Docieranie - Pilne!

Witam zakładam ten temat ponieważ potrzebuje pomocy otóż sprawa wygląda następująco zakupiłem sobie jakiś czas temu motorower junak 901 sport i w książeczce jest rozpiska jak docierać silnik a wygląda to w taki sposób:

1-200km (20km/h)
200-500km (30km/h)
500-1000km (35km/h)

Teraz mam do was pytanie jak to jest z tym docieraniem czy faktycznie trzeba te 4suwy docierać jak tak jest napisane? Przecież jazda 30km/h w godzinach szczytu w większym mieście to będzie katorga a inna sprawa to mam przejechane nim 530km większość czasu jeżdżone tak 50-70km/h więc czy docierać go dalej do tego 1000 jezdzac te 35km/h? czy już skupić się na normalnej jeździe? Dodam że ten motorower strasznie muli pod górę albo przy jeździe w 2 osoby oraz strasznie wolno się rozpędza wie ktoś może czym to spowodowane i czy można coś z tym zrobić? ;/ będę wdzięczny za jak najszybszą odpowiedź ponieważ jest to dla mnie bardzo ważne.Pozdrawiam

muli bo jest niedotarty.chcesz docieranie na szybko?docierasz po zabiegu przez jakies 200km,uwazasz zeby nie wchodzic na wysokie obroty i nie przegrzac silnika.jest minus.musisz byc z okolic waszawy bo wiem tylko o jednym zakladzie ktory moze sie tego podejmie.

nie musisz robic tak jak pisza ja tez mialem nowy skuter i jezdzilem przez pierwsze 50 kilometrow 30 na godzine potem normalka 35 40 tylko pamietaj o nie przegrzaniu silnika nie wolno wozic nikogo a szczegulnie pod gorki i nie wybierac sie w dlugie trasy najlepiej jak nie bedziesz jezdzil to wes se go odpal i niech chodzi na wolnych to tez sie dociera ja juz po 500 km jezdzilem ile sie da tylko ja mam 80ccm

A mi po zakupie motoroweru powiedzieli tak
"najpierw zaznaczasz a manetce korektorem punkt 0 potem obkręcasz manetkę do oporu i oznaczasz kreską punkt 1 potem dzielisz kreskami całość manetki na 4." Docieranie wygląda tak pierwsze 250 km max gaz do pierwszej kreski, potem do 500 km do drugiej kreski 750km do trzeciej kreski i 1000 masz pełną manetkę, Ja osobiście popieram ten sposób bo silnik stopniowo przyzwyczaja się do większej dawki paliwa, a nie w kółko gaz hamulec żeby utrzymać ileś tam km na godzinę.

Normalna jazda ze zważaniem, aby nie przegrzać silnika :)

MarSen napisał:

Normalna jazda ze zważaniem, aby nie przegrzać silnika :)

Tak jak pisze marsen z tym ze dodam - max na 3 biegu od 200km na 2 od jakies 400 500 max mozesz wkrecac
z pierwszym poczekaj do 700-1000 wyczujesz ze juz lepiej idzie wtedy mozesz dawac na pierwszym biegu ogien
PILNUJ WYMIAN OLEJU I NIE PRZEGRZEWAJ ORAZ NIE ZA CZESTO Z TYM MAXEM ALE MOZNA -- 4 BIEG NA 3/4 MAXA OD 300 SMIALO TYLKO TA TEMPERATURA NAJWAZNIEJSZA

pozdro

4T FOREVER

http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
poczytaj sobie

Hodanka napisał:

http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
poczytaj sobie

:) TU MASZ FILOZOFICZNE PODEJSCIE DO SPRAWY

4T FOREVER

Po części rozumiem jednak spróbuje przedstawić wam moją sytuacje i może ktoś podejmie się wytłumaczenia mi krok po kroku otóż tak dziś wyjechałem nim na miasto przebieg do tej pory to 520km i jadąc nim przez miasto jeżdzę tak średnio 50-60km/h (z powodu świateł na których trzeba się zatrzymać to wiadomo daje na looz i czekam na zielone) jak jest dłuższy odcinek i uda się rozpędzić to tak 70-75km/h z górki tam samo tylko teraz pytanie czy taki sposób jazdy jest dobry?.Ktoś napisał o wymianie oleju wiecie motor od grudnia do marca stał w garażu odpalałem go raz na tydzień żeby nie było i teraz nie wiem czy mam sam wymieniać ten olej? jeżeli tak to jaki i co da ta wymiana oleju? czy poczekać do przeglądu który mam po przejechaniu 1500 km w serwisie?. Druga sprawa ktoś pisał o temperaturze silnika tutaj jest problem ponieważ ja mam na wyświetlaczu prędkościomierz bez obrotomierza wskaźnik zapiętego biegu kontrolkę od paliwa i kierunkowskazy więc jak mam poznać to z tą temperaturą i jak to wygląda z tymi przerwami po ilu przejechanych km robić przerwę by silnik ostygł i na jak długo te przerwy?

jak kupilem skuter 4 suwa to od razu jezdzilem normalnie 60-70 km/h i skuter dobrze sie dotar.nigdy nie mialem zadnych problemow przez takie docieranie i do tej pory jezdze tyle a mam juz przejechane 14,5 tysiaca km

miales szczescie.wskaznik temp jest w chlodzonych,a w chlodzonych mozesz sra....no. na docieranie.silnik zmienia brzmienie gdy jest cieply.posluchaj.wszysto wyspiewa,nawet czy olej rzadki.trzeba sluchac.

Temperaturę silnika sprawdzisz dotykając silnika. Jak parzy to lepiej zrobić postój. Twoja metoda jest dobra. Jeżeli miałeś wymieniany olej przy 300km na przeglądzie to możesz czekać do tych 1500km na kolejny. Po przejechanych 15km około możesz zrobić przerwę, w dłuższych trasach nawet rzadziej. Po dotarciu (1000km) możesz jeździć dłużej.

Czyli w skrócie jeździć dalej tak jak do tej pory to jest 50-65km/h a czasem dać mocniej do tych 70km/h tak? a i powiedzcie mi bo on co prawda jest 4T (4 suwowy) ale bez przesady rozpędzanie to on ma takie że ja momentami muszę nogą się odepchnąć by ruszyć... w salonie powiedzieli mi że mogą go zrobić na większą pojemność koszt 400zł za wymianę cylindra na większy i chciałbym się was zapytać czy jak wymienie cylinder na większy to on zyska coś na mocy? głównie chodzi mi żeby normalnie się rozpędzał jazda w 2 osoby normalna pod górkę tak samo no i czy coś zyska V max? na chwilę obecną jak napisałem wcześniej jeździ w granicach 50-70km/h

Cylinder z większą pojemnością oczywiście mocy zawsze jakoś doda, tyle tylko, że będzie trochę wiecej paliil

WoW, ja mam junaka 901 RS ( To jest to samo tylko że mój trochę mocniejszy + inne plastiki, ale silnik ten sam) I ja mam w książeczce napisane tak. Że poniżej 400 KM przejechanych to prędkość poniżej 40, po 400 do 100 powyżej.To w końcu jak to jest, tu inaczej, tam inaczej, pewnie w zwykłym 901 inaczej :/

Moj motorower ma 50 km przebiegu. Docieram wedlug innego forum czyli nie przegrzewam silnika i nie odkrecam manetki na maxa. Powiem Wam, ze ladnie czuc przyrost mocy. Ogolnie nie ma sie co pieprzyc za bardzo. Trzeba jezdzic z glowa i tyle.

norbertM3 napisał:

WoW, ja mam junaka 901 RS ( To jest to samo tylko że mój trochę mocniejszy + inne plastiki, ale silnik ten sam) I ja mam w książeczce napisane tak. Że poniżej 400 KM przejechanych to prędkość poniżej 40, po 400 do 100 powyżej.To w końcu jak to jest, tu inaczej, tam inaczej, pewnie w zwykłym 901 inaczej :/

Hehe, co w nim jest mocniejsze, bo przecież nie silnik ? :D dwie literki "RS" nie dodają mocy.

Panowie teraz to chciałbym was zapytać ponieważ w salonie w którym zakupywałem motorower powiedzieli mi że mogą zwiększyć mu pojemność na 70ccm po przez wymianę cylindra z 50 na 70ccm jednak chciałbym zapytać czy jest sens wymieniać cylinder i nic poza tym w motorowerze 4T ? a drugie pytanie czy podczas kontroli przez policję będzie na pierwszy rzut oka widać że było coś majstrowane w nim? czy po prostu trzeba mieć ,,farta" żeby dać się złapać na motorowerze z wymienionym tylko cylindrem?

widać, na cylindrze jest wytłoczone "72ccm"

madi napisał:

widać, na cylindrze jest wytłoczone "72ccm"

OD CZEGO JEST SZLIFIERA I KWAS Z AKUMULATORA NA PEDZELKU
ps w 1 minute zestarzeje wypolerowane aluminium --tylko po pedzelkowaniu kwasem trzeba miejsce potraktowac rozpylaczem z woda