Dlaczego pas nie wchodzi wyżej?

Cześć.
Sprawdziłem wchodzenie pasa na tarcze wariatora i wygląda to tak:

I tu pytanie: co zrobić żeby pas wszedł na większy obwód?
.
Teraz skuter rozpędza się w miarę ok, rusza z 4500, trzyma 7000...7500 w czasie jazdy. Rozpędza się do ~60km/h (pewnie wchodząc powyżej 8000 poleciał by więcej).
.
INFO:
- Wariator: jest założony TopRacing SV1 zamiast fabrycznego.
- Pasek: od Peugeota 755x18x30 (fabrycznego 749x17.7 nie można dostać)
- Rolki: aktualnie mam 5.0g i jedzie ok. Na 5,5g niestety już nie ma ducha, na cięższych w ogóle muł więc nie w tę stronę.
- Tulejka wariatora: założona ta co była dołączona do SV1. Gdy założyłem tulejkę krótszą o 1 mm, pas nie schodzi na sam dół wariatora, siedzi na większym obwodzie i sprzęgło zaczyna łapać już przy 3000 i nie ma ducha na starcie, jak i słabo się rozpędza. Na tulejce od SV1 pas siedzi na samym dole wariatora (na wolnych obrotach).
.
Co zrobić, żeby trzymał te same obroty a mimo to pas wszedł na większy obwód? Uzyskał bym trochę na szybkości. Dłuższy pas nie wchodzi raczej w rachubę, bo gdy na wariatorze jest na samym dole (wolne obroty), to na korektorze idzie prawie po samej krawędzi - wyżej już nie można.

Wariator ma zapas ,ale przeciw talerz? podejrzewam ,że wyżej jest zębatka rozrusznika,wszak przeciw talerz jest z alu a zębatka ze stali.Zgadza się ?

ale tam jest jeszcze z czego brać