – też fajne ale inne stylem od tych dwu – i to wszystko z jednej firmy dopiero. I wszystkie mają opinie „dobrych”. Mają zupełnie inną geometrie przedniego zawieszenia. Inaczej sie na nich graty przewozi. Który jest lepszy? oba ( trzy nawet w sumie) są fajne i dobre – ale zupełnie inne.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #658901
    Zdjęcie profilowe MotoGraphic
    MotoGraphic
    Zablokowany
    • Postów: 17

    Porównań przez analogie nie lubię bo da się odpowiednio odległymi uargumentować wszystko, ale idąc tym tropem: „co jest lepsze dostawcze Iveco czy mercedes SLS?” to słabe pytanie zgadzam się, ale jeśli dorzucisz „co mniej mnie uderzy po portfelu na przestrzeni kilku lat zakładając że jeżdzę codziennie z Warszawy do okolicznej miejscowości” (dla przykładu, nie mieszkam w Warszawie :P) – już takie niemożliwe do sugerowania nie jest.

    Ja właśnie dorzuciłem tę „kategorię” którą jest ekonomia na przestrzeni kilku lat. Reszta to miłe dodatki, ale nie główne kryterium. I trasy jak pisałem – przede wszystkim miejskie, asfalt. Nie dodałem że raczej bez obciążenia.

    Oczywiście dobrze prawisz na temat pozycji która może męczyć ale to już chyba drugi etap – po zebraniu poleceń sprawdzić wszystko empirycznie (wydaje mi się że tego już przez internet się nie zrobi).

    W Twojej opinii wszystkie 125tki które mają odpowiedni wiek są identyczne lub prawie identyczne w kryterium ekonomicznym, przy konkretnie moich założeniach co do użytkowania? To nie ironia, pytam szczerze.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 7 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe MotoGraphic MotoGraphic.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 55 łącznie)

Temat ‘Ekonomiczny, bezawaryjny motocykl miejski do 5000zł’ jest zamknięty dla nowych odpowiedzi.