Dziwnie działające oświetlenie – Coliber
Dodaj nowy temat na forumTen temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez dodge 7 lata, 3 miesiące temu.
- AutorWpisy
- 7 listopada 2011 o 19:43 #44971
Jest sprawa 🙂
Otóż mam kłopot ze światłami, co to może być?
Wygląda to mniej więcej tak:1.jak włączę pozycję to:
tył: działa
przód: tylko dolna działa
Oświetlenie zegara: działa2.jak włączę mijania to:
tył: działa bardzo słabiutko
przód: górna działa
dolna:działa bardzo słabiutko
Oświetlenie zegara: działa bardzo słabiutkoBędę wdzięczny za sugestie.
7 listopada 2011 o 22:02 #44987Ja mam marketowego klona Colibra, Router Pluss, ale mam jeszcze dziwniejszy przypadek jak włączam mijania to nic nie działa (tylnie światło też;() a jak włącze długie to działa wszystko, swojego nie znam przyczyny 😛
1) Akurat w pierwszej pozycji jest wszystko na miejscu, z przodu tylko dół powinien działać
2)Sprawdź żarówkę, być może nie konraktuje…
Albo np. kable zasilające lampki nie kontaktują dobrze.
Lub najzwyczajniej w świecie trzeba je wymienić, kiedy ostatni wymieniałeś ?Dolna gdy są mijania jest nie potrzebna to coś przejmujesz, a tak wgl to ‚postojówki’ ogl słabo świecą, więc bym się nie spodziewał nic nadzwyczajnego od postojówki 😉
PS. jesteś pewien że np. tył ‚w postoju’ działa słabiej od tyłu ‚w mijaniu’ ? Sprawdź to dokładnie 😉
PZDR
->Kymco Super 8 2T
LwG!7 listopada 2011 o 22:04 #44988I co według Ciebie jest nie tak ? Światła załączają się takie jakie mają a że patrzyłeś jak światła świecą na wolnych obrotach to normalne że świecą słabiej. Podczas jazdy obroty silnika są wyższe przez co żarówki świecą się mocniej.
Ja w Korkach Nie Stoję !
[IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]7 listopada 2011 o 22:15 #44990Nie no chyba, ktoś nie jest aż tak… (Nie chcę nikogo obrazić ;))
żeby nie rozpoznać, że silnik słabnie i przez to automatycznie światłą przy gasają 😛->Kymco Super 8 2T
LwG!7 listopada 2011 o 22:20 #44991Ja się nikomu nie dziwie jeśli się pyta o taką rzecz bo w samochodach tak się nie dzieje z racji że w samochodzie jest alternator a w skuterze prądnica która wraz ze wzrostem obrotów silnika podaje większe napięcie przez co światła świecą mocniej a na wolnych obrotach słabiej. Ktoś kto pierwszy raz lub rzadko ma do czynienia ze skuterem może mieć wątpliwości. Ja jak pierwszy raz jechałem skuterem to też myślałem że coś jest nie tak ale później z ciekawości czytałem instrukcję obsługi i wyczytałem że mam prądnice zamiast alternatora dlatego jest jak jest.
Ja w Korkach Nie Stoję !
[IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]7 listopada 2011 o 22:27 #44992Różnie to jest, mi się udało bez instrukcji skojarzyć 😉
->Kymco Super 8 2T
LwG!8 listopada 2011 o 11:54 #45000heh mi też. Tylko mnie coś wkurza w moim torosie (to samo co Coliber). A więc jak włącza światła mijania …chyba, chodzi mi o górną lampę to dość jest przekrzywiona na prawo. Wiem, że światła mają oświetlać bardziej prawą stronę, ale to trochę przesada. A już szczególnie gdy włączę długie, to normalnie przed sobą nie widzę nic, tylko tą prawą stronę. Jak by ktoś szedł po stronie nieprawidłowej to bym go nie zauważył!
Jak zmienić ustawienia świateł??
„Nie jeździj szybciej niż lata twój anioł stróż”8 listopada 2011 o 13:10 #45002Po prostu żarówka od polskich dziur ci się przestawiła, zapewne 😉 Musisz zdjąć klosz przedniej lampy, tam wciągnąć żarówkę, u mnie to się obraca o 180[stopni], ustawić ją prosto, i znów obrócić o 180[stopni] tylko tym razem w lewo, załóż klosz i ciesz się ‚precyzyjną’ lampą 😉
(żeby dostać się do klosza musisz wykręcić 3-4 śrubki, zależy u mnie były 4. 😉
Jedna pod kloszem.
Druga trochę głębiej i niżej.
I dwie od strony jak siedzisz.
Pamiętaj odłączyć kabel jak będziesz grzebał przy lampie.na 90% to, to ale jak nie to pisz, coś zaradzimy 😉
->Kymco Super 8 2T
LwG!13 listopada 2011 o 14:51 #45374Precyzując co dzieje się u mnie:
Kiedy włączam światła pozycyjne przednie się świeci wyraźnie, tylne świeci się wyraźnie, podświetlenie zegarów również świeci się wyraźnie. Im więcej daję gazu tym światła są coraz jaśniejsze. Czyli standardowo.
Natomiast gdy włączę światło mijania to:
– światło tylne nie świeci się zupełnie (albo tak słabo, że nie widać)
– światło pozycyjne (na dole czaszy) świeci się bardzo słabo, ledwo żarzy
– podświetlenie zegarów nie świeci się
– światło mijania świeci się słabo.
Najdziwniejsze jest to, że kiedy dodaję gazu przy włączonym świetle mijania to całe oświetlenie przygasa (niemal do zera), zupełnie inaczej niż powinno być.Po włączeniu światła drogowego wszystkie przypadłości przechodzą.
Działa zarówno podświetlenie tyłu, przodu, liczników.Nie zależnie od działających/nie działających świateł i zegarów – migacze działają zawsze.
Regulator napięcia (tak mi się zdaje) znajduje się u mnie z tyłu po prawej stronie nad wydechem, przykręcony do ramy. Był lekko zaśniedziały na stykach, przeczyściłem go, ale to nie pomogło.
Regulator ten jest zupełnie płaski, ma 4 piny w rzędzie, to co na nim udało mi się wyczytać to: XDZ 070106.Pomóżcie proszę!
13 listopada 2011 o 18:21 #45387Ja mam ten sam problem, tylko że u mnie nie świeci mijania w cale, mógłbyś dać fotkę gdzie masz ten regulator napięcia ?
(mam klona to pewnie jest w tym samym miejscu)->Kymco Super 8 2T
LwG! - AutorWpisy
Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie