Docieranie malossi 70cc sport

Witam wiem że jest dużo tematów , na temat docierania aczkolwiek nic konkretnego mianowicie chodzi mi o …
Padły mi 2 chińskie kity I pojawiło się w mojej głowie pytanie czy ja źle coś robię czy jak …
A więc wkur… Się I zakupiłem kit malossi 70cc sport więc nie jest to aluminium tylko żeliwo i teraz
-Ile km mogę robić w taka pogodę jak teraz na ile dac mu odpocząć czy jest jakiś sposób aby kontrolować temperaturę jeżeli tak to jaki I jakie mogą być zakres od do (Tak na oko)

  • jakie prędkości I na ile km Itd wiem że obroty Ale mam jakiś jeb… licznik I obroty skaczą strasznie jeżeli chodzi o moją jazdę to nie oszczędzam po dotarciu nie że cały czas na max Ale tak do 70 80 km/h jak najszybciej A później podtrzymuję więc żeby nie był zamulony wiadomo
    -jaka mieszanka bo jak czytam od 20 do 50 na l to sam już nie wiem na oleju nigdy nie oszczędzam w samochodzie to w ,kosiarce" też nie mam zamiaru
    -Ile km zrobić takim tempem bo jak czytam to piszą 300 500 700 1000 1500 A licząc ta prędkość to jest kolosalna różnica
    Prosił bym o poważne odpowiedzi ponieważ naprawdę szukam odp od tygodnia I NIC nie potrafię znaleźć

70-80 na tym cylindrze to już grube ciśnięcie i na 100% tak jadąc przesadzasz. 700-1000km dociera sie żeliwo.

Silnik podczas docierania ma pracować w całym zakresie obrotów również wysokich. Na początek trasy po 3-4Km i postój. Prędkość nie ma znaczenia. Ruszasz… i powoli zmieniasz obroty jedziesz na średnich 10s, zwiększasz obroty do troszkę wyższych, jedziesz tak kolejne 10s potem dajesz do końca i tak jedziesz 5s potem hamujesz i od nowa. Potem przerwa po 3-4km i od nowa. Obroty zwiększasz płynnie bez gwałtownego dodawania gazu. Po 100 Km trasę wydłużasz do 10Km na jeden raz ale z obrotami ten sam schemat. Po ok 300-400Km jeździsz już normalnie dbając o temperaturę silnika. Teraz moment na docieranie jest idealny gdyż jest zimno. Tak docierałem Chińskie zestawy 70ccm i nie miały przedmuchów ani nie puchł tłok. Teraz mam Airsala i jego docierałem trochę inną metodą. Od początku cisnąłem do końca aby zerwać film olejowy ale przerwy robiłem co 1Km takiej jazdy. Teraz mam już 600Km na tym cylindrze i po zdjęciu cylindra brak zeszklonego oleju, pierścienie nie mają przedmuchów i kompresja to 12,5 Bar. Ważnym jest co jakiś czas po rozpędzeniu puszczenie gazu i odczekanie aż skuter sam się zatrzyma, pozwala to mieszance na przepłukanie cylindra z opiłków itd.

no dobrze a te przerwy co 4km po ile nw 10min 30? bo naprawdę planuje zrobić z tej kosiarki coś fajnego i nie chciał bym usłyszeć po 1tys km że źle dotarłem i znów nowy set

póki co mam full kit z malossi (cylek tłok) oraz tłumik giannelli tam jeżeli chodzi o sprzęgło gaźnik coś było wymieniane ale to na takie chińczyki A wiec kolejne pytanko jaki gaźnik oraz sprzegło to takiego kitu

Do sporta gaźnik 17,5mm Dellorto wystarczy sprzęgło jakieś sportowe. Ja latam na takim samym cylku jak twój tylko airsala, do tego wydech Bidalota, wario Top Racing NG i sprzęgło seria. Nie widzę żadnych problemów ze sprzęgłem. Do 70 klasy sport seria da radę, ewentualnie dzwon wymień na jakiś sport. Przerwy zrób na spokojnie po 30 min.

Przerwa po 4km 30minut?, nie przesadzasz? :wink:

ja abym do tego cylindra zakładał gaźnik 19m. Wtedy chłodzenie jest zawsze lepsze niż przy 17mm a to jest już cylek na ~10KM. Swoje to pije. Przerwy 7-10min w zupełności wystarczą

Z przerwami nie przesadzam, posiadam termometr na podczerwień i podczas docierania cylinder grzał się do 125 stopni, po 10 minutach miał 110 stopni więc nie przesadzam z tym 30 min. Pamiętać należy, że podczas docierania wytwarzana temperatura jest większa niż w normalnej eksploatacji. Gaźnik 17,5mm to gaźnik, który pozwoli nie zarżnąć cylindra. można założyć większy choć wątpię aby to tak drastycznie polepszyło chłodzenie za to spalanie na pewno.