Docieranie - Pilne!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #112748
    TSUBA
    Użytkownik
    • Postów: 37

    Witam zakładam ten temat ponieważ potrzebuje pomocy otóż sprawa wygląda następująco zakupiłem sobie jakiś czas temu motorower junak 901 sport i w książeczce jest rozpiska jak docierać silnik a wygląda to w taki sposób:

    1-200km (20km/h)
    200-500km (30km/h)
    500-1000km (35km/h)

    Teraz mam do was pytanie jak to jest z tym docieraniem czy faktycznie trzeba te 4suwy docierać jak tak jest napisane? Przecież jazda 30km/h w godzinach szczytu w większym mieście to będzie katorga a inna sprawa to mam przejechane nim 530km większość czasu jeżdżone tak 50-70km/h więc czy docierać go dalej do tego 1000 jezdzac te 35km/h? czy już skupić się na normalnej jeździe? Dodam że ten motorower strasznie muli pod górę albo przy jeździe w 2 osoby oraz strasznie wolno się rozpędza wie ktoś może czym to spowodowane i czy można coś z tym zrobić? ;/ będę wdzięczny za jak najszybszą odpowiedź ponieważ jest to dla mnie bardzo ważne.Pozdrawiam

    #112749
    faflusniak
    Użytkownik
    • Postów: 140

    muli bo jest niedotarty.chcesz docieranie na szybko?docierasz po zabiegu przez jakies 200km,uwazasz zeby nie wchodzic na wysokie obroty i nie przegrzac silnika.jest minus.musisz byc z okolic waszawy bo wiem tylko o jednym zakladzie ktory moze sie tego podejmie.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #112752
    bania
    Uczestnik
    • Postów: 79

    nie musisz robic tak jak pisza ja tez mialem nowy skuter i jezdzilem przez pierwsze 50 kilometrow 30 na godzine potem normalka 35 40 tylko pamietaj o nie przegrzaniu silnika nie wolno wozic nikogo a szczegulnie pod gorki i nie wybierac sie w dlugie trasy najlepiej jak nie bedziesz jezdzil to wes se go odpal i niech chodzi na wolnych to tez sie dociera ja juz po 500 km jezdzilem ile sie da tylko ja mam 80ccm

    #112774
    Bartolini2009
    Użytkownik
    • Postów: 57

    A mi po zakupie motoroweru powiedzieli tak
    „najpierw zaznaczasz a manetce korektorem punkt 0 potem obkręcasz manetkę do oporu i oznaczasz kreską punkt 1 potem dzielisz kreskami całość manetki na 4.” Docieranie wygląda tak pierwsze 250 km max gaz do pierwszej kreski, potem do 500 km do drugiej kreski 750km do trzeciej kreski i 1000 masz pełną manetkę, Ja osobiście popieram ten sposób bo silnik stopniowo przyzwyczaja się do większej dawki paliwa, a nie w kółko gaz hamulec żeby utrzymać ileś tam km na godzinę.

    #112778
    MarSen
    Użytkownik
    • Postów: 260

    Normalna jazda ze zważaniem, aby nie przegrzać silnika 🙂

    #112797
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    MarSen napisał:

    Normalna jazda ze zważaniem, aby nie przegrzać silnika 🙂

    Tak jak pisze marsen z tym ze dodam – max na 3 biegu od 200km na 2 od jakies 400 500 max mozesz wkrecac
    z pierwszym poczekaj do 700-1000 wyczujesz ze juz lepiej idzie wtedy mozesz dawac na pierwszym biegu ogien
    PILNUJ WYMIAN OLEJU I NIE PRZEGRZEWAJ ORAZ NIE ZA CZESTO Z TYM MAXEM ALE MOZNA — 4 BIEG NA 3/4 MAXA OD 300 SMIALO TYLKO TA TEMPERATURA NAJWAZNIEJSZA

    pozdro

    4T FOREVER

    #112799
    Hodanka
    Użytkownik
    • Postów: 72
    #112805
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    Hodanka napisał:

    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    poczytaj sobie

    🙂 TU MASZ FILOZOFICZNE PODEJSCIE DO SPRAWY

    4T FOREVER

    #112812
    TSUBA
    Użytkownik
    • Postów: 37

    Po części rozumiem jednak spróbuje przedstawić wam moją sytuacje i może ktoś podejmie się wytłumaczenia mi krok po kroku otóż tak dziś wyjechałem nim na miasto przebieg do tej pory to 520km i jadąc nim przez miasto jeżdzę tak średnio 50-60km/h (z powodu świateł na których trzeba się zatrzymać to wiadomo daje na looz i czekam na zielone) jak jest dłuższy odcinek i uda się rozpędzić to tak 70-75km/h z górki tam samo tylko teraz pytanie czy taki sposób jazdy jest dobry?.Ktoś napisał o wymianie oleju wiecie motor od grudnia do marca stał w garażu odpalałem go raz na tydzień żeby nie było i teraz nie wiem czy mam sam wymieniać ten olej? jeżeli tak to jaki i co da ta wymiana oleju? czy poczekać do przeglądu który mam po przejechaniu 1500 km w serwisie?. Druga sprawa ktoś pisał o temperaturze silnika tutaj jest problem ponieważ ja mam na wyświetlaczu prędkościomierz bez obrotomierza wskaźnik zapiętego biegu kontrolkę od paliwa i kierunkowskazy więc jak mam poznać to z tą temperaturą i jak to wygląda z tymi przerwami po ilu przejechanych km robić przerwę by silnik ostygł i na jak długo te przerwy?

    #112813
    slawekxxx
    Uczestnik
    • Postów: 145

    jak kupilem skuter 4 suwa to od razu jezdzilem normalnie 60-70 km/h i skuter dobrze sie dotar.nigdy nie mialem zadnych problemow przez takie docieranie i do tej pory jezdze tyle a mam juz przejechane 14,5 tysiaca km

    #112814
    faflusniak
    Użytkownik
    • Postów: 140

    miales szczescie.wskaznik temp jest w chlodzonych,a w chlodzonych mozesz sra….no. na docieranie.silnik zmienia brzmienie gdy jest cieply.posluchaj.wszysto wyspiewa,nawet czy olej rzadki.trzeba sluchac.

    #112816
    MarSen
    Użytkownik
    • Postów: 260

    Temperaturę silnika sprawdzisz dotykając silnika. Jak parzy to lepiej zrobić postój. Twoja metoda jest dobra. Jeżeli miałeś wymieniany olej przy 300km na przeglądzie to możesz czekać do tych 1500km na kolejny. Po przejechanych 15km około możesz zrobić przerwę, w dłuższych trasach nawet rzadziej. Po dotarciu (1000km) możesz jeździć dłużej.

    #112833
    TSUBA
    Użytkownik
    • Postów: 37

    Czyli w skrócie jeździć dalej tak jak do tej pory to jest 50-65km/h a czasem dać mocniej do tych 70km/h tak? a i powiedzcie mi bo on co prawda jest 4T (4 suwowy) ale bez przesady rozpędzanie to on ma takie że ja momentami muszę nogą się odepchnąć by ruszyć… w salonie powiedzieli mi że mogą go zrobić na większą pojemność koszt 400zł za wymianę cylindra na większy i chciałbym się was zapytać czy jak wymienie cylinder na większy to on zyska coś na mocy? głównie chodzi mi żeby normalnie się rozpędzał jazda w 2 osoby normalna pod górkę tak samo no i czy coś zyska V max? na chwilę obecną jak napisałem wcześniej jeździ w granicach 50-70km/h

    #112841
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Cylinder z większą pojemnością oczywiście mocy zawsze jakoś doda, tyle tylko, że będzie trochę wiecej paliil

    #112842
    norbertM3
    Użytkownik
    • Postów: 59

    WoW, ja mam junaka 901 RS ( To jest to samo tylko że mój trochę mocniejszy + inne plastiki, ale silnik ten sam) I ja mam w książeczce napisane tak. Że poniżej 400 KM przejechanych to prędkość poniżej 40, po 400 do 100 powyżej.To w końcu jak to jest, tu inaczej, tam inaczej, pewnie w zwykłym 901 inaczej :/

    #112873
    Vibbom
    Użytkownik
    • Postów: 26

    Moj motorower ma 50 km przebiegu. Docieram wedlug innego forum czyli nie przegrzewam silnika i nie odkrecam manetki na maxa. Powiem Wam, ze ladnie czuc przyrost mocy. Ogolnie nie ma sie co pieprzyc za bardzo. Trzeba jezdzic z glowa i tyle.

    #112877
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    norbertM3 napisał:

    WoW, ja mam junaka 901 RS ( To jest to samo tylko że mój trochę mocniejszy + inne plastiki, ale silnik ten sam) I ja mam w książeczce napisane tak. Że poniżej 400 KM przejechanych to prędkość poniżej 40, po 400 do 100 powyżej.To w końcu jak to jest, tu inaczej, tam inaczej, pewnie w zwykłym 901 inaczej :/

    Hehe, co w nim jest mocniejsze, bo przecież nie silnik ? 😀 dwie literki „RS” nie dodają mocy.

    #113041
    TSUBA
    Użytkownik
    • Postów: 37

    Panowie teraz to chciałbym was zapytać ponieważ w salonie w którym zakupywałem motorower powiedzieli mi że mogą zwiększyć mu pojemność na 70ccm po przez wymianę cylindra z 50 na 70ccm jednak chciałbym zapytać czy jest sens wymieniać cylinder i nic poza tym w motorowerze 4T ? a drugie pytanie czy podczas kontroli przez policję będzie na pierwszy rzut oka widać że było coś majstrowane w nim? czy po prostu trzeba mieć ,,farta” żeby dać się złapać na motorowerze z wymienionym tylko cylindrem?

    #113042
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    widać, na cylindrze jest wytłoczone „72ccm”

    #113075
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    madi napisał:

    widać, na cylindrze jest wytłoczone „72ccm”

    OD CZEGO JEST SZLIFIERA I KWAS Z AKUMULATORA NA PEDZELKU
    ps w 1 minute zestarzeje wypolerowane aluminium –tylko po pedzelkowaniu kwasem trzeba miejsce potraktowac rozpylaczem z woda

    #113078
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    i farbą, bo cylinder jest malowany na czarno.
    Sam przyznam, że ostatnio nad tym myślałem, żeby zmienić cylinder na 72ccm, bo ta 50-tka jest słabiutka.

    #113087
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    jak lakierowany to rzecz jasna pomalowac 🙂
    jak aluminiowy postarzec miejsce 🙂

    #113176
    TSUBA
    Użytkownik
    • Postów: 37

    OK OK rozumiem a powiedzcie mi czy wymiana samego cylindra z 49ccm na 70ccm wpłynie jakoś na osiągi motoroweru i czy nie będzie nic się sypało w nim? bo słyszałem że razem z wymianą cylindra wypada coś jeszcze wymienić bo inaczej motor się sypie czy to prawda?

    #145186
    Łukasz Maciejewski
    Użytkownik
    • Postów: 8

    jak wymieniasz na 70ccm to nic nie musisz wymieniac innego dopiero powyżej 100ccm musisz wymienić wał

    #150977
    Lorico
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Ja mam 80 ccm od nowości. W salonie wymienili mi cylinder, tłok, pierścienie, moduł, zębatkę, i ściągnęli blokady.
    Motorower Barton Sprint. Na spokojnie przy obrotach 5 tys na czwórce jadę 60 km/h. Lekko dam gazu do 7 tys obrotów i jest ponad 80 km/h. Jeszcze na maxa mu nie cisnąłem ponieważ nie jest dotarty.

    #150997
    Oberschlesien
    Użytkownik
    • Postów: 52

    Ciekawe rady, ale co jeden, to inaczej. Mnie najbardziej odpowiada podział manatki markerem na cztery

    #151022
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja tam się nie pierdzielę w takie głupoty. Na docieraniu po prostu nagrzewam pół minuty dłużej niż po docieraniu (czyli 45 sekund). Pierwszy dzień po zmianie cylindra jeżdze 60 km/h maksymalnie, a potem to już tak jak zawsze czyli ogień… I jest dobrze. Tu nie ma co myśleć tylko trzeba jeździć.

    #151024
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Prawda jest taka, że:
    1. Należy jeździć z wyczuciem.
    2. Mieć mocną wolę i nie piłować więcej niż 60% manetki
    3. W zimie zatarcie sprawnego silnika ze sprawnym osprzętem jest dużo mniej prawdopodobne.
    4. Na Skuterowo.com znajdziesz mnóstwo artów na ten temat 😉

    #151032
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    Leszek kiedy będzie recenzja rieju rs sport bo już dłużej niz miesiąc robicie i nic niema

    #151033
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Martin, nie offtopicujmy. W temacie dot. docierania.

    PS. Sezon się skończył, dlatego teraz wszystkie testy rozkładamy bardziej w czasie, aby uniknąć „czarnej dziury” w trakcie zimowych miesięcy 🙂 Działamy w koncu cały rok.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button