EGL LYDA 203E-2 - renowacja i kłopoty z tym związane

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis EGL LYDA 203E-2 - renowacja i kłopoty z tym związane

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe LuK444Sz LuK444Sz 3 tygodnie, 4 dni temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #698479 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe LuK444Sz
    LuK444Sz
    Użytkownik
    • Postów: 270

    Witajcie serdecznie,

    Kupiłem kilka dni temu czterokołowca EGL LYDA 203E-2, 2012 r. Quad z homologacją, odkopany w garażu za granicą, z przebiegiem ok. 500 km. Oczywiście zaznaczam na wstępie – nie oczekiwałem od tego rodzaju pojazdu, że będzie w idealnym stanie technicznym. Mało tego – kupiłem go z myślą o wykonaniu kompleksowej renowacji, wielu modyfikacjach oraz zmianie designu.

    Zaczynając od początku. Zabrałem się za układ zawieszenia. Temat wymiany końcówek drążków kierowniczych, sworzni górnych i dolnych wahaczy ogarnąłem. Po wstępnych oględzinach tulei wahaczy zdecydowałem, że również warto byłoby wrzucić nowe. Tutaj zaczyna się pierwszy problem.

    Tulejki są niedostępne do kupienia. Nie można znaleźć nic podobnego, prawdopodobnie zostanie tylko kwestia dorobienia nowych. Ktoś z Was ogarnia ten temat, byłby w stanie wykonać 16 szt. takich tulejek?

    Druga sprawa to kwestia obudowy filtra powietrza. Tutaj producent zastosował airbox z gąbkowym filtrem powietrza. Niestety gąbka pozostawia wiele do życzenia i pasowałoby ją wymienić. Wszystko ok, ale lejący się gaźnik spowodował uszkodzenie rury łączącej airbox z gaźnikiem. Gaźnik to PZ 30, na dyszach brak oznaczeń. Załóżmy, że całość była dobrze wyregulowana, bo silnik pracował bez problemu w pełnym zakresie obrotów. Gaźnik poszedł do mycia ultradźwiękowego i regeneracji. Teraz kwestia nieszczęsnej obudowy i uszkodzonej rury – zamienników brak. Czy Waszym zdaniem jest szansa na montaż stożkowego filtra powietrza? Warto? Co wybrać, żeby nadało się też do „rozsądnego” offroadu? Musi być możliwość montażu na 38 mm. Czy może iść w coś tego pokroju?

    https://allegro.pl/oferta/filtr-powietrza-stozkowy-tuning-quad-atv-250-38mm-8051543264

    Feler taki, że na zdjęciu widzę, że ta grubość gąbki na filtrze pozostawia wiele do życzenia. Dojdzie do tego zwykły brud z drogi – woda, kurz, piach – i zrobi się pasta ścierna…

    #698490 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 782

    Wpisz „zakład tokarski” i nazwę swej miejscowości. Za grosze dorobisz metalowe i będziesz miał na zawsze 🙂 Można założyć stożek…. ale po co ? Załóż oryginalny filtr na elastycznej rurze i wyciągnij go gdzieś wysoko pod zbiornik albo nawet nad 🙂 Te stożki to najgorszy syf….

    Nie pomagam na priv 😉
     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #698493 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe LuK444Sz
    LuK444Sz
    Użytkownik
    • Postów: 270

    Zgadza się, jestem świadomy tego jaka jest jakość tych filtrów. Spróbuję wymyślić coś z tym filtrem i tą obudową. Być może uda się wywalić ten wąż i wkleić coś nowego. Jeśli nie to może kupię jakiś uniwersalny, albo podobny airbox, dorobię mocowania i dobiorę do tego jakąś gąbkę.

    Temat zostawiam otwarty, bo podejrzewam, że zapytań będzie jeszcze sporo 😀

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
Odpowiedz do: EGL LYDA 203E-2 - renowacja i kłopoty z tym związane
Informacje o Tobie: