docieranie silnika po wymianie cylindra 139QMB

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #67317
    aabdul
    Użytkownik
    • Postów: 56

    witam, proszę o poradę, jak dotrzec najlepiej silnik po wymianie cylindra… jutro chyba go złożę w całość, także każda porada sie przyda.

    #67319
    Kinderinho
    Użytkownik
    • Postów: 73

    Jezdzij spokojnie, nie dodawaj raptowanie gazu, nie popisuj sie , jezdzij normalnie , na roznej predkosci bo silnik powinno sie docierac na roznych obrotach i predkosci. Poprostu jezdzij spokojnie do okolo 1200km.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #67320
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Ja nie jestem fanem docierania. Moja ekspluatacja wyglądała tak że pierwsze 30-40 kilometrów jeździłem tak średnio, tak trochę ponad połowa mocy ale po 30-40 km chanowanie z cylindra znika więc po przejechaniu tych 40 km spokojniej jazdy, już był ogień i ile mu fabryka dała. Od marca tego roku nastukałem już prawie 13 tys kilometrów i lata jak wścieknięty. Ale na twoim miejscu bym uważał bo teraz jest upalnie i łatwo będzie przegrzać silnik, ja jak rozpoczynałem jazdę były zimne dni. Po prostu nie patrz na manetkę na szybkość i inne duperele, pilnuj temperatury silnika do puki nie przegrzejesz silnika nie zrobi mu różnicy czy będziesz jechał na full gazie czy będziesz się turlał tempem spacerowym. A po za tym każdy ma swoje metody na docieranie.

    #67324
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Jeździj najzwyczajniej w świecie normalnie tak jakbyś jeździł skuterem po dotarciu z tym że zwracaj uwagę na temperaturę silnika. W upałach które panują aktualnie zwracaj na to szczególną uwagę bo przy docieraniu wytwarza się więcej ciepła i łatwo zatrzeć silnik poprzez przegrzanie. Najlepszą pogodą do pierwszych kilometrów są chłodne dni lub po deszczu a silnik ma wtedy lepsze chłodzenie. Ogólnie to warto przez te pierwsze 50-100km robić kilka minut postoju po 15km dla ochłodzenia silnika. Jak będziesz jeździł 25-30km/h to zamulisz silnik i w przyszłości osiągniesz mniejszą moc.

    #67325
    Bartolini
    Użytkownik
    • Postów: 373

    Kapuchon dobrze radzi, podstawą jest aby nie przegrzać, czyli normalna jazda, tylko z częstszymi postojami. Dodam od siebie bardzo istotną rzecz, mianowicie w okolicach 300-400km wymień koniecznie olej, bo w pierwszej fazie docierania łapie on najwięcej syfu.

    #67342
    aabdul
    Użytkownik
    • Postów: 56

    napiszcie, jak sprawdzacie, czy sie przegrzal, skoro nie ma zadnego wskaznika?

    #67344
    aabdul
    Użytkownik
    • Postów: 56

    i jeszcze pytanie? po zlozeniu calosci odpaleniu go pierwszy raz jak sie zachowac? ma chodzic se kilka-kilkanascie min i potem ruszac, czy jeszcze inaczej?

    #67363
    uefa08
    Użytkownik
    • Postów: 110

    Abdul, jeździj normalnie tak jakbyś jeździł normalnie, tylko ruszaj powoli, a nie dzida do końca, a jeździj full dzida tylko powoli ruszaj, bo go zamulisz. Rób przystanki, tego Ci nie powiem, bo mam LC, a Ty AC, wiec dopytaj się kolegów co ile km. Pozdrawiam 🙂

    #67365
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • Postów: 484

    staraj się jeździć na krótkich dystansach i gazuj ale powoli na prawie pełne obroty i znowu powoli na niskie – po prostu delikatnie żeby nie przegrzać silnika

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button