Docieranie.
- This topic has 11 odpowiedzi, 6 głosów, and was last updated 10 years, 1 month temu by
kuba90876.
- AutorWpisy
- 10 sierpnia 2013 dnia 19:02 #140303
Witam. Wiem że na forum jest dużo tematów ns temat docierania ale chcę sie wszystkiego dowiedzieć. Więc tak przedwczoraj zatarl się silnik. Cylek już mam. Ale do wymiany jest też wał. Ile kilometrów go docierac? Z jaką prędkością go docierać. Jak z blokadami? założyć spowrotem? Kiedy wymienić olej ? może być tak: 0,30,100,300,1000? Proszę was o pomoc 😉
10 sierpnia 2013 dnia 19:29 #140307Blokad nie zakładaj jeździj z zmiennymi obrotami np rozpęć się do 40 i puść manetke niech zwolni do 20 i znów rozpęć się do jakiejś prędkości i puść manetke . na początku nie dawaj mu w du… . olej zmien 100,300,1000. A to 4t?
10 sierpnia 2013 dnia 19:32 #140308I podstawa, nie przegrzewaj silnika. Rób częste postoje. W czasie upałów, to szczególnie ważne.
10 sierpnia 2013 dnia 19:46 #1403184t . nowy cylek 80 cc i nowy wał. ;D A tu link do starego Cylka —-> http://www.picshot.pl/public/view/360283
Edit… Dzięki że ktoś zainteresował się tematem 😉
10 sierpnia 2013 dnia 20:21 #140324Ja bym Ci radził wymienić olej pierwszy raz już po 30 km (tak jak napisałeś), ponieważ przez te pierwsze kilometry wytwarza się bardzo dużo opiłków (chyba nie muszę mówić jakiego są konsekwencje takich opiłków w oleju)…
10 sierpnia 2013 dnia 20:21 #140325A , bo np w 2t nie powinno się puszczać manetki tylko wolno ją puszczać bo to grozi zatarciem, bo jak się puszcza manetke to odcina się benzynę a w 2t wtedy i olej.
10 sierpnia 2013 dnia 21:21 #140336Kuba! Docieraj jakbyś jeździł tak jak normalnie. Nagrzej może chwilę dłużej przed jazdą, po jej zakończeniu daj silnikowi popracować z pół minuty na wolnych obrotach, nie przegrzewaj i to wszystko.
A co się stało, że zatarłeś?
11 sierpnia 2013 dnia 05:43 #140349Kisiu podczas jazdy prawdopodobnie sie przegrzał..Robiłem przerwy co 5 km około 10 minutowe. Dlatego to mnie zastanowiło. Wczoraj po wymianie cylindra, tłoka, złożeniu wszystkiego. Silnik nadal stukal. Jak się okazało padło prawdopodobnie łożysko na korbowodzie.
Tutaj link do całej historii “choroby” ;D —> http://www.skuterowo.com/forums/topic/czy-to-zatarcie
11 sierpnia 2013 dnia 12:28 #140390ref.
11 sierpnia 2013 dnia 15:34 #140414Kuba – z moich obserwacji i opisów innych wynika, że WM Motor (Wilmat) to najgorsze gówno jakie może być. Vezyr pisał kiedyś, że znał przypadek (co prawda w 2T), że cylinder własnie tej marki zatarł się w momencie pierwszego zapalania… Więc wiesz. Zresztą w Motolizaku pan Adam mówił, że zastrzezenia co do jakosci tanich cylindrów na naszym rynku można mieć tylko do jednej tirmy – tej z Torunia… Czyli właśnie WM Motor.
Z Twoich objawów wynika, że się ewidentnie przegrzał. Kup jakiś nowy zestaw. Sprawdź też pompe oleju (o ile jest w tych silnikach coś takiego). Zresztą – nawet przy najgorszych kitach takie rzeczy nie dzieją się bez powodu i same z siebie więc myślę czy nie stało się coś jeszcze…
11 sierpnia 2013 dnia 15:55 #140416No no. Ja na wm motor nie narzekam. Mam skuter z tej firmy. Sprawuje sie elegancko. Nieliczac oczywiscie drobnych usterek do ktorych sam doprowadzilemm hihi . Pozdro
11 sierpnia 2013 dnia 18:32 #140437Czytałem opinię. WM motor ponoć robi dobre cylindry. Pytałem się ludzi i zrobili juz na tych cylkach po około 10000 km i jeździć. Także mi do zimy wystarczy 😉 Potem się sprzeda albo w niego zainwestuje 😉 Mam jeszcze pytanie . Jaką dysze dac po cylinder 80 cc ? Teraz mam dysze 80. Czy 85 będzie wystarczająca.
Kisiu problemem było łożysko na korbowodzie posypalo się. I to prawdopodobnie jest przyczyną tych uszkodzeń. Pompka oleju działa. 😉
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.