Dlaczego cylinder ma mniejsze wyjście na tłumik niż średnica rury tłumika.?

Witam. Wczoraj trochę sie bawiłem w rozbieranie skutera i dostałem SZOKU. Mam Malaguti f15 fire fox 2005 rok chłodzony cieczą.SILNIK MINARELLI HORIZONTAL LC . Odkreciłem orginalny tłumik od cylindra i w tym momencie zauważyłem, że np. średnica rury tłumika ma 5cm i wejście do cylindra też...ALE te wejście już w cylindrze jest w połowie mniejsze. Dlaczego.? Bardzo mnie to ciekawi.

bo to zdławiony cylinder

A dokładniej mi coś powiesz.? Bo dobrze rozumiem,że masz na myśli że jest słabszy.? Ale w miare odchodzi i te 80 się kula :-D
Co w takim razie można z tym zrobić.?
nie mogę nic znaleźć na temat zadławionego cylindra na necie :-(

po pierwsze to masz po to guzik EDYTUJ żeby nie dopisywać posta pod postem co 3 minuty bo ci przyjdzie nowa myśl do głowy
a po drugie poszukaj sobie w necie o portingu cylindra 2T lub rozwiercaniu okna wydechowego.
np:
http://forum.mieloch.pl/rozwiercanie-okna-wydechowego-krok-po-kroku-t45494.html

Chodzi o zwiększenie potencjału cylindra poprzez zwiększenie przepływu czynnika przez cylinder. Podnosi to moment obrotowy i trochę moc. Ale nie robi się tego na oślep tylko trzeba mieć o tym pojęcie - bo inaczej więcej popsujesz niż poprawisz.
Ważna jest zasada równowagi - powiększasz dolot to powiększasz i wylot, ponosi się przy tym (podcina) górną krawędź okna wydechowego a po całym zabiegu reguluje gaźnik i napęd. Do tego warto mieć odblokowany wydech i tzw. odblokowany dolot.
I to niestety nie jest tak że HEJ HO! WYWALMY WIELKIE DZIURY na średnice wydechu i będzie super. Są cylindry z cześciowo przykrytym oknem wydechowym (np Airsal Sport do minarelli) które wydenerują więcej mocy niż chińczyk 70cm z pełnym oknem. Za to taki S6 streetrace 70 z pełnym oknem czy DrEVO czy Malossi Sport bedą mocniejsze od takiego Airsala. Albo MOGĄ być mocniejsze ale dopiero jak się spełni odpowiednie warunki co do osprzętu.
Duże firmy jak projektują takie cylindry to robią to za pomocą testerów przepływu (flow bench). Najpierw teoretycznie na kompie sobie to symulują i dobieraja wariant optymalny do pewnych zastosowań (ulica/sport/wyczyn) a potem robią 30-50 cylindrów z równym stopniem rozwiercenia, do tego 2-3 typowe wydechy i wybierają zestaw optymalny/uniwersalny co zadziała prawie każdemu i bedzie prosty do wystrojenia.
Ale ponieważ jest troche uniwersalny - to można go poprawić. TYLKO TRZEBA UMIEĆ.
.
Wiec teoretycznie jak okno jest przysłonięte to jest potencjał na więcej ale proste powiększenie tego otworu jak leci raczej zaszkodzi.
Tu wszystko ma znaczenie - wielkość i wysokość krawędzi okna wydechowego, okien płuczących a nawet kształt denka tłoka - zmienisz tłok na lekko inny i już nie bedzie tak dobrze jak było. Albo będzie lepiej.

.
To w zasadzie taka sama operacja jak wymiana wałka rozrządu na agresywniejszy w 4T i powiększenie zaworów. Tylko że o ile wymiana wałka jest procesem odwracalnym i można to regulować to w 2T z racji tego że wycinasz materiał to powrotu nie ma. A jak wytniesz za dużo i cylinder osłabisz to też nie ma szans na korektę.

Zrozumiałem. Dziękuje:-). Temat do zamknięcia. Pozdrawiam