Dobór opon do Zipp Raven 125, wymiana napędu.

Cześć,

Chciałbym pozbyć się chińskich opon i wymienić je na nowe. Przednia opona to 110/90-16 a tylna 130/90-15 (tyle jest o nich napisane w papierologii). Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie polecić jakieś dobre opony. Dodam że nie wiem czy powinny być z dętką, ale mam oryginalne felgi.
Dodatkowo mam 2 pytanie, czy warto do takiego motocykla kupić łańcuch o-ringowy?

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
ElSzafrani

To, czy zamontowane są dętki sprawdzisz po zaworze w feldze. Złap go w rękę i delikatnie odegnij na bok. Jeżeli nie ma dętki to zawór będzie osadzony w otworze felgi. Jeżeli jest dętka to zauważysz, że zawór przechodzi przez otwór w feldze. Co do samych opon to z mojej strony polecałbym marki takie jak Bridgestone, Pirelli, Dunlop. Z racji tego, że Twój sprzęt to chopper, polecam - oczywiście moim zdaniem - Dunlop 404.

Co do pytania odnośnie łańcucha - jeżeli Twój napęd wymaga wymiany to jak najbardziej możesz kupić łańcuch o-ringowy. Żywotność takiego łańcucha jest na pewno większa. Elementy ruchome łańcucha pomiędzy ogniwami zabezpieczone są uszczelniaczami, a wewnątrz znajduje się smar nałożony przez producenta. Docelowo ma tam pozostać aż do końca żywotu łańcucha, chyba, że użyjesz preparatów chemicznych nieprzystosowanych do czyszczenia tego typu łańcuchów.

na oponach bez dętki jest napisane “tubeless”

i łańcuch sie zmienia razem z zębatkami - trzeba o tym pamiętac

Cześć,

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. A czy macie może jakieś opinie na temat firmy Mitas? Przyznam że są one bardziej przystępne cenowo.
Znalazłem takie
https://allegro.pl/oferta/mitas-mc-7-110-90-16-59p-nowa-opona-110-90-16-9261051714
https://allegro.pl/oferta/opona-motocyklowa-mitas-130-90-15-66r-mc7-tl-tt-9084247163
Dodatkowo doprecyzuję pytanie o łańcuch. Generalnie jest on dużo droższy. Czy w 125 łańcuchy bardzo pracują i będę je musiał podciągać co chwile? Jeżeli nie to może wystarczy jakiś zwykły ale lepszej firmy? Może polecicie jakieś zestawy napęd plus łańcuch? Generalnie poprzedni właściciel zrobił na “oryginalnym chińskim” ponad 11tys i sie nie rozleciał, ale jego stan jest już lekko agonalny…

Dziękuję i pozdrawiam
ElSzafrani

Poczytaj sobie opinie o tych oponach. Moim zdaniem nie odczujesz zbyt dużej różnicy po przesiadce z tego co masz. Porządna, markowa opona musi kosztować, ale zwróci się to w późniejszym okresie.

Co do łańcucha - polecam oczywiście D.I.D. Łańcuchy mają to do siebie, że wymagają regularnej obsługi - smarowanie, sprawdzanie naciągu i ewentualne korekty. Stopień w jakim się wyciąga zależy m. in. od Twojej charakterystyki jazdy. Na pewno nie unikniesz naciągania kupując model z wyższej półki, jednak będziesz musiał ją rzadziej wykonywać, niż w przypadku kompletnego, chińskiego badziewia.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc,
Jeżeli chodzi o sprawdzenie czy opona jest bezdętkowa czy nie. To na oponie nic o tubeless nie ma za to wentyla odchylić nie mogłem bo jest przykręcony na śrubie. Czyli moje przypuszczenia idą w kierunku opony dętkowej, ale nadal pewności nie mam.

Pozdrawiam

zrób fotki wszyskich napisów na oponie, czytelne, i wstaw,
śruba o niczym nie świadczy… tzn zalezy jaka śruba ale wentyl dętki też może być zabezpieczpny śrubką

Dobra zrobię podsumowanie,

Na innym forum dowiedziałem się, że felgi są przystosowane do opon bezdętkowych, ale fabrycznie montowane są dentki… Żeby założyć w takiej feldze oponę bezdętkową trzeba rozwiercić otwór na wentyl, żeby wszedł ten z opony bezdętkowej.

Dzięki za pomoc!
Myślę że temat do zamknięcia :smiley: