Dziwne zachowanie wariatora ? ( Sym Gts 125 Evo )

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Dziwne zachowanie wariatora ? ( Sym Gts 125 Evo )

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kolec Kolec 1 lat, 7 miesiące temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #645235
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Sprawa wygląda następująco- wszystko w serii,nowy wariator,rolki mieszane seria 10.1 plus naraku 9.4 grama ( poprawnie założone,wszystko wyczyszczone ) Po założeniu nowego waria i rolek skuter miał kapitalnego kopa,i przy każdej prędkości ( do ok 80km/h ) po odkręceniu rolgazu czy do oporu czy do 3/4 , obrotomierz ląddował na jakieś 7500-7800 obrotów za każdym razem i elegancko sie rozpędzał,liniowo, i utzrymywał te obroty do odpowiedniej prędkości ( później wszystko ładnie rosło ) . Po ostatniej przejażdżce we dwoje -240 km – odstawiłem skuter do garazu. Do tego momentu wszystko było wporządku. Na drugi dzień skuter rozpędza się niby normalnie choć wydaje mi się że kapkę słabiej,ale obroty po odkręceniu ma maxa średnio ochoczo lądują na 6900-7100 obrótów i nie chcą tak jak wcześniej wskoczyć wyżej-dopiero jak nabierze prędkości. Ktoś wię o co chodzi,co się dzieję,gdzie szukać przyczyn ? już kiedyś tak miałem na starym wariatorze,myślałem że jest zużyty. Ale po założeniu nowego przejechałem z 400 ,może 500 km i znowu jest to samo… rynce normalnie opadajom :/

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #645236
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 445

    może roleczki się zjechały

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #645239
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Nieee,prawie nówki. Okrąglutkie.

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #645244
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 445

    to może paseczek oberwał w takiej trasie

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #645245
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Właśnie nie,pasek ma z 3-4 tysiące. 19.2 mm może nawet 19.3, Prawie nówka. Najlepsze jest to,że rozbiore wszystko,wyczyszcze,złoże i będzie ok. Zrobie znowu z 3-4 stówki ite objawy wróccą :/ i nie jest to wyszukiwanie problemu na siłe 😉

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #645254
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 445

    masz wtrysk czy gaźnik?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #645256
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 402

    Niestety, ale to taka cecha skuterowych przekładni CVT, że nie bardzo trzymają one założone parametry. Wystarczy, ze przekładnia się nagrzeje, a zwłaszcza sprzęgło ze sprężyną korektora, i już napęd staje się bardziej gumowaty. Ja bym jeszcze rozebrał w mak sprzęgło z korektorem momentu i wszystko dokładnie wyczyścił, a na elementy ślizgowe korektora dał trochę smaru miedziowego. Może twardsza sprężyna centralna by pomogła.

    #645259
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Wombat,mam gaznik. Zastanawia mnie tez czy nie jest to wina wlasnie zasilania. Najgorsze jest to,ze wszystko jest tam ok. Gaznik wyczyszczony,filtr paliwa/powietrza tez. Tzn nie nowka,ale nie do wymiany.

    J23 – uwierz mi na slowo,jak przyszedl mi mowy wariator z przeciwtalerzem,rozebralem i wyczyściłem wszystko. Usunalem stary smar ,dalem nowy. Nawet na korektorze mam nowe oringi ,bo na starych troszkę smar przepuszczalo. Nawet szczeki sprzegla i bolce na ktorych jest osadzone ( te trzy ) wyczyscilem. Po prostu wszystko jest zrobione jak ma byc. I to jest najgorsze dla mnie ,bo nie mam pojęcia co to za przyczyna moze byc.

    Dodam,ze jak kupilem skuter rok temu to wiadomo,czyszczenie smarowanie,nowe fabryczne rolki,pasek etc. I tez tak mialem. Poczatlowo szedl fabrycznie,do 6.500 obr rozpedzanie itd. pozniej stopniowo zaczynal jakby slabnac, wchodził tylko do 6000 obr ,czasami do 5500.

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #645580
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Moze to byc wina słabnącej sprężyny centralnej…tej na korektorze ? Co prawda jest nówka,kupiona w zasadzie dla idei wymiany,i ma z 4 tysiące…

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie