! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Docieranie cyla

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 11 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #256283

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Wybaczcie szukałem tego tematu ale nie udało mi się znaleźć ,jeżeli owy jest to proszę o przeniesienie ,

    tak więc ,wiem że przy docieraniu , trzeba jeździć tak a nie inaczej ,tylko chodzi mi o to (słyszałem kiedyś o takim sposobie) czy mogę zostawić skuta na całą noc aby chodził na wolnych obrotach ?? żeby się dotarł ??

    #256284

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nie, nie możesz. On musi docierać się po obciążeniem – ty na nim i jazda bo poźniej mógłby siły nie mieć, i trzeba docieraćna zmieńnych obrotach

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #256285

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Besz chłodzenia do jak on ci się dotrze??? raczej zatrze a po drugie on nie będzie miał oporu i tłok będzie luzno chodził to pozniej nie będzie miał takiej mocy ja powinien mieć

    P.S. Wino wyprzedziłeś mnie ;p

    #256286

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Skuter musi być docierany pod obciążeniem, ponieważ pierścienie tłoka nie prawidłowo się osadzają 😛 Gdy skuter jest pod obciążony, na pierścienie działają większe siły = lepsze osadzanie się pierścieni 🙂

    A druga sprawa to chłodzenie, w LC to chwila i ci się zagrzeje (co się równa z późniejszym zatarciem 😕 ) W AC to jest trochę inna sprawa, bo wiatraczek chłodzi, ale i tak wcześniej czy później się zatrze 😕

    Reasumując, nie należy docierać skutera na wolnych obrotach, ponieważ są za małe obciążenia na pierścienie, które się słabo osadzają 😛 Na wolnych obrotach chwila i się skuter zagrzeję, co jest równoznaczne z późniejszym zatarciem 😕

    Pozdrawiam
    Revo_70 😎

    #256287

    Anonimowy
    • Postów: 0

    dzięki dzięki panowie
    nie widziałem komu dać piwo bo każdy napisał podobnie ale revo rozpisał się najkonkretniej ;p

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #256288

    Anonimowy
    • Postów: 0

    ale dobrze jest po złozeniu dac mu pochodzic jakis czas na wolnych … 😀

    #256289

    Anonimowy
    • Postów: 0

    pierwsze odpalenie:

    Niech skuter pochodzi z 10-15min na wolnych obrotach wtedy zgaś i poczekaj aż całkowicie ostygnie zapal i niech znowu pochodzi z 10-15min.

    gasisz i czekasz aż ostygnie

    zapalasz i wyruszasz w trasę ok 10km żeby nie było za dużo dużych wzniesień najlepiej jak by było cały czas z górki prędkość nie powinna być większa niż 20km/h. gasisz i znowu czekasz aż ostygnie.

    Odpalasz teraz możesz jeździć na różne długości tras oczywiście co chwile zmieniasz prędkość ale nie większa niż 30-35km/h. po każdej jeździe czekasz aż ostygnie.

    Po ok 100km możesz dać mu przez moment full manete ale dojeżdżasz do max 50km/h

    po 100km jeździsz ze zmieńnymi obrotami silnika nie trzymaj ręki sztywno na gazie i co 50km dawaj full gaz od 100 do 200-250km nie jeździsz szybciej niż 55-60km/h potem możesz jeździć już normalnie ale najważniejsze to do 1000km zwiększyć dawkę oleju jeździć ze zmieńnymi obrotami i pilnować aby NIE PRZEGRAÆ SILNIKA.

    Co do oleju większość ludzi zaleca olej full syntetyczny na czas docierania ja osobiście polecam półsyntetyk ponieważ szybciej się dotrze.

    Mówię tu o cylindrach żeliwnych w przypadku cylindrów aluminiowych skracam trasy jakie mam przejechać o ok 1/3 alu docieram do ok 750km na zwiększonym oleju. I mowa tu o cylindrach seryjnych i sportowych racinga się dociera dużo szybciej i zupełnie inaczej.

    #256290

    Anonimowy
    • Postów: 0

    siwy_fact a mógł byś napisać jak docierać Racingaż był bym bardzo wdzięczny 😉
    Pozdro 😉

    #256291

    Anonimowy
    • Postów: 0

    racinga bardzo szybko i łatwo 😛

    Zapalasz na 10-15min gasisz czekasz aż ostygnie….

    Wtedy zapalasz czekasz chwile aż się nagrzeje do temperatury zbliżonej do roboczej… wyruszasz w trasę z prędkością ok 50km. Pilnuj żeby nie przegrać !!

    do 100km jeździsz z prędkością ok 50-60km/h ze zmieńnymi obrotami.

    potem co 10km zwiększasz prędkość o 10km/h i co 10km dajesz ful manete na chwile po ok 200km masz go dotartego 🙂

    Zalecany olej to fullsynteyk innego się nie leje!! Ważne jest żeby przez pierwsze 50km nie przyśpieszać gwałtownie 🙂

    Mam nadzieje że o niczym nie zapomniałem 😛

    WAŻNE!! przed każdą jadą trzeba rozgrzać go do temp 50-60 st.C i wtedy jechać..

    #256292

    Anonimowy
    • Postów: 0

    siwy_fact, normalnie jakbym czytał ksiażke serwisową 😆 nigdy tak nie docierałem i nigdy nie zamierzam 😛 po co zamulać cylek. Jest lepsza metoda docierania. Jest ona najlepszy do tuningowych cylków. Mianowicie jest to kontrola temperatury silnika 🙂 Oczywiście przed jazdą należy równierz rozgrzać silnik. Nie musisz jeździć przez pierwsze 20-30km z prędkością 30km/h itd. Możesz od razu dać pełen gaz, ale nie mozesz jechać cały czas na najwyższych obrotach. Owszem możesz rozpędzić się do v-max ale od razu po tym musisz odpuscic manetkę, bo zatrzesz silnik. Nie musisz stosować żadnych ogr. prędkości czy czegoś podobnego. Ważne jest to, aby kontrolować temperaturę, nie jechac cały czas na pełnych obrotach oraz zmieniać co jakis czas obroty. Dobre jest też przegazowanie co jakis czas silnika, czyli dojscie do v-max i odpuszczenie manetki. 🙂 Dużo ludzi właśnie tym sposobem dociera sportowe cylki. W myśl zasady ” Szybkie docieranie = lepszy v-max” 😛

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie