Długie trasy skuterem 50

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #684298
    Adam40029
    Uczestnik
    • 3
    • 9Postów:

    Witam.Mam pytanie odnośnie jazdy skuterem 50 na dłuższe trasy (peugeot speedfight 3 2013r).Skuteru głownie używam do codziennej jazdy po mieście , ewentualnie dojazdy do szkoły kiedy jeszcze chodziliśmy , aczkolwiek ostatnio nabrała mnie chęć na dłuższe trasy np.50km z punktu a do punktu b , więc przychodzę z pytaniem do zapewne bardziej doświadczonych <u>kierowców</u> jak taki skuter się spisuje na takie trasy , czy trzeba robić dużo postojów gdy już jest mocno ciepły , na co trzeba zwrócic uwagę wybierając się w taką trasę skuterem ,awaryjnosc itp.(Zakup innego motoroweru typu junak 901 lub większej pojemnosci niestety nie wchodzi w gre )Z góry dzięki za pomoc.Pozdrowionka

    #684300
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    powietrze czy ciecz?

    #684301
    Adam40029
    Uczestnik
    • 3
    • 9Postów:

    Chłodzony powietrzem

    #684307
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    wiesz.. jak nie bedziesz jechał te 50km na full manecie i ze wszystkimi blokadami to pewnie i za jednym zamachem taka trase zrobi bez szkody. tyle że trudno tak jechac trase. on jest konstrukcyjnie zaprojektowany do szlajania sie po mieście i przedmieściach, przystawaniu na czerwonym..itd a nie jako połykacz trasy. druga sprawa to ile ci wytrzyma tyłek i ręce. to są wibracje

    #684308
    Adam40029
    Uczestnik
    • 3
    • 9Postów:

    A zakładając , że wyjechał bym w taką trasę i by mi zgasł to czym głownie było by to spowodowane ? Zwykłe przegrzanie czy coś ważniejszego by „klękło”? ponieważ wolałbym na wszelki się zapoznać z usterkami jakie mogą wystapić przy takiej trasie.

    #684309
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • 287Postów:

    Nie ma czegoś takiego. Może stać się wszystko, tak samo jak w dużym odpowiedniku. Ty dbając o interwały serwisowe i pilnując stanu technicznego przedłużasz żywotność pewnych części.

    Zwykłe przegrzanie to właśnie coś poważniejszego, bo zatrzesz silnik i trasę powrotną pokonasz na lawecie. Silnik po wystygnięciu niekoniecznie da ciśnienie sprężania takie, że pozwoli się uruchomić i „jako tako” doszturać do domu.

    Gdybym miał celować w 50 ccm do jazdy pozamiejskiej to decydowałbym się na model z manualną skrzynią biegów. Dzięki temu jesteś w stanie część trasy pokonać z niższą prędkością obrotową, oczywiście kosztem prędkości.

    Samo bezpieczeństwo – wyjeżdżając na trasę i jadąc dystans 50 km spodziewaj się tego, że demonem prędkości nie będziesz. Do tyłka będzie Ci dojeżdżać masa osobówek (pół biedy), ale i ciężarówki, które też będą chciały Cię wyprzedzić. Z „niby” turystycznej jazdy zrobi się mordęga, a Ty sam będziesz patrzył tylko w lusterka analizując zachowanie tego za Tobą i walczył o niezepchnięcie z drogi.

    Fizycznie wszystko jest oczywiście możliwe, jednak wydaje mi się, że po jednej lub kilku trasach czar pryśnie i odechce Ci się turystyki na tak małej pojemności.

    #684343
    Adam40029
    Uczestnik
    • 3
    • 9Postów:

    Ok.Dzięki za pomoc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button