Do czego słuzy i jak się tego pozbyć?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #87891
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    Witam:D
    W mojej kiłce matrix jest taka mała, wąska rurka od której idzie taki wąż (http://zapodaj.net/11bf138ea1e75.jpg.html , http://zapodaj.net/dce27073483ee.jpg.html,) który prowadzi do takiego (http://zapodaj.net/ec2c1b5b17d85.jpg.html) czegoś:D
    Do czego to jest? Jak się tego pozbyć? Trzeba coś regulować? Jakie mogą być nieprzyjemności związane z pozbyciem się tego?

    #87894
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    ten wystający,zamknięty kawałek rurki można odciąć i zaspawać, bo jest to blokada, a ten wężyk to zawór EGR który część spalin doprowadza z powrotem do cylindra , po to aby dopalić resztę paliwa,która przedostała się do tłumika, może się okazać że po odczepieniu tego nie odczujesz poprawy osiągów,ale spalanie może wzrosnąć, więc ja bym to zostawił póki co

    #87895
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    To nie jest EGR bo nie ma tutaj chłodnicy spalin. To dostarcza dodatkową porcję powietrza do tłumika po to by tam katalizator działając w wyższej temperaturze dopalił szkodliwe gazy powstałe przy spalaniu benzyny.

    #87901
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    Czyli usunąć czy nie?;]

    #87903
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • 484Postów:

    ale na pewno ta rurka obok to jest blokada 😀

    Jak chcesz to usuń , a najlepiej kup kolanko pozbawione tego wszystkiego – koszt nieduży, a najpewniej

    #87906
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    Lukario, w 4t niedopalona mieszanka? Takie cos w 2t by sie sprawdzilo bo w 2t czesc mieszanki paliwowo powietrznej trafia do tlumika

    #87910
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    ale to jest 2T 😉

    #87911
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    dobra kasy na kolanko nie ma;]
    ślepą kiche to se utne;]
    ta mała rurka odetne od kolanka i zostaje ten wąż;]
    bo jak kupie odblokowane kolanko to wraz trzeba załatać jakoś tego węża tylko jak?>
    zdjąć go i ta mała rurka co wystaje z tego blaszanego pudełka załatać jak ją?

    #87912
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    To jest recyrkulator spalin, idzie to do filtra powietrza.
    Jak wytniesz “ślepą kichę” to zaspawaj dziurę bo wydech jest nieszczelny i ma to wpływ na moment obrotowy.

    #87916
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    Czyli nie ucinać tego recyrkulatora spalin?

    #87918
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Ja usunąłem i zaślepiłem i jedyną rzeczą jaką zauważyłem to to, że skuter pod górkę kilka km/h mniej zwalnia.

    #87919
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    węża zostawiłeś? jak zaślepiłeś?;]
    trzeba było regulować gaźnik?;]

    #87920
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    Zaslepil to spwarka.

    #87923
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    wiadomo że kolanko tak…
    ale co z tym wężem od recykulatora spalin?

    #87926
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    A to mozesz zostawic ew. zjesc jezeli sie da 😛

    #87927
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Króćce w gaźniku i obudowie filtra powietrza zaślepiłem Poxipolem i wypełnieniem z papieru. A rurkę na kolektorze wydechowym zagąłem i tak samo zaślepiłem. Miałem ją odciąć i zaspawać ale tak ją odcinam i zaspawuję już trzeci rok…

    #87928
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Wycięcie nic Ci nie da. Szkoda zachodu – to nie jest żadna blokada. Ja bym nawet tej ślepej kichy nie ruszał. Jak uzbierasz 40zł, kup nowe odblokowane kolanko i po sprawie.

    #87930
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    Ale jutro domowy mechanik mi wyciągnie to zwężkę to od razu ciachnie kiszkę;]

    #87931
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    daj znać jakie będą efekty 😉

    #87953
    maras95
    Użytkownik
    • 3
    • 73Postów:

    benekpe napisał:

    To jest recyrkulator spalin, idzie to do filtra powietrza.
    Jak wytniesz “ślepą kichę” to zaspawaj dziurę bo wydech jest nieszczelny i ma to wpływ na moment obrotowy.

    recyrkulator spalin czyli EGR jedno i to samo ja bym kiche usunął a tamto zostawił

    #87954
    maras95
    Użytkownik
    • 3
    • 73Postów:

    DooOminO napisał:

    Lukario, w 4t niedopalona mieszanka? Takie cos w 2t by sie sprawdzilo bo w 2t czesc mieszanki paliwowo powietrznej trafia do tlumika

    Tak w 4t niedopalona mieszanka. A w samochodach dlaczego masz Katalizator i EGR poniważ mieszanka właściwie nigdy nie dopala się do końca.

    #87956
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • 484Postów:

    ciachnij kiche, a to od dopalania zostaw , tak chyba będzie najlepiej,

    ciachnąć zawsze można, gorzej dospawać 🙂

    #88010
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    A więc efekt po usunięciu ślepej kichy i zwężki to taki że ma więcej mocy i wbija się na 9000 obrotów;]
    Wiadomo jak obroty większe to i troszki vmax większy (u mnie o 3km):D
    Katalizator zostawiony;]

    #88014
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    jeśli masz 9000 rpm to jaką masz prędkość?

    #88022
    przemokras
    Użytkownik
    • 7
    • 34Postów:

    Jest to 55km/h;]
    Jutro moze zdejme podkłade z wariora;]

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button