Dziwne zachowanie silnika

Witam. Problem polega na tym ze silnik po nagrzaniu jakby zaczyna pyrkac i nie moze wkrecic sie na obroty ( tak dziwnie strzela) ale gdy juz wkreci sie wyzej to chodzi ladnie. Jak dodam gazu i zacznie pyrkac to kopci lekko na czarno i przestaje. Silnik zaczął spalac olej (nie duzo ale jednak). Czy wie ktos co sie dzieje? Mam ten problem juz od ok 1.500 km jak nie lepiej. Silnik to 4T seria.

aro podstawowe pytanie to jakim masz skuter i typ silnika

Router Romet Traficco xs 50 139qmb 50ccm 4T

masz standardowy silnik 4 suwowy. Były już regulowane zawory?

Nie odpoczątku nic oprucz wymiany rolek i sprezyn sprzegla :D Przebieg to 6021 km :P

Gaźnik do regulacji, zalewa go. Regulacja rozrządu przy okazji.

Regulacja rozrządu ? Czy tylko zaworów ? Skuter ogólnie jezdzi tak jak jezdzil mocy mu nie brakuje tylko gdy stane np. na swiatlach i dodam gazu to nie moze ruszyc tak jakby sie dlawil (wydech ma wtedy bardzo dziwny dzwiek jakby strzelal powietrzem) i po chwili rusza bardzo ostro i dalej jedzie normalnie .

aro2819 napisał:

Regulacja rozrządu ? Czy tylko zaworów ? Skuter ogólnie jezdzi tak jak jezdzil mocy mu nie brakuje tylko gdy stane np. na swiatlach i dodam gazu to nie moze ruszyc tak jakby sie dlawil (wydech ma wtedy bardzo dziwny dzwiek jakby strzelal powietrzem) i po chwili rusza bardzo ostro i dalej jedzie normalnie .

Zawory są elementem rozrządu. Wszystkie objawy, które przedstawiasz wskazują na za bogatą mieszankę.

Czyli jak mam to ustawic tą srubką od paliwa i powietrza tak ?

tak, zmniejszyć zawartość paliwa w mieszance- zazwyczaj aby ją zubożyć kręci się w lewo= odwrotnie do ruchu wskazówek zegara (na wypadek gdybyś był kobietą) :-D

a tak BTW nawet jeśli to wystarczy- zawory powinieneś także wyregulować jak chopoki radzą

U mnie w gazniku jest chyba inaczej :D Przed przeczytaniem twojego postu poszedlem samemu spróbować i o dziwo jak krecilem w lewo to bylo gorzej i dymil na czarno (wczesniej jak przylozylem reke to byla czarna a teraz ani sladu) :P To przykręciłem w prawo o 0.5 obrotu i nagle przestal dymić i od razu sie wkreca :] Z tymi zaworami to wlasnie mysle czy wziąsc sie za to samemu czy do serwisu ? O silniku mam pojecie ale boje sie ze cos uszkodze . Nie roomcajz nie jestem kobietą hehe

czarny dym oznacza bogatą mieszankę. wygjąda że u Ciebie regulacja odwrotnie niż u mnie. moze tak być.
w serwisie za regulację zaworów zabulisz pewnie ze 100,- a to jest prosta czynność. ja zrobiłem sam na podstawie opisu ze Skuterowa
Musisz tylko znać zalecane luzy i mieć szczelinomierz (kosztuje w leroy merlin z 10 pln)

To raczej sam sprubuje , 100 zł w kieszeni :D Z tym dymem to nawet na bialej kartce prawie nic nie widac (ledwo cien). Mam nadzieje ze przy zbyt ubogiej mieszance nic sie nie stanie ? Bo to 4t a nie 2t :P
A wracając do zaworów to jaki luz ustawic ? Czytalem ze 0.05 i 0.10.

jeśli miałeś mieszankę tak bogatą że zalewało gaźnik i przekręciłeś o 0,5 obrotu to prawdopodobnie mieszankę masz nadal zbyt bogatą i do zbyt ubogiej jeszcze daleko. najlepiej pojeździj tak trochę, zmierz ile pali benzyny na 100km i obejrzyj świecę i wtedy ewentualnie jeszcze doreguluj.
Co do luzów to nie pamiętam... chyba 0,05 i 0,06 ale mało który szczelinomierz ma blaszkę 0,06 więc ustawia się po prostu luźniej na tej 0,05... ale mogę się mylić nie pamiętam tego dokładnie.
może w instrukcji znajdziesz

To dzięki za pomoc , jak nie będę czegoś wiedział to będę pisał :)

Twój skuter spala ci olej chodź nie powinein (regulacja zaworów)

Wiem ze powinienem ustawic zawory ale narazie czasu mi brakuje . Do tego jeszcze brak szczeliniomierza i dziura w oponie ;/

kosmyk11 napisał:

Twój skuter spala ci olej chodź nie powinein (regulacja zaworów)

A co ma regulacja zaworów do spalania oleju?

To chhyba uszczelniacze zaworowe ? Ale on nie dymi juz , a gdyby spalal olej to dymilby na niebiesko? stan oleju zmniejsza sie po okolo 2,5 tys km ale nie duzo z 0.8 cm na miarce.