Dymienie z odmy oraz brak reakcji na gaz. 4t

Witam. Mam problem. Dziś chciałem odpalić skuter. Odpalił, pracuje około 10-15 minut na wolnych obrotach , więc chciałem się przejechać. Wyprowadziłem skuter z garażu, założyłem kask, no i w drogę. Gaz do oporu a silnik zaczyna przerywać po czym gaśnie. Odpalam kolejny raz gaz na 1/2 manetki a skuter zaczyna przerywać ale nie gaśnie. Zszedłem ze skutera a patrzę a spod nadkola wydobywa się dym, zgasilem silnik, ściągnąłem nadkole i odpalilem znowu. Dym zaczął lecieć z odmy. Skuter raz ma siłę a raz nie. Jeżeli wiecie co jest tego przyczyną, i wiecie jak to rozwiązać to proszę was o pomoc ;)

U mnie przyczyna był zgrzany jeden z pierścionków na tłoku podajże drugi od góry. Na wolnych też Ci dymi?

Tak dymi, tylko że trochę mniej.

Możesz mieć też wypalone zawory. Spróbuj na początek dać gęstszy olej silnikowy.

a,olej jaki?. teraz mam zalany półsyntety 10W/40 mam na nim zrobione około 800 km.

Zacznij od otworzenia głowicy i sprawdź co jest uszkodzone. Moim zdaniem może być nieszczelny któryś z uczelniaczy zaworów., należy go wymienić.

20W50 M2 psi coś tam coś tam.

Ehh no i.wszystko było by super gdyby... Gdyby mój tata zaraz nie gadał że rozbierzesz i już nie zlozysz... A co do sprawdzenia stanu uszczelniaczy, głowice muszę wykręcić z silnika?

Tak trzeba odkręcić i wyjąc głowice, rozebrać przy tym cały rozrząd.

Lepiej jak wyciągnę silnik z ramy ? Dam radę samemu to zrobić? Mam jeszcze może ,, wskazówke,, Jakiś miesiąc temu z silnika zaczęły wydobywać się dziwne stuki. myślałem że to zawory lecz po regulacji było tak samo. nie wiem czy to może pomoże w czymś ;)

Tak będzie lepie, ale jeśli chcesz odkręcić tylko głowice to nie trzeba, a przy zdejmowaniu cylindra z tłoka trzeba uważać aby nic nie wpadło do środka.

Hades masz może gg ? To byś mi dokładnie wytłumaczyl co muszę zrobić itd.

Wystarczy obejrzeć filmik na yt pełno tego jest i niektóre dobrze obrazują cała sytuacje w rozbiorce. A gg mam ale juz nie pamietam kiedy wchodziłem moze rok temu:P

Ehh szkoda. A jest możliwość że może gdzieś masa nie styka itd . Może jakiś kabel odłączony ;D Wiem na przykład jak wymień cylinder, tłok itd ale jakoś tak chciałbym zacząć od naprostyszych czynności ;D

Nie dymienie z odmy to tylko wina czegoś w silniku, jak by masa nie stykała to byś skuta nie odpalił.

Ehh ... na wszystko przyjdzie wreszcie pora. I teraz moje pytania ;)
1. Czego mam szukać po ściągnięciu głowicy?
2. Czy jeżeli ściągnę głowice to opłaca mi się zobaczyc w jakim stanie jest cyl, tłok i pierścienie?
3. Po ściągnięciu głowicy muszę dac nową uszczelke? i z jaką siłą ma ją potem przykręcac?

chłopie zrób w pierw tak. Wykręć świece. Wlej do cylindra strzykawką 5ml oleju 10w40 i wkręć świece. odpal skuter. Jeśli będzie przez chwile silnik dobrze pracować to znaczy, że nie masz szczelności na tłoku i trzeba rozebrać cylinder i pewnie wymienić pierścienie lub cylinder i pierścienie. A jeśli nie będzie żadnej chwilowej poprawy to i tak musisz rozebrać górę silnika, bo usterka sama nie zniknie.

Jak ściągniesz głowice to musisz zrobić coś takiego aby sprawdzić czy zawory nie są wypalone:
Odwrócić głowice tymi sprężynami do siebie i spróbować jakoś je wcisnąć do środka aby zabezpieczenia puściły tylko uważaj przy puszczaniu bo są mocno naciągnięte. Ale ktoś mi pisał, że można wlać do tego żłobienia co tłok o nie uderza mleka czy paliwa i sprawdzić czy nie wycieknie po dłuższym czasie. Sprawdź też cylek przy okazji bo może te pierścienie są przyczyną, Tylko pamiętaj, aby ustawić magneto na tzn. literę T, tzn zębatką od rozrządu musi być ustawiona dużym otworem do przodu a dwa małe wzdłuż cylindra.

O rozrządzie wiem ;) no nic wieczorkiem zabiore się za rozbieranie. Co do tego oleju. to potem sprawdze, i napisze co i jak . P.S z wydechu leci normalny dym(przezroczysty) a nie niebieski itd .

po ściągnięciu głowiny ustaw wałek by wszystkie zawory były zamknięte potem do banału wlotowego i wylotowego wlej strzykawką benzynę i zobacz czy się przesącza na zaworach. Jeśli benzyna będzie się przesączać będzie to świadczyć o nieszczelnych zaworach. Ja bym na twoim miejscu nie oszczędzał tylko już kupił zestaw uszczelek bo i to może być przyczyna przedmuchów. I jeśli chodzi o pierścienie to w poprzednim moim poście podałem ci sposób na diagnozę ich. a jeśli chodzi o cylek to patrzysz czy na tulei nie ma jakiś przetarć i śladów uszkodzeń. Dobrze jest też sprawdzić palcem cy powierzchnie są gładkie.