Dylemat Kymco 4t

Witam,

Mam dylemat w głowie, mianowicie posiadam skuter Kymco Agility 50 4t przebieg niecałe 9 tys. nie jeżdżony na wysokich obrotach. Dokupiłem do niego w zeszłym sezonie wariator Polini Speed Control z rolkami 6.9g co dało dużo na przyspieszeniu. Jednak brakuje mi mocy.
I zastanawiałem się nad dwoma rozwiązaniami:
1. Dokupić cylinder Airsala 80 4t
2. Sprzedać skuter i kupić coś używanego w 2t.
Co do drugiego rozwiązania, to miałbym może po sprzedaży i dołożeniu około 2.5-3 tys. Jednak czy za tą kwotę dostałbym coś, w co na dzień dobry nie trzeba ładować pieniędzy?
Bardziej skłaniam się do pierwszej opcji, chciałbym usłyszeć czy doda to trochę mocy i czy seryjne chłodzenie silnika (AC) da radę?
Dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi pozdrawiam! :)

starzy hamerykańscy tunerzy twierdzą: no replacement for displacement (w wolnym tłumaczeniu: nie wymyślono jeszcze nic tak dobrego jak większa pojemność )