dławi na 3-4 tyś obrotach. stukanie w silniku

"Zipp pro 50" (biegówka)
Wczoraj wracałem do domu, i motor zgasł mi na światłach,
odpaliłem go i zauważyłem znaczny spadek mocy, pod górkę to na jedynce ledwo leci.

Po prostu ma takiego przymuła że jak daje mu full gazu to on ledwo jedzie,
do tego nie umie się wkręcić wyżej nić 3-4 tyś obrotów bo potem przerywa.

Do tego jakieś dziwne stukanie w okolicach silnikach.

Za każdą odpowiedz był bym bardzo wdzięczny:)

Może za mało paliwa dostaje. To było nagle czy stopniowo? A może to stukanie to pęknięte pierścienie i przez to traci kompresje i nie ma mocy.

z tego co mi mówił brat, to w miarę stopniowo. (na odcinku 300m)
jechał i potem ledwo pod górkę podjechał.

Jadę zaraz podmienić moduł zapłonowy, to się okaże czy to coś z silnikiem.

Co ma zaplon do stukania?.

Niewiem dokładnie co to za stukanie, ale biorę pod uwagę każdą możliwość.

Co już zrobiłem:
- wyczyściłem gaźnik
- nowa świeca (jakaś sportowa chyba irydowa od kumpla)
- kombinowałem nad regulacją gaźnika
- wyczyściłem filtr powietrza
- podmieniłem moduł zapłonowy

i te wszystkie czynności nic nie dały;/

Myślę bo mam trochę już stary olej (2200km) czy to może być wina oleju? ( na końcu dotarcia wymieniałem, bo skuter ma dopiero 2700km na liczniku)
lub może to wina benzyny bo chciałem wypróbować v-powera z shella? (a jak tam wiadomo leją tam syf)..

Filmik jak zachowuje się silnik:
http://www.youtube.com/watch?v=dFmGsjJrB_g&feature=plcp

Manetkę odkręciłem do fulla, dopiero w połowie filmiku spuściłem gaz

Co do stukania to może być poluzowany napinacz łańcuszka rozrządu przez co rozrząd się przestawił i nie wykręca mój kolega miał podobnie tylko że w skucie kiedyś kręcił 8-9k a po samoistnym przestawieniu rozrządu przez luzny napinacz skuter kręcił do max 5k obr i v- max 35km/h :) i tak przejechał 50km i po nastawieniu rozrządu wszystko wróciło do normy także sprawdz rozrząd,napinacz i łańcuch rozrządu zanim się zaczniesz bawić w rozbieranie po ok 2km nie mają prawa pasć pierścienie najmniej to 3,5k km przy ostrym katowaniu nie wierzycie ? to daje przykład:Mój troche jebnięty kolego dostał skuter w 4klasie obecnie 1gim i dosłownie kazy plastik popękany i ledwo co się trzymający połowy srub brak wymiany oleju polegały na : dolaniu oleju do KOSIARKI ! nawet nie zlewał starego wymieniał na zimnym katował ile wlezie jedna opona wytrzymuje od 3 do 6mieś (ciągle pali gume) jedzi po lesie w traszy ok 50km bez przerwy 80km/h i co ? Skutowi dopiero po 7,500km przebiegu padła komprecha i cylek+tłok+pierścienie do wymiany 3dni stania a potem docieranie ok 100km i tyle potem ogień i znów 80km/h dodam że kolega warzy 40kg a skut 75kg skut : Benzer Syracuse 2009 4T Koła 10 i co ? dalej śmiga i katuje przynajmniej raz w tygodniu wywrotka najlepsza była taka : zaciął mu się gaz i 2os do rowu przy 60km/h oni wpadli skut dalej działa i koło się kręci xD :) i przy okazji prawie cały olej spod głowicy wywaliło ale on dolał oleju z kosiarki do oleju 10W40 który nalał mu mechanik i dalej jedzie jak szalony za rok ma kupić sobie Choppera i ma zamiar zmieniać biegi bez sprzęgła o mój Boże współczuje tym maszynom :( :) :D

"Fubu2PL"

Dzięki wielkie za odpowiedz:),
mam przynajmniej jakąś nadzieje że jakoś się to uda naprawić.
(skuter sam się nie kupił.., a na mechanika w tej chwili kasy brak;/, a do szkoły potrzebny.)

A mam pytanie bo w sumie aż tak się nieznam na silnikach:

czy mogę rozrząd ustawić jakoś bez rozbierania całego silnika?

A co do twojego kumpla to aż dziwne że jeszcze jest w jednym kawałku;d

Rozrząd jest w w głowicy czyli musisz ją zdemontować. ale jak sie nie znasz to nie proboj. Ach te zawory dlatego wole 2t :D

możesz tu jest pokazane w ok 1h powinieneś dać rade http://www.youtube.com/watch?v=lu9Kd49339o mimo to że jest do skuta to oczka w rozrządzie są takie same czyli prawie cała głowica taka sama a co do magneta to nie wiem jak to w motorowerze musisz wyczuć kiedy oba zawory się zamkną i wtedy patrzeć na rozrząd możesz też od razu wyregulować zawory

czyli muszę ustawić magneto na pozycje T, i ustawić względem tego wałek rozrządu tak?.

Trochę głupie pytanie: czy reguluje się zawory w biegówkach? (4t)
bo o takiej mówimy.

tak jak w skuterze szczelinomierzem a co do magneta to ustawiasz pozycje T i patrzysz czy oczka na wałku są powinno być tak jedno oczko na samej górze a jedno po lewej i po prawej taki trójkąt jakby poczytaj i pooglądaj na necie jak to dokładnie jest

No to już rozumiem, bo prędzej miałem skutera "automat" (4t) i nie byłem pewny jak to w tych biegówkach jest .

Ale wygląda na to że podobnie jest to, jutro jadę do kumpla co ma jakieś pojęcie o tym i będziemy kombinować.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi:)

Przyczyną był rozrząd, kilka ząbków przeskoczyło.

Może komuś przyda się ta informacja:)