Romet 727 eco - Dobór prawidłowego oleju

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #125501 Reply
    jaroomir
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1
    • Postów: 2

    Kupiłem nowy skuter Romet 727 eco W instrukcji jest napisane żeby stosować olej typ Racing 4T 10W-40 Romet Motors LIQUI MOLY W sklepie znalazłem 2 typy olejów oznaczenie takie samo tylko różnią się symbolem API Pierwszy jaki znalazłem to API: SG a drugi API: SL Który wybrać ?
    Książka serwisowa od skutera aż tak nie precyzuje kończy się na opisie:
    Racing 4T 10W-40 Romet Motors LIQUI MOLY
    Dzięki z góry za pomoc

    #125505 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Coś mi się wydaje, że tu chodzi o umowę marketingowa między Romet Motors i Liqui Moly. No bo na logikę – jeżeli do seryjnego skutera 4T wystarcza nawet orlenowski 15W40 to po co aż Racing i te sprawy?

    Moim zdaniem ten SG będzie i tak aż za dobry do Twojego skutera. Po prostu kupuj tańszy. Myślę, ze nawet 10W40 z Lotosu czy Orlenu też da radę.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #125552 Reply
    jaroomir
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1
    • Postów: 2

    Dziękuję za dobrą radę.
    Pozdrawiam.

    #125597 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Pozdrawiam i szerokości.

    #125667 Reply
    xuncorrectx
    Uczestnik
    • 25
    • Postów: 101
    • Postów: 126

    Podłączam się do tematu,czy olej silnikowy może być obojętnie jaki? Tzn nie ma jakiś konkretnych wymagań? Mógłby być np http://www.gumtree.pl/cp-czesci-i-akcesoria/krakow/olej-gm-10w40-5-litrow-rynek-debnicki-10-471651213 czy coś w tym rodzaju?

    #127942 Reply
    rjc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 38
    • Postów: 42

    proszę nie robić zamętu na forum,do skutera 4t powinno się stosować olej silnikowy do skuterów 4t (nie do motorów czy samochodów),im lepszej firmy tym lepiej..
    Pamiętajmy,że nasze silniki w skuterach chodzą w większości drogi na max,a,tak więc im lepszy olej do silników skuterowych tym dłużej pożyje nasz skuter..

    #127944 Reply
    rjc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 38
    • Postów: 42

    dodam,że dobre i uznane firmy to motul i bel ray

    #147124 Reply
    agama
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 20
    • Postów: 31

    Czesc Koledzy, czyli do 4T Romet 727 komfort jaki olej bedzie najlepszy?

    #147141 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Chcesz jeździć tym skuterem czy dopłacać do niego? Może i „lepsze” oleje przedłużają życie silnika ale zastanówmy się – ile to kosztuje? Załóżmy 20000 km – jesli wymienia się olej co 2 tysiące km to jest 10 wymian. Litr Lotosa 10W40 kosztuje ok. 15 zł. Litr jakiegoś Castrola motocyklowego – ok. 50. Różnica na butelce to wiec 35 zł. 35 razy 10 daje 350 zł. Za te cenę można już zrobić remont silnika. A po 20 tysiącach to i tak jesli ma się rozlecieć to się rozleci – czy na tym czy na innym oleju.

    Warto lać lepsze oleje? Odpowiedzcie sobie sami…

    #147367 Reply
    mrmax
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 5
    • Postów: 6

    osobiście mam 727 eco i nie narzekam na nic a olej mam 10w40 nie pamiętam producenta już, liczy sie tylko gęstość 🙂 zmieniam co 3 tys i olej wylewam taki jaki wlałem 😀

    #147390 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 22
    • Postów: 376
    • Postów: 398

    Do skuterów 4t opcjonalny to Castrol 10w40 moim zdaniem

    #147393 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Nieprawda, oprócz lepkości liczy się także klasa oleju. SG to maksymalna dla tych silników. Lepszy może być za dobry.

    Jeśli jesteś zadowolony z posiadanego oleju to stosuj dalej i nie zmieniaj na inny.

    #147775 Reply
    markrk
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 5
    • Postów: 9

    Nie tak dawno temu założyłem osobny temat w sprawie oleju, jak wiadomo romet zaleca olej Liqui Moly Racing 4T 10W40 a te oleje występują w klasie API SG i SL , wiadomo ze SL jest olejem wyższej klasy i była juz dyskusja na forum że do silnika 139QMB powinien byĆ olej max. klasy SG.
    Porównując karty Liqui Moly 10w40 SG i taki sam tylko SL

    Lepkość 40oC [mm/s] 88,5
    Lepkość 100oC [mm/s] 14,2
    Wsk. Lepkości 135
    Temp. zapłonu [oC] 224
    Temp. płynięcia[oC] -41
    TBN [mgKOH/g] 9,0
    Specyfikacja:
    API SG/SH; JASO MA

    Liqui Moly Racing 10W40 SL
    Lepkość 40oC [mm/s]97
    Lepkość 100oC [mm/s]14
    Wsk. Lepkości 153
    TBN [mgKOH/g] 7,9
    API SL JASO MA2

    Wychodzi na to ze olej o niby lepszej klasie SL niz SG ma mniej dodatków myjących (TBN) ma natomiast wyższy wskażnik lepkosci.

    #148373 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 636
    • Postów: 638

    Dołożę cegiełkę do tego tematu. 😀

    Motul 5100 10W40 MM4T101384
    Specyfikacje: SAE 10W/40, API SL/SJ/SH/SG, JASO MA, w tym:
    Density at 20°C (68°F) 0.871
    Viscosity at 40°C (104°F) 91.8 mm²/s
    Viscosity at 100°C (212°F) 13.9 mm²/s (lepkość kinematyczna w 100 st. C)
    Viscosity index 154 (wskaźnik lepkości)
    Pour point -33°C / – 27°F (temperatura płynięcia)
    Flash point 218°C / 424°F (temperatura zapłonu)
    TBN ASTM 8.2 mg KOH/g

    Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40
    Specyfikacje: SAE 10W/40, API SJ, JASO MA, w tym:
    Density @ 15 st.C, Relative 0.873 g/ml
    Viscosity, Kinematic 40 st.C 66 mm²/s
    Viscosity, Kinematic 100 st.C 13.5 mm²/s (lepkość kinematyczna w 100 st. C)
    Viscosity, CCS -25 st.C (10W) 5000 mPa.s (temperatura płynięcia)
    Viscosity Index 145 (wskaźnik lepkości)
    Flash Point, PMCC 207 °C (temperatura zapłonu)
    Ash, Sulphated 1.1 % wt (popiół siarczanowy)

    Platinum Moto 4T Semisynthetic SM SAE 10W-40
    Specyfikacje: SAE 10W/40, API SM, JASO MA/MA2, w tym:
    1. lepkość kinematyczna w 100°C 14,2 mm²/s
    2. temperatura płynięcia – 30 °C
    3. temperatura zapłonu 250 °C
    4. lepkość HTHS w 150 st.C 4,0 MPa*s
    5. wskaźnik lepkości 160
    6. popiół siarczanowy 0,92 %

    A jak w tej specyfikacji wypada przy tym taki samochodowy Lotos 10W40?

    Lotos Semisynthetic SL/CF SAE 10W40 z formułą THERMAL CONTROL
    Specyfikacje: SAE 10W/40, API SL/CF, ACEA A3-02/B4-02, ACEA A3/B3-04, w tym:
    1. lepkość kinematyczna w 100°C 14,5 mm²/s
    2. temperatura płynięcia – 39 °C
    3. temperatura zapłonu 233 °C
    4. liczba zasadowa 7,85 mgKOH/g (TBN)
    5. wskaźnik lepkości 153

    Do silników chińskich GY6 4T, wg. instrukcji serwisowej producenta silników zalecany olej to zazwyczaj… mineralny 15W40 (skutery oraz quady z przekładnią bezstopniową CVT).

    To jest jednak wasze moto i kasa wydawana na takie zakupy oleju. Podejmujcie swoje własne i jedynie słuszne decyzje. Szerokości. 😀

    #149334 Reply
    kamillooo
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 9
    • Postów: 12

    Wchodzę do sklepu z częściami i proszę o olej do czterosuwa – to tyle ;]. Mam romet 727

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Romet 727 eco - Dobór prawidłowego oleju
Twoje informacje:




Back to top button