! Forum Serwis Dziwne duszenie

Ten temat zawiera 28 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 8 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #12112
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Witam!
    Dziś rano wyszedłem z pracy i odpaliłem Bzyczka. Nie było za ciepło, jak to o szóstej – na termometrze ok. 12 stopni. Silnik chodził na ssaniu z dwa – trzy razy dłużej niż normalnie. Potem ssanie się wyłączyło, ja poczekałem jeszcze z minutkę i ruszyłem – jakieś 15 km/h. Po 150 metrach skuter zmulił się. Stanąłem, dodaję gazu – tylko się dusi. Znów – to samo i zgasł. Odpaliłem, pochodził chwilę na wolnych i jakoś ruszył. I, co ciekawe, po przejechaniu 15 km, bo tyle mniej więcej jest z Czerniakowa na Chomiczówkę – przy ruszaniu spod świateł też się mulił ale tylko troszeczkę – gorzej startował ale gdy osiągnął już te 15 km/h było o.k.
    Wczoraj dolałem do pełna benzyny zwykłej – Eurosuper ze Shell-a, do pełna oleju – Shell Advanced Ultra 2T (i jakieś pół nakrętki do baku oprócz tego).
    Skład mieszanki powinien być dobry. Pali 3,5 – 3,8 l/100 km. Spaliny niewidoczne. Świeca była czyszczona 350 km temu. A wczoraj po zatankowaniu i wlaniu oleju nie było tego. Tylko dziś rano. Rosy nie było nigdzie.

    I teraz pytanie do Was – czy to wina porannej temperatury czy czegoś innego? Czy może za krótko go nagrzewałem?

    Jeśli tak jest przy 12 stopniach w końcu sierpnia to się boję pomyśleć co będzie w październiku… 😥

    #12114
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Po nalaniu oleju do pełna nawet v max mi się podniósł – z 62 do 65 km/h!

    #12117
    Zdjęcie profilowe KrzysiekP
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    Kisiu może miałeś coś w przewodzie miedzy filtrem a silnikiem. czasem jak się wyjeździ paliwa do zera to potem się lekko zapowietrza. Już miałem tak kilka razy ale to specjalnie by sprawdzić „wiarygodnie spalanie i na ile starczy rezerwa

    KrzysiekP
    Forum Śląskiej Grupy Motorowerowej – http://www.lonelywolves.cba.pl

    Moje Gadu-Gadu
    [/img]http://www.motostat.pl/user_images/23496/icon3.png[/img]
    http://www.ermail.pl/klik/Vn9UZGEN

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka RSX 125

    Nowy RSX to 10.6 KM, agresywnie brzmiący wydech i dwa hamulce tarczowe. Do tego sportowy design, niezawodny silnik zasilany wtryskiem i dwa hamulce tarczowe. Nowy RSX jest świetnym sposobem na wkroczenie do świata prawdziwego motocyklizmu.
    #12124
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Hm, może paproch czy coś, nie wiem. Może rzeczywiście. Dodam, że tylko raz w życiu zdarzyło mi się wyjeździć do zera – zawsze tankuję gdy osiągnę czerwone pole. Nigdy do końca nie ufam wskaźnikowi. Wiem, że tam jeszcze jest półtora litra ale wolę dolać, bo i tak będę musiał i tak.
    A może to kwestia paliwa? Wcześniej miałem zalaną mieszankę Ultimate 98 z BP i V-Power 95 ze Shella, a teraz zalałem najzwyklejszej Eurosuper…
    Mimo wszystko dzięki za radę.
    Boję się trochę czy mi się nie przytarł silnik. Zrobiłem jakieś 80 km na Ultimate 98 jadąc z prędkością bliską maksymalnej (kilka dni temu).

    #12181
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wiecie co pomyślałem jeszcze? Że może w paliwie była woda. Świeżo po nalaniu był wymieszana z benzyną ale przez te 12 godzin w nocy skuter stał i kropelki wody opadły na dno zbiornika. Po odpaleniu silnika kropla wody zebrana na dnie poszła wężykiem do gaźnika i przypchała go (ewentualnie filtr). To by tłumaczyło dlaczego nie wariował od razu.

    Co o tym sądzicie?

    #12542
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Dziś o piątej rano miałem to samo. Dusił się ale zrozumiałem, że to po prostu zalewanie. Poczekałem aż zejdzie ze ssania, potem jeszcze z minutkę i ruszyłem starając się jako tako trzymać na obrotach i nie jechać 10-15 km/h tylko 25-30. I pomogło. Przepalił i nie zalało go.

    #12971
    Zdjęcie profilowe KrzysiekP
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    Kisiu a może masz za dużą dawke paliwa ustawioną? Regulowałeś iglice gaźnika?

    KrzysiekP
    Forum Śląskiej Grupy Motorowerowej – http://www.lonelywolves.cba.pl

    Moje Gadu-Gadu
    [/img]http://www.motostat.pl/user_images/23496/icon3.png[/img]
    http://www.ermail.pl/klik/Vn9UZGEN

    #12974
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wiesz co, Krzysiek – może tak być ale nie wiem. Nie odkręcałem świecy ostatnio więc nie wiem jaki ma koror. Iglicę i owszem – regulowałem – była na ostatnim ząbku więc opuściłem do końca. Dawkę paliwa zwiększałem, bo miał za ubogo i palił 5 na setkę więc wzbogaciłem i pali 3,5 – ma przyspieszenie i moc. Po przejechaniu kilometra duszenie ustaje i jeździ normalnie. Tylko przy ruszeniu trochę się muli ale mam wrażenie, że to przez przejście z V-Powera na zwykłą Eurosuper.
    A może dawkę trzeba regulować na konkretną porę roku?

    #12983
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 307

    Może ssanie wyłącza się później,skoro po kilometrze jest git.

    #13003
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Zawsze czekam aż zejdzie ze ssania zanim ruszę czyli aż usłyszę, że obroty się obniżyły no ale pewności, że się wyłączyło nie mam. A nie wiecie jak w Ince Street wyregulować ssanie?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie