dziwne pytanie

koledzy pomóżcie na technikę mam zrobić projekt pojazdu (wybrałem oczywiście skuter). Według was jak powinien wyglądać skuter 'idealny'.

Musi mieć haczyk na torbę z zakupami, dużą kanapę do której można włożyć co najmniej duży kask oraz dobrą ochronę przed wiatrem i deszczem, bardzo mało palić i być super zwinnym i zrywnym. Bo skutery to takie praktyczne pojazdy :)

Po mojemu idealny skuter to taki na szerokich i wysokich kołach, z dużym schowkiem i z haczykiem na zakupy. Powinien być wygodny, ergonomiczny ale przy tym ważyć max 80 kg. Najlepiej 2 suw co dałoby dobre osiągi co ja osobiście cennię. Chłodzenie cieczą byłoby także przydatne. Amortyzacja Up-side-down i monoshock czy coś w tym guście ;). Aluminiowa rama i owiewki wykonane z lekkich włókien coby był lżejszy. Łatwy dostęp do silnika. Ochrona przed wiatrem, deszczem i chłodem. Łatwo skladający się w zakrętach. Bak conajmniej 7L położony centralnie co zapewniloby lepszą stabilność. To tylko to co ja bym oczekiwał od skutera. Każdy ma inną wizję. Dla mnie liczą się sportowa sylwetka oraz funkcjonalność i lekkość prowadzenia.

Mi się marzy takie Piaggio NRG po 2005 roku. Z jakimś małym schowkiem z przodu. Korek do wlewu benzyny trochę wyżej i będzie spoko.

Ale silnik to inna bajka. Wysoko kręcony 4T z mapą zapłonu z prawdziwego zdarzenia, przełączana między ECO, Normal i Power. Wtrysk benzyny ze wszystkimi jego wadami i zaletami. Wtedy to by była machina. Wiem, nie byłby szybszy od podkręconego 2T ale przecież to ma być motorower a nie sportowy przecinak.

NRG ma haczyk na zakupy z drugiej strony, pod zawiasem kanapy. I z drugiej strony ma oczywiście zamek kanapy. Ale mimo to kocham go. ;) Może sobie takiego sprawię na przyszły sezon... To już 4 motor - 4 sezon :P

Ja na przyszły sezon sobie sprawię Routera Ws 50, idealny jak dla mnie. Dobry silnik, niskie spalanie. Pojemny zbiornik, duże koła, idealny na długie trasy, w które zazwyczaj jeżdżę. Byłby to mój czwarty motorower (po Jawie 50, Ogarze 200 i Kymco Vitality 50 2T).

jak powinien wyglądać skuter idealny ? Bezawaryjny. Bezobsługowy. Z dużym schowkiem, wygodną kanapą. Wlew paliwa powinien znajdować się gdzieś indziej jak pod kanapą, żeby jadąc z sakwami i namiotem nie musieć ściągać ekwipunku na każdej stacji. Przydałby się też schowek z przodu. Gniazdo zapalniczki w schowku - obowiązkowo. Do tego tarcza z przodu z dwutłoczkowym zaciskiem. Z tyłu może być bęben, dobrze wyregulowany ma dostateczną siłę hamowania. Przyjemna deska rozdzielcza, obrotomierz byłby fajnym bajerem. Do tego przednia lampa z żarówką H4 55/60W. Tylna lampa na diodach LED. Tak samo kierunkowskazy. Podświetlenie schowka. Dobry bagażnik, umożliwiający montaż kufra centralnego. Wygodna stopka boczna.

To chyba tyle ode mnie. Opisane po doświadczeniach 26,2 tys km jazdy skuterem.
Pozdraw.

Na desce obowiązkowo zegarek (24H) i przydatną rzeczą byłby termometr - zarówno otoczenia jak i temperatury silnika.