Dziwny problem
- This topic has 21 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 10 years, 2 months temu by
Pietro.
-
AutorWpisy
-
2 czerwca 2012 dnia 05:25 #62212
Wczesniej mialem zalozony chiński cylek 70ccm to tlok puchł wiec w baku jest owiele wiecej oleju nic byc powinno a teraz mam zalozony 50ccm chyba juz nie chiński i sytuacja jest taka jak wczesniej. Gdy jade na malych obrotach to skuter slabnie i gasnie a z tłumika strasznie dymi i śmierdzi spalona gumą i jak gasl to dziwne dzwieki byly. Odpaliłem skuter i zajechałem do domu czuje kiedy chce mi zgasnac i wystarczy troszke powachlowac w czasie jazdy obrotami zeby nie zgasł. Na wyzszych obrotach nie gaśnie, co moze byc przyczyna za duzo tego oleju czy moze znowu tlok puchnie? dodam ze nie dosc ze silnik bierze olej z dozownika to do benzyny jest dolane jakies 100ml na 2l benzyny i to przez to moze to sie dziać?
2 czerwca 2012 dnia 05:31 #62213Dozownik miesza olej z paliwem w stosunki 1:50 plus to co dolewasz do zbiornika 100ml/2L wychodzi 1:20, to stanowczo za dużo oleju.
2 czerwca 2012 dnia 07:04 #62217Wiem ze za duzo oleju. Musze to paliwo wyjeździc. A to te objawy co napisałem moga byc przez to ze za duzo oleju czy znowu tlok puchnie?
2 czerwca 2012 dnia 09:55 #62238Przyczyn może być więcej, nie sądzę żeby była to wina „puchnącego tłoka”
2 czerwca 2012 dnia 16:54 #62325Dolałem wiecej paliwa do baku zeby rozcienczyc tą mieszanke. Dzis przejechalem sie ok 3km i skuter mi zgasł przed gorą, przed zgaśnieciem bardzo dziwnie chodzil nie potrafie okreslic jak. Poczekałem minutke odpaliłem i wyjechalem pod tą gorke i nie zgasł mi,to jak to mozliwe ze tlok puchnie a pod gore mi sie nie przegrzał?
Jak jade na mniejszych obrotach to czuc jak go cos co chwile przytrzymuj. A jeśli tlok puchnie o jest to mozliwe ze przed czas docierania sie jakos wytrze ze bedzie wiecej luzu i potem nie bedzie puchl czy raczej szybciej sie zatrze?2 czerwca 2012 dnia 19:00 #62343Ewidentnie wina tłoka. Zdejmij cylka i sprawdź, sądzę, że będą rysy.
W ogóle jaki to cylek dokładnie?2 czerwca 2012 dnia 19:44 #62350Nie wiem jaki to cylek bo mechanik to zamawial i zakładał, wiem tylko tyle ze kosztował 170zl wiec raczej cudow nie oczekuje. Wkurzyl bym sie bo poprzedni puchl po kilkuset metrow.
2 czerwca 2012 dnia 20:28 #62360Mało szczegółów podałeś, więc ciężko mi coś dokładnie doradzić. A jak mechanik zamawiał, to jeszcze przyciął i pewnie masz kita chińskiego z allegro 🙁
Powiem Ci co ja bym zrobił, dokupił do tego tłok firmowy z pierścieniami jeśli po tych przejściach cylinder się jeszcze nadaje.
Ostatnio z Madim z forum rozmawiałem o gotowaniu tłoka w oleju, ale to niech lepiej on się wypowie, bo ja tego nigdy nie robiłem.2 czerwca 2012 dnia 20:32 #62362Ano gotuje się tłoki w oleju. Po co – po to by był twardszy. Swój Almotowski (za 15 zł) wygotowałem i nie puchnie (do Rometa Ogara 200) a ma już ponad 2 tys. km nalotu.
2 czerwca 2012 dnia 20:35 #62363Nie wiem czy chiński z allegro ale w zestawie byl nawet drugi komplet pierscieni i nawet instrukcja o docieraniu co w chinskich kitach sie chyba nie zdarza. Jest nadzieja ze tłok nie puchnie tylko to jest wina czegos innego?
2 czerwca 2012 dnia 20:40 #62364tłok się nie zakleszczył ? To pewnie tuleja nie jest porysowana, jeśli odpala bez problemu to kompresja pozostała w porządku. Jeśli Ci tłok spuchnie i w porę silnika nie zgasisz to tłok się zakleszczy. Wtedy nie pozostanie nic innego jak zdjęcie cylindra. Sprawdź czy masz dobrze wyregulowany gaźnik i dozownik.
2 czerwca 2012 dnia 20:40 #62365regulacja gaźnika
może mieć za ubogą mieszankę i się przegrzewa
sprawdź stan elektrod na świecy, powiedzą co się dzieje niedobrego2 czerwca 2012 dnia 20:44 #62366barteklodz napisał:
regulacja gaźnika
może mieć za ubogą mieszankę i się przegrzewaO tym samym pomyślałem 🙂 ewentualnie rozregulowany dozownik, podający za mało oleju
2 czerwca 2012 dnia 20:45 #62367Panowie… te objawy które napisał to wskazują na puchnięcie tłoka imho.
Zresztą nie zdejmie cylka i obada sytuację…btw jaki to dokładnie skuter?
2 czerwca 2012 dnia 21:03 #62371Skuter odpala bez problemu, oleju nie ma za malo wrecz przeciwnie ma za duzo bo az sie leje z tlumika i jak zgasze skuter to jeszcze dym idzie z tlumika moze minute albo 2 czyli sie olej nie spala. Jeśli tłok puchnie to sie bardzo zdenerwuje bo to juz drugi ktory puchl.i 170zl poszlo…
Skuter to barton energy 2t2 czerwca 2012 dnia 21:08 #62373Zdejmij cylka i zobacz, rozwieje to wątpliwości.
3 czerwca 2012 dnia 10:14 #62425Cylinder sprawdze moze jutro. Jaki cylinder kupic zeby tłok nie puchl? cena max 230zl za taką kase bedzie cos w miare dobrego?
3 czerwca 2012 dnia 10:59 #62429andrzej2910 napisał:
Nie wiem czy chiński z allegro ale w zestawie byl nawet drugi komplet pierscieni i nawet instrukcja o docieraniu co w chinskich kitach sie chyba nie zdarza. Jest nadzieja ze tłok nie puchnie tylko to jest wina czegos innego?
Rozczaruję Cię ale i w chińskich zestawach masz zapasowy komplet pierścieni oraz instrukcję montażu 🙂
3 czerwca 2012 dnia 12:35 #62452Myślicie, że Chińczycy nie potrafią zrobić tłoka? Ja tu widzę problem nie w tłoku, być może mechanik podczas demontażu/montażu skrzywił korbowód i po zagrzaniu silnika łapie go w cylindrze..?
3 czerwca 2012 dnia 20:20 #62535Dzis jeździłem skuterem jakies 15 km bez postoju z predkoscia ok 40km i do tego byla gora moze ponad kilometr i tlok nie spuchl ale czuje ze na mniejszych obrotach troszke jak by cos go zatrzymywało wtedy musze dodac gazu i po problemie, starałem sie zeby skuter nie schodzil ponizej 6tys obrotow to mi tloka nie zlapało.Jak mi tlok spuch wczoraj 3 razy i skuter zgasl to pewne sa rysy na cylindrze i przez to kompresja bedzie slaba czy moze to sie dobrze ze nie edzie rys? Dodam ze jak zgasze skuter to tak lekko strzeli z tlumika takie puff. To dlatego ze za duzo oleju jest i niespalony strzela czy gaźnik źle ustawiony albo cos z zaplonem?
@Pietro czyli mogl sie przy montazu skrzywic korbowod? jak sprawdzic czy jest krzywy i ile bedzie kosztowala wymiana?
Pozdrawiam5 czerwca 2012 dnia 14:20 #62818f5
5 czerwca 2012 dnia 14:47 #62827andrzej2910 napisał:
Dzis jeździłem skuterem jakies 15 km bez postoju z predkoscia ok 40km i do tego byla gora moze ponad kilometr i tlok nie spuchl ale czuje ze na mniejszych obrotach troszke jak by cos go zatrzymywało wtedy musze dodac gazu i po problemie, starałem sie zeby skuter nie schodzil ponizej 6tys obrotow to mi tloka nie zlapało.Jak mi tlok spuch wczoraj 3 razy i skuter zgasl to pewne sa rysy na cylindrze i przez to kompresja bedzie slaba czy moze to sie dobrze ze nie edzie rys? Dodam ze jak zgasze skuter to tak lekko strzeli z tlumika takie puff. To dlatego ze za duzo oleju jest i niespalony strzela czy gaźnik źle ustawiony albo cos z zaplonem?
@Pietro czyli mogl sie przy montazu skrzywic korbowod? jak sprawdzic czy jest krzywy i ile bedzie kosztowala wymiana?
PozdrawiamJeśli ktoś wybijał sworzeń z tłoka, zamiast użyć ściągacza, to mógł się skrzywić korbowód. Poznasz to po wyglądzie tłoka.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.