Dziwne zjawisko

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #68385
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • Postów: 79

    Witam wszystkich. A więc tak od początku. Posiadam motorower z silnikiem 139FMB. W dniu dzisiejszym zamontowałem filtr paliwa ponieważ mój rumak owego nie posiadał oraz wymieniłem zębatkę przednią z mniejszej na większą. Z 13zębów na 15 czy 16 nie pamiętam. Zależało mi na tym aby zmniejszyć mu obroty silnika ponieważ przy tej prędkości z którą jeżdżę na co dzień obrotomierz dochodził do 7 tys. a dzwięk jego przy tych obrotach i drżenie wszystkiego było nie do zniesienia. Zamontowałem wszystko no i oczywiście moje oczekiwania przed jazdą próbną to zmniejszenie obrotów, słabsze przyspieszenie ale V- max lepsze. I co wyszło. Owszem obroty słabsze tylko dlaczego w moim odczuciu przyśpieszenie ma leprze ale ni cholery prędkość maxymalna nie wzrosła, mało tego, zmalała. Fakt że biegi mi się wydłużyły to akurat mnie pocieszyło. Ale….. teraz pytanie czy prędkościomierz dobrze wskazuje… nie mam zielonego pojęcia gdzie on mierzy prędkość….

    #68392
    mxx_rs
    Użytkownik
    • Postów: 706

    Zobacz dokąd linka idzie 🙂 Raczej przednie koło bo co … ze skrzyni ?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #68395
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • Postów: 79

    no właśnie tylko dlaczego zębatka „zadziałała” odwrotnie jak powinna…

    #68411
    mxx_rs
    Użytkownik
    • Postów: 706

    Gdyby porównać to do roweru z przerzutkami to tak by było poprawnie.
    Zmiana przedniego przełożenia na większe (mam na myśli na koło z większą liczbą zębów) nie powoduje znacznego wzrostu prędkości (np z 1 na 2 – wkazania manetki) a siła potrzebna do wprawienia roweru w ruch również pozostaje podobna. Dopiero zmiana przełożenia tylnego na mniejsze (mniejsza liczba zębów np. z 4 na 6 – wskazania manetki) najlepiej przy jednoczesnej zmianie przedniego przełożenia na to z większą liczbą zębów umożliwia uzyskanie większej prędkości.
    Ale czy taka ideologia przekłada się na motorower to głowy nie dam 🙂

    #68415
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • Postów: 79

    Przekłada się przekłada. No cóż nie pozostaje mi nic innego jak zamówić tylną…

    #68417
    mxx_rs
    Użytkownik
    • Postów: 706

    Wtedy nie będzie miał wyjścia.
    A tutaj mimo, że mogło to jednak do końca nie wyszło.
    Okazuje się, że kilka zębów więcej nie obciążyło znacznie silnika ale przełożyło się ostatecznie na przyśpieszenie a nie na prędkość.
    Powodzenia 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button