Docieranie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #140303 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Witam. Wiem że na forum jest dużo tematów ns temat docierania ale chcę sie wszystkiego dowiedzieć. Więc tak przedwczoraj zatarl się silnik. Cylek już mam. Ale do wymiany jest też wał. Ile kilometrów go docierac? Z jaką prędkością go docierać. Jak z blokadami? założyć spowrotem? Kiedy wymienić olej ? może być tak: 0,30,100,300,1000? Proszę was o pomoc 😉

    #140307 Reply
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • Postów: 437
    • Postów: 501

    Blokad nie zakładaj jeździj z zmiennymi obrotami np rozpęć się do 40 i puść manetke niech zwolni do 20 i znów rozpęć się do jakiejś prędkości i puść manetke . na początku nie dawaj mu w du… . olej zmien 100,300,1000. A to 4t?

    #140308 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    I podstawa, nie przegrzewaj silnika. Rób częste postoje. W czasie upałów, to szczególnie ważne.

    #140318 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    4t . nowy cylek 80 cc i nowy wał. ;D A tu link do starego Cylka —-> http://www.picshot.pl/public/view/360283

    Edit… Dzięki że ktoś zainteresował się tematem 😉

    #140324 Reply
    Sparrow93
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 291
    • Postów: 298

    Ja bym Ci radził wymienić olej pierwszy raz już po 30 km (tak jak napisałeś), ponieważ przez te pierwsze kilometry wytwarza się bardzo dużo opiłków (chyba nie muszę mówić jakiego są konsekwencje takich opiłków w oleju)…

    #140325 Reply
    michal98
    Użytkownik
    • 64
    • Postów: 437
    • Postów: 501

    A , bo np w 2t nie powinno się puszczać manetki tylko wolno ją puszczać bo to grozi zatarciem, bo jak się puszcza manetke to odcina się benzynę a w 2t wtedy i olej.

    #140336 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Kuba! Docieraj jakbyś jeździł tak jak normalnie. Nagrzej może chwilę dłużej przed jazdą, po jej zakończeniu daj silnikowi popracować z pół minuty na wolnych obrotach, nie przegrzewaj i to wszystko.

    A co się stało, że zatarłeś?

    #140349 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Kisiu podczas jazdy prawdopodobnie sie przegrzał..Robiłem przerwy co 5 km około 10 minutowe. Dlatego to mnie zastanowiło. Wczoraj po wymianie cylindra, tłoka, złożeniu wszystkiego. Silnik nadal stukal. Jak się okazało padło prawdopodobnie łożysko na korbowodzie.

    Tutaj link do całej historii „choroby” ;D —> http://www.skuterowo.com/forums/topic/czy-to-zatarcie

    #140390 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    ref.

    #140414 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Kuba – z moich obserwacji i opisów innych wynika, że WM Motor (Wilmat) to najgorsze gówno jakie może być. Vezyr pisał kiedyś, że znał przypadek (co prawda w 2T), że cylinder własnie tej marki zatarł się w momencie pierwszego zapalania… Więc wiesz. Zresztą w Motolizaku pan Adam mówił, że zastrzezenia co do jakosci tanich cylindrów na naszym rynku można mieć tylko do jednej tirmy – tej z Torunia… Czyli właśnie WM Motor.

    Z Twoich objawów wynika, że się ewidentnie przegrzał. Kup jakiś nowy zestaw. Sprawdź też pompe oleju (o ile jest w tych silnikach coś takiego). Zresztą – nawet przy najgorszych kitach takie rzeczy nie dzieją się bez powodu i same z siebie więc myślę czy nie stało się coś jeszcze…

    #140416 Reply
    mateuszxd406
    Użytkownik
    • 13
    • Postów: 51
    • Postów: 64

    No no. Ja na wm motor nie narzekam. Mam skuter z tej firmy. Sprawuje sie elegancko. Nieliczac oczywiscie drobnych usterek do ktorych sam doprowadzilemm hihi . Pozdro

    #140437 Reply
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • Postów: 1 073
    • Postów: 1 103

    Czytałem opinię. WM motor ponoć robi dobre cylindry. Pytałem się ludzi i zrobili juz na tych cylkach po około 10000 km i jeździć. Także mi do zimy wystarczy 😉 Potem się sprzeda albo w niego zainwestuje 😉 Mam jeszcze pytanie . Jaką dysze dac po cylinder 80 cc ? Teraz mam dysze 80. Czy 85 będzie wystarczająca.

    Kisiu problemem było łożysko na korbowodzie posypalo się. I to prawdopodobnie jest przyczyną tych uszkodzeń. Pompka oleju działa. 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Docieranie.
Twoje informacje:




Back to top button