Docieranie – strata mocy – zagrzany silnik
- This topic has 44 odpowiedzi, 14 głosów, and was last updated 12 years, 7 months temu by Szefuniko.
- AutorWpisy
- 22 lipca 2011 dnia 13:32 #37245
Witam, dziś przejechałem się na “dłuższą wycieczkę” mianowicie 6km w jedną stronę. Jestem na dotarciu(30km) tak jak w artykule o docieraniu było napisanie że na początku trzeba czasem dać silnikowi wyższe obroty aby warstwa honowania się starła. Teraz wypruwam sobie żyły ze złości, bo chyba za długo jechałem 40km/h < i w końcu silnik powiedział stop i zaczął mi zwalniać. Nie dało się go uruchomić. Pokrywa przekładni była ciepła ale nie parzyła można było trzymać na niej rękę. Postawiłem skuter w cieniu i poczekałem 30min. Skuter odpalił bez problemów, z małą różnicą miał ciut wyższe obroty(po kupnie skutera, przy uruchamianiu trzeba było go trochę gazować bo gasnął na wolnych obrotach, a teraz po włączeniu było git, gdy odczekałem ponad godzinę po powrocie do domu, po uruchomieniu znowu ma ciut za niskie więc różnicy nie ma). Wróciłem do domu(kolejne 6km, razem 12km), jadąc >35km/h. Jak wracałem nie odczuwałem spadku mocy. Czy mogło dość do trwałego uszkodzenia silnika czy, zdążyłem szybko zareagować. Olej na pewno był.
22 lipca 2011 dnia 13:37 #37246Czekaj, to nie ty napisałeś “Na pohybel wam kupie chińczyka?
22 lipca 2011 dnia 13:39 #37247to ma być dłuższa wycieczka ? :p ja na dotarciu robiłem wycieczki ponad 150 km… W pierwszej fazie docierania 40 km/h to za dużo. Nic mu się nie stało, tak jest że na docieraniu słabnie. Może nawet przygasać.
22 lipca 2011 dnia 13:45 #37249myślę że wszystko jest jak najbardziej ok
22 lipca 2011 dnia 13:46 #37250a skuter to 2t czy 4t
przy predkosci 40km/h nie powinno się nic stać z taka predkoscia się dociera gorzej by było jakbyś na maxa ciagle jechała co do gasnacego skutera na wolnych obrotach to moze podkrec mu troche paliwka ale najpierw sprawdz kolor swiecy czy nie dostaje wiecej powietrza a mniej paliwa
22 lipca 2011 dnia 13:50 #37251w 2t to normalne że gaśnie jak zimny
22 lipca 2011 dnia 13:52 #37252w 4t tez ale to głównie jak jest niższa temperatura
22 lipca 2011 dnia 13:53 #37253ja tam jak swój 4t docierałem to mu dawałem czasmi na maxa ale tylko z górki bo miał lżej krecić
22 lipca 2011 dnia 13:56 #37254Suawek napisał:
Czekaj, to nie ty napisałeś “Na pohybel wam kupie chińczyka?
No pewnie 🙂 Pewnie Patrykk skacze z radości że coś zaczyna mi się już dziać 🙂 Suawek: napisałem to w przypływie złych emocji, bo za nic nie miałem możliwości znalezienia czegoś markowego w dobrym stanie, a wyjazd do innego miasta odpadał. Teraz powiększyłem swój spokój XD i nie będę rzucał takimi słowami.
Silnik 2t
Madi dzięki za uspokojenie bo zaraz w panikę wpadam.22 lipca 2011 dnia 14:07 #372574t to ja mam w kosiarce;), ale ten to amerykan briggs&stratton nie do zajechania
22 lipca 2011 dnia 14:08 #37258Jak czujesz, że słabnie to po prostu zatrzymaj się i daj mu odpocząć 10 minut i potem jedź dalej
22 lipca 2011 dnia 14:14 #37261madi w tym problem że nie czułem straty mocy po prostu stracił obroty jak by nie było paliwa choć manetka odkręcona i zgasł. Czy to może być wina tego że zalałem półsyntetyk? http://allegro.pl/olej-motocyklowy-bel-ray-jennix-2-suw-tzr-nsr-i1697362395.html
22 lipca 2011 dnia 14:16 #37262nie wiem jak wy ale ja kupiłem skuter 15 lutego czyli jeszcze zima i go docierałem w niskich temperaturach i sie tak mocno nie grzał bo chłodzenia miał zaje…..
22 lipca 2011 dnia 14:19 #37263olej tu nie ma nic do gadania, może masz gaźnik źle ustawiony, możnaby przestawić iglicę rowek niżej
22 lipca 2011 dnia 14:39 #37269Najważniejsze że jest wszystko OK. Dziękuję za odpowiedzi!
PS.: na tym forum przydała by się opcja “dawania piwa” za pomocne odpowiedzi tak jak na innych forach 🙂
22 lipca 2011 dnia 14:42 #37273To forum różni się od wielu innych np. tym że nie ma systemu pochwał, nie ma wyświetlenia kto jest na forum, nie ma shoutboxa, nie wiadomo kto jest moderatorem… Brak systemu ostrzeżeń 9od razu użytkownik jest blokowany – jak Pietro, nie wiadomo też na ile…
22 lipca 2011 dnia 14:50 #37275Przynajmniej ludzie normalni(mnie nie wliczajcie)
22 lipca 2011 dnia 16:05 #37287Madi ta strona jest zbudowana na gotowym silniku WordPress.Więc raczej są nikłe szanse żeby rozbudować aż tak forum.
p.s Zdziwiłem się jak zobaczyłem,że oficjalna Polska strona kymco też jest zrobiona na WordPressie 😉
22 lipca 2011 dnia 19:48 #37330madi napisał:
nie ma systemu pochwał, nie ma wyświetlenia kto jest na forum, nie ma shoutboxa, nie wiadomo kto jest moderatorem… Brak systemu ostrzeżeń 9od razu użytkownik jest blokowany – jak Pietro, nie wiadomo też na ile…
I bardzo dobrze, wg mnie powinien być jeszcze usunięty licznik postów. Dla niektórych to jakiś motywator żeby pisać byle pisać, żeby tylko nabić posta.
Zasadniczo czy zimny czy gorący czy 2T czy 4T skuter nie powinien gasnąć. Jeżeli to robi znaczy że jest źle wyregulowany.
Szefuniko, decyzja należy do Ciebie, jedź do serwisu albo czekaj na pierwszy przegląd. Jeżeli zgasł podczas jazdy to mógł spuchnąć tłok. Jeżeli się to będzie powtarzało, jedź do serwisu.22 lipca 2011 dnia 19:58 #37333Jakub100001 napisał:
Madi ta strona jest zbudowana na gotowym silniku WordPress.Więc raczej są nikłe szanse żeby rozbudować aż tak forum.
p.s Zdziwiłem się jak zobaczyłem,że oficjalna Polska strona kymco też jest zrobiona na WordPressie 😉WordPress to nowoczesny system dla blogów po rozbudowaniu modyfikacjami może posłużyć jako mała bądź średnia strona. Wersja 3.2 została ‘odchudzona’ i nie jest już tak mułowaty. Na dodatek dobre seo. A forum jest zbudowane na bbpress (dodatek do wordpress) ale to nie dział na takie sprawy.
CO DO TEMATU… Mi 2t potrafi zagasnąć jak jest duże obciążenie (3 osoby itp. itd.) a winą jest pogięty tłumik i za duza dawka nieprzepalonego oleju go zatykała i się zadusił 🙂 Może być i tak. Lecz to nowy skuter więc nie powinna już rura być pogięta.. Chyba że w chinolach o temperatury rury same się zginają jak wężyki 🙂 Uważam że chinole to loteria. Zależy albo dobry się trafi albo shit.
22 lipca 2011 dnia 20:21 #37340Suawek: mógł spuchnąć tłok? Czy to trwale może uszkodzić silnik? jak się trochę schłodziło na zewnątrz to zrobiłem jeszcze 6km i postój a potem jeszcze 5 km, i nic się nie działo wszystko chodziło OK.
22 lipca 2011 dnia 20:37 #37349jak zgasiłeś to trwale się nie uszkodził. Tłoki gorszej jakości puchną.
22 lipca 2011 dnia 20:45 #37352Jutro spróbuję zrobić jeszcze raz ten sam odcinek drogi (ta sama trasa) jak znowu mi mi włączy stopa (straci całkowicie moc) to oznacza puchnący tłok? Bo właśnie on tak nagle.. jakby brak paliwa..? powietrza?? coś go zdusiło? Czy te puchnięcie minie, czy tłok do wymiany? Czy da się to zrobić na gwarancji?
22 lipca 2011 dnia 20:46 #37353Mógł spuchnąć czyli zwiększyć rozmiar pod wpływem temperatury. Na dotarciu są większe tarcia i przegrzać łatwo.
Czy trwałe czy nie, zobaczysz z czasem. Jak będzie gasł po mocnym rozgrzaniu to lipa i nic z tym nie zrobisz, ale jest też opcja że się wiecej nie powtórzy.22 lipca 2011 dnia 20:56 #37357Zobaczymy jutro.
22 lipca 2011 dnia 21:02 #37360A jak gorąco było jak jechałeś nim w tą dłuższą trasę? Sprawdź moje jeszcze jutro czy nie masz zapchanego wentylatora.
23 lipca 2011 dnia 09:22 #37407lop16 chętnie bym posprawdzał ale zaraz mi wyskoczą że grzebałem i strata gwarancji, a mam w cenie skutera gwarancje przedłużoną o rok.(razem 3 lata) No było dosyć ciepło, w samej koszuli jechałem bez niczego pod spodem i było mi ciepło. Ja najbardziej boję się puchnącego tłoka bo mam 40km zrobionych i już się zje*ało. A na gwarancji powiedzą że moja wina i trzeba płacić. Kolega miał zrobione swoim baronem jakieś 800km lub mniej i we dwóch jechaliśmy to było podobnie, tylko że u niego to w 2minuty by się woda zagotowała na tłumiku. U mnie nie był taki gorący. Ile może kosztować tłok?
23 lipca 2011 dnia 11:00 #37417Nic nie kąbinuj tylko jedz do serwisu.
23 lipca 2011 dnia 11:12 #37419Kapuchon napisał:
Nic nie kąbinuj tylko jedz do serwisu.
Myślę identycznie. Powiedzcie mi. Na co Wy kombinujecie przy tych skuterach jak się nie znacie. Sam się tak bardzo nie znam, aczkolwiek dzięki temu forum dużo się dowiedziałem, ale i tak nie biorę się do roboty jak nie wiem co zrobić. Mieć gwarancję i naprawiać skuter w domu. W domu przy gwarancji to najwyżej se można sprawdzić czy iskra jest… Od czego są ci mechanicy? Po co w ogóle w takim razie serwisować skuter w serwisie, tam gdzie gwarancja?
Jak mi się skuter spieprzył to jechałem do serwisu 😉 Jeszcze się dogadałem z gościem bo pilna sprawa była i mi skuter naprawił za jeden dzień, a przed serwisem stało z 5 skuterów i jeszcze kilka w środku i czekało na naprawę a on mi mój robił 😉 Mechanicy też ludzie, można się dogadać. Wystarczyło poprosić, bo za kilka dni miałem zdawać na tym skuterze kartę motorowerową 😉23 lipca 2011 dnia 12:16 #37426W poniedziałek jadę do serwisu z tym plastikiem bo mi zaczep poszedł(plastik w całości ale się trzyma w połowie), popytam się o ten wentylator niech sprawdzi i zapytam się o ten puchnący tłok czy mi w razie potrzeby wymieni na gwarancji, bo przecież ja dobrze użytkowałem i to nie moja wina że się coś dzieje(może szatan opętał). Czy to prawda że na mokrym asfalcie to skuter nie ma przyczepności? bo bym się nim przejechał ale mokro jest i się boję.
Mówiłem wtedy że 6km zrobiłem to było jakieś 8 – 9km. - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.