Dysza do 139QMB 50cm3 (rozmiary itp.)

Tagi: , ,

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #118774
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Skuter to zwykły chinol z silnikiem 139QMB 50cm3. Jest odblokowany – ma ściągnięty kabelek od przekładni. Skuter jeździ 60km/h przy najwyższych obrotach, pali ponad 3 litry / 100km, oraz zalewa mi go podczas normalnej jazdy. (Jadę 50km/h, naglę buuu i zwalnia do 20km/h, potem stopniowo przyśpiesza), czasem zaleje podczas postoju na światłach. Iglica jest ustawiona na środkowy ząbek. Oryginalnie w gaźniku siedzi dysza „K 85”, oraz śrubka od mieszanki paliwowa-powietrzna jest wykręcona o 3,25 obrotu. Sądzę, że dysza 85 jest za duża jak na serie, i chciałbym kupić mniejszą.
    Chce aby skuter jeździł tak 65km/h (chociaż jak będzie więcej to nie pogardzę), palił max 2,5 litra /100km, oraz w miarę dobre miał osiągi. Jaką mam dokładnie dyszę mu zamontować? Bo na allegro są różne – M4,M5,M6,4mm,5mm,6mm. Najlepiej jak byście podali linka do aukcji. Po zamontowaniu nowej dyszy będę musiał wyregulować mu na nowo mieszankę tak? Trzeba będzie mu dać więcej paliwa, czy zmniejszyć mu paliwo? Ile gdzieś tak obrotów po wymianie dyszy muszę wykręcić mieszankę? 2?

    #118776
    romet727p10
    Użytkownik
    • Postów: 471

    Gwint 4mm czyli 4m. Dysza powinna być 80. Po zmianie raczej będziesz musiał wyregulować.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #118784
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    okej. Zamówiłem Dysze 72 m4 4mm, oraz dysze 80 m4 4mm.
    Optymalna będzie ta 80? Jakie spalanie na niej będę miał tak około, i o ile obrotów w gaźniku wykręcić śrubkę regulacyjną skład mieszanki?

    #119146
    romet727p10
    Użytkownik
    • Postów: 471

    http://www.skuterowo.com/gaznik-jak-optymalnie-wyregulowac/ Tutaj masz wszystko opisane. Ja w swoim romecie mam 80 i śmiga 🙂

    #120174
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    A więc tak.
    Gaźnik wyczyszczony – bardzo dużo syfu żółtego w nim było, wymieniłem dyszę z 85 na 80, śrubkę paliwo-powietrze zakręciłem o 1 obrót, że ma teraz obrotów 2,25. Skuterek ciszej pracuje, obroty ma równe, nie gaśnie, nie zalewa, lepiej reaguje na gaz, ma LEPSZE PRZYŚPIESZENIE
    Zatankowałem do pełna, przejechałem 5 km do domu, i zauważyłem, że mniej bierze benzyny – wtedy po 5 km poziom benzyny był przy metalowej blaszce przy korku w baku, teraz jest o wiele wyżej. Świeca mokra już nie jest. Przesyłam zdjęcia świecy, i oceńcie czy mieszanka jest dobrze ustawiona, czy jeszcze pokusić się o zakręcenie śrubki od benzyny mieszanki.







    Z góry dziękuje!

    #120217
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    odświeżam

    #120219
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Świeca jest OK

    #120316
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 158

    Wygląda na to, że jest ok. Sucha świeca i kolor kawy z mlekiem.

    #120317
    pEuGeOcIK
    Użytkownik
    • Postów: 264

    jak smiga to dobrze sprawdziles ile teraz pali???

    #120319
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Jeszcze nie, ale po zerknięciu w bak to o wiele mniej

    #120348
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    ja bym tą 72 załorzył. nie wiem jaka jest u mnie ale wystarczy 1 obrót w lewo i jest dobrze. spalanie też malutkie nie wiem czy przekracza 2.5 bo nie liczę. raz tylko sprawdzałem to na jeździe eko przejechałem 320 km na baku(6 litrów) 😀

    #120349
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Lukario napisał:

    ja bym tą 72 załorzył. nie wiem jaka jest u mnie ale wystarczy 1 obrót w lewo i jest dobrze. spalanie też malutkie nie wiem czy przekracza 2.5 bo nie liczę. raz tylko sprawdzałem to na jeździe eko przejechałem 320 km na baku(6 litrów) 😀

    Mam prośbę – Jak by Ci się oczywiście chciało to mógłbyś sprawdzić jaka dysza w tym twoim coliberku siedzi, oraz o ile obrotów śrubeczka wykręcona?:) Wstawił bym tą 72, ale obawiam się, że to będzie za mała, i stracę dużo na v-maxie, i przyśpieszeniu.

    #120410
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Przy ostrej jeździe po moich modyfikacjach wyszło spalanie 2,70L/100KM.
    Prędkość przelotowa ~65km/h

    Myślicie, że to dobry wynik, jak na ten skuter? Może mu jeszcze trochę zakręcić tego paliwka?:)

    #120421
    pEuGeOcIK
    Użytkownik
    • Postów: 264

    dosc sporo jak na 4t ja mam vivencje 2t i pali 3.25 na 100km predkosc standardowa 75

    #120425
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    zakręciłem mu jeszcze troszkę tą mieszankę, i więcej w nim dłubać nie będę. Zobaczymy przy następnym tankowaniu jaki będzie wynik. Mam nadzieje, że uda mi się zejść do 2,5L/100KM. Wtedy będzie fajnie. 😀

    #120800
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    dysza to nie wiem jaka jest u mnie , śrubka odkręcona na 0.75 obrotu. v max 70 km/h przyspieszenie dobre do 50 potem dziura i po przkroczeniu 60 znów wyrywa do przodu, lecz to nie wina gaźnika tylko napędu. załóż 72 jak będzie słabo to wrócisz do 80. ja bym tak zrobił, z drugiej strony przy ostrej jeździe 2.7/100 hmmm no nie wiem.. ja też pałuje ciągle max obroty ale spalanie to małe mimo wszystko. na jeździe eko robiłeś pomiary ?

    #120804
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    nie, bo tam gdzie ja mieszkam nie da się jeździć eko. Min. 60km/h inaczej to śmierć na miejscu. Wydaje mi się, że ustawienie śrubki od regulacji jest zależne od sprężyny, która pod nią siedzi. Jak twarda sprężyna to takie twoje 0,75 obrotu to moje 2. Ustawiłem gaźnik na styk – elektroda bielsza, lecz jest kawa z mlekiem. Trochę bardziej zakręcę to już świeca jest biała, a więc jest dobrze ustawione. Zobaczymy jakie spalanie wyjdzie mi jutro na wycieczce z grupą maz.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button