Dylemat Junak RS 125 PRO vs. Yamaha MT 125

Cześć,
Z tej strony Miszu. To mój pierwszy post, więc za wszelkie błędy od razu przepraszam.

Przymierzam się do kupna pierwszego w życiu motocykla i do tej pory po prześledzeniu całego netu, wszystkich serwisów itd. pozostały na placu boju dwa modele (jak w tytule) Junak RS 125 PRO lub Yamaha MT 125. Pierwszy jest dwa razy tańszy od drugiego, ale czy to jedyna różnica przemawiająca za nim? Udało mi się zobaczyć na żywo Junaka ale zwykłego RSa (funkiel nówka) oraz 2-letnią Yamahę (z przerdzewiałym łańcuchem).

Nie mam doświadczenia w temacie i dlatego chciałbym, żebyście mi podpowiedzieli czy warto dawać dwa razy więcej za Yamahę czy poprzestać na Junaku.

Kilka danych, które mogą Wam pomóc w udzieleniu mi pomocy :)
- przeznaczenie - głównie jazda miejska - dojazd do pracy - ok. 25 km dziennie
- wzrost kierującego 189
- waga 80

Widziałem Junaka RS i myślę, że RS PRO 125 będzie mniej więcej tak samo wykonany. Yamahę tylko tą używaną, ale widać ślady korzystania z motora (używka ok. 5 tysi droższa od nowego Junaka). Za nowiutką mógłbym mieć ich dwa. Pytanie czy warto wydawać tyle pieniędzy (nawet jeśli mam odłożone na kupce)? Nie planuję przesiadać się na większe pojemnościowo maszyny, bo nie mam i nie będę miał czasu na robienie prawka kat. A. To ma być moja docelowa maszynka. ;)

Co wg Was wybrać? Który z modeli Yamaha MT 125 czy Junak RS PRO 125 jest lepszym wyborem dla kogoś, kto będzie dojeżdżał do pracy w tygodniu i ewent. w weekendy wypadał poza miasto? Czy uzasadnione jest wydanie ok. 20 tys. na Yamahę? Czy szukać takiej używanej (najczęściej sprowadzanej od naszych zachodnich sąsiadów)? Czy ten Junaczek podoła swojemu przeznaczeniu? Czy faktycznie jest to byle jaka chińszczyzna?

Proszę pomóżcie, dopóki moja Wybranka nadal jest na TAK, żebym sprawił sobie takie małe cudeńko. ;)

pozdrawiam,
Miszu

PS. Acha dodam, że raczej skłaniałbym się w kierunku nowych motocyklów - nie używanych. Ale może nie warto?