Docieranie Pytanka…. !!!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #41932
    Romecik
    Użytkownik
    • 8
    • 75Postów:

    Witajcie drodzy użytkownicy a więc muszę was trochę podręczyć pytaniami a mianowicie.

    1. Przejechałem 100km (WKOŃCU :D) Jeździłem do tego czasu max 20km/h
    2. Zwiększyłem prędkość do 25km/h (Dojeżdżam do 25 puszczam gwizdek i tak w kółko ;d)

    Czy dobrze zrobiłem że do 25 zwiększyłem? Czy więcej czy coś ;p

    Jest to 4suw Romet 727…

    #41937
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    nowy sprzęt czy cylinder ?

    cylinder w zasadzie po 10km już jest “do jazdy”
    jak cały sprzęt to jeździj na różnych obrotach, nie zamulaj, spokojnie tą 40ską możesz jechać
    tylko sprawdź czy wszystko jest poskręcane

    #41940
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    powinieneś docierać w pełnym zakresie obrotów.
    szacun że wytrzymałeś te 100km
    warto olej wymienić

    #41943
    Romecik
    Użytkownik
    • 8
    • 75Postów:

    Skuterek jest nowy 🙂 Pełny zakres obrotów ? hm.. instrukcja Napisane jest 80% mocy ;p Czyli…?

    Ojej nawet mi nie mów… 100km męki ;p

    #41944
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    cóż. nie będę po raz kolejny odgrzewał tematu: “sposoby docierania silnika”, było milion razy, każdy robi jak chce. jeśli tak Ci każą w instrukcji to rób jak piszą- 80% z 45 km/h to 36 więc te 25 km/h wydaje się zbyt zachowawcze.

    edit- jeśłi skuter jest na gwarancji to i tak wszystko robisz w serwisie, instrukcja mówi: zgłoś się po 300km to się zgłaszasz i już.
    A jak nie jest na gwarancji to wymień olej silnikowy i przekładniowy też by można było

    #41950
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Nom, szacun, że wytrzymałeś z taką prędkością ;D No dobra, jeździj tak 40km/h. Zmieniaj obroty, nie cały czas tak samo, a powinno być dobrze. Po prostu nie katuj silnika, jeździj z umiarem. Według mnie to jest jedyna zasada 😉

    #41958
    Romecik
    Użytkownik
    • 8
    • 75Postów:

    No ale mam jeszcze jedno pytanie…

    Na początku jak jeździłem to przy 15km/h słyszałem warkot silnika a teraz słyszę go przy 20km/h czy to dobrze? znak że się dociera i wgl?

    Dzięki za “Rispekt” ;d No to była masakra…

    #41980
    Lukson
    Użytkownik
    • 19
    • 67Postów:

    w trakcie docierania silnika możesz jeżdzić z max predkościa , cały pic polega na tym aby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów rozpedzasz go na max po czym odpuszczasz gaz i pozwalasz aby skuter wytracał predkość ( w silnku 4T odpuszczasz manetke od razy cala zamykajac komore spalin daje bardzo efektywne chlodzenie w silniku 2T odpuszczasz manetke gazy powoli) taka jest regula , chodzi o falowanie obrotami ze sie dobrze dotarł..
    bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty.
    w skuterowo.com jest fajny artykul fakty i mity na temat docierania rzeczytaj sobie …

    ja docierałem skuter przez 1000km tak jak opisalem wyzej, zero usterek predkosc max tyle co fabryka dal i jest ok
    powodzenia w docieraniu

    #41981
    Lukson
    Użytkownik
    • 19
    • 67Postów:

    warto kilka razy w trakcie docierania przy troche wiekszym przebiegu np o 300km. jezdzic nim bardziej dynamicznie zeby wszystkie elementy w silniku sie dobrze spasowaly i przedewszystkim uszczelniły.. to tak na marginesie

    #42243
    Romecik
    Użytkownik
    • 8
    • 75Postów:

    A mam jeszcze 1 pytanko czy przy odpalaniu z kopki trzymać sprzęgło? Bo ja trzymam… i nie wiem czy można czy coś się nie stanie pozdrawiam.

    #42245
    zbyniu
    Użytkownik
    • 0
    • 79Postów:

    możesz trzymać przy odpalaniu z kopki albo nie trzymać nic się nie stanie

    #42257
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 595Postów:

    Sprzęgło? Chyba chodziło o hamulec. Nie musisz go trzymać, bo trzymanie hamulca jest konieczne przy odpalaniu z rozrusznika (gdy koła stoją na ziemi żeby skuter sam nie pojechał).

    Lukson, generalnie dobrze jest co kilka km dać silnikowi pochodzić na wyższych obrotach, ale nie można zapominać o tym, aby nie przegrzać silnika. Dobrze jest wyjechać poza miasto, jechać na średnich obrotach, odkręcić gaz żeby silnik się trochę wkręcił i popuścić gaz, i od nowa… I po kilku km postój i przerwa.

    #42262
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Lukson napisał:

    w trakcie docierania silnika możesz jeżdzić z max predkościa , cały pic polega na tym aby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów rozpedzasz go na max po czym odpuszczasz gaz i pozwalasz aby skuter wytracał predkość ( w silnku 4T odpuszczasz manetke od razy cala zamykajac komore spalin daje bardzo efektywne chlodzenie w silniku 2T odpuszczasz manetke gazy powoli) taka jest regula , chodzi o falowanie obrotami ze sie dobrze dotarł..
    bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty.
    w skuterowo.com jest fajny artykul fakty i mity na temat docierania rzeczytaj sobie …
    ja docierałem skuter przez 1000km tak jak opisalem wyzej, zero usterek predkosc max tyle co fabryka dal i jest ok
    powodzenia w docieraniu

    Odnośnie tego zdania “bez sensu jest jezdzenie z pred 25 czy 35 km/h, bo jak odblokujesz skuter i dasz na maksa to cylinder bedzie pracowal tak wysoko w miejscu gdzie jest nie dotarty” to jak może cylinder wyżej pójść przy wyższych obrotach,po pierwsze to nie cylinder,a tłok,który ma swój zakres posuwu i nie ma to nic wspólnego z obrotami,po drugie może jedynie szybciej przesuwać się wraz ze wzrostem obrotów co jest logiczne.

    #42263
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Jeśli przez dłuższy czas nie będzie się przekraczało ~~30km/h to na tłoku może zrobić się próg a po odblokowaniu silnika będzie ciężko go wkręcić na wyższe obroty. Ale o próg to trzeba się starać dłuższy czas.

    #42269
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    to chyba po jakiś 20tys km 🙂

    #42270
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Kapu próg się robi na cylindrze 😉 I tu nie ma znaczenia czy się jedzie 10 km/h czy 70, bo tłok i tak cały czas pracuje w całym zakresie skoku.

    #42276
    Romecik
    Użytkownik
    • 8
    • 75Postów:

    Dobra panowie bo pytałem o coś zupełnie innego a wy OT robicie ;d dobra dzięki wielkie za odpowiedzi jak bd miał jakieś pytania napiszę.

    Pozdrawiam

    #42277
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    no ale przecież w skuterze się nie trzyma sprzęgła, bo jak niby ? Sprzęgło jest automatyczne…

    #42292
    Romecik
    Użytkownik
    • 8
    • 75Postów:

    Spokojnie…Wiadomo że lewy hamulec to tj. sprzęgło prawda…

    #42334
    romet727p10
    Użytkownik
    • 51
    • 471Postów:

    zazwyczaj z prawej strony jest tylny hamulec a z lewej przodni

    #42336
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    odwrotnie. ZAWSZE w skuterze jest prawy przedni lewy tylny. W motocyklu z prawej hamulec przód z lewej sprzęgło.

    #42341
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Z prawej strony jest przedni, a z lewej tylni. Odwrotnie do roweru. Idzie się przyzwyczaić. Mój kumpel jak moim skuterkiem ostatnio jeździł to mało mi szlifa nie zaliczył bo dał prawy hampel na full, dobrze, że koło mi się nie zblokowało.

    #43656
    kiero
    Użytkownik
    • 0
    • 30Postów:

    ja zachowawczo hamuję obydwoma klamkami

    #43672
    pawel1994
    Użytkownik
    • 0
    • 4Postów:

    miałem kiedys przypadek gdy kumpel zachamował na przedni…nie spodziewałem sie tego po mojej maszynce kumpel poleciał do produ a cały przód do wymiany masakra

    #56878
    Anonim
    Nieaktywny
    • 19
    • 200Postów:

    Dołączam się do pytanka też o docieranie skutera.Mam Kymco S8 po wymianie tłoka z pierścieniami,łożysk walu głównego i szlifie cylindra. Pytanko jest odnośnie ilości przejechanych kilometrów z jaką prędkością max i głownie czy muszę jeździć sam czy mogę z pasażerem.Jak na razie mam przejechane samodzielnie 32km w tym roku.

    #56896
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    Każdy stosuje inną metodę docierania i dociera po swojemu. Ja uważam że jazda na dotarciu nie przekraczając danej prędkości i w 1 osobę to bzdura. Na dotarciu powinno się jeździć tak samo jak po dotarciu z tym że zwracając uwagę na temperaturę silnika i absolutnie nie doprowadzać do przegrzania bo w najlepszym przypadku pierścienie do wymiany a w gorszym przytarcie/zatarcie silnika. Docieranie w sposób nie przekraczania danej prędkości objawi się w późniejszym czasie zamuleniem silnika i będzie ciężej wchodził na wyższe obroty. Jeździj normalnie nie katując silnika ( nie non stop na full manetce tylko ze zmiennymi obrotami ) i będzie ok. Co do przebiegu to zależy od tego jaki się ma cylinder aluminiowy lub żeliwny ale taką optymalną wartością po której kończy się docieranie to 300-500km. Dodam tylko że warto wymienić olej po pierwszych 50 – 100 km bo właśnie wtedy powstaje najwięcej opiłków metalu. Koszt nie wielki a warto.

    #56991
    Anonim
    Nieaktywny
    • 19
    • 200Postów:

    Kapuchon
    Mam 2T 🙂 wiec po co olej wymieniać
    A dlatego się pytam czy można na dotarciu w dwie osoby bo ostatnio bylem z moja lepsza polówką nad Zegrzem i coś wspomniałem o przyjeździe tam kosiarka i była zgoda 🙂

    #56996
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    To przepraszam mój błąd. Nie wiedziałem że masz 2T. Skoro masz 2T to warto dolać trochę oleju do benzyny tyle że nie wiem w jakiej proporcji bo używam 4T.

    #57012
    Anonim
    Nieaktywny
    • 19
    • 200Postów:

    A to poczekam na inne ważne wypowiedzi

    #57023
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Możesz dodać ze strzykawkę 10 ml ale ja tego nie robiłem i nic się nie stało. Nie powinno się tylko przesadzać z ilością, bo można zasyfić silnik i przede wszystkim wydech.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button