Derbi Senda nowy cylinder tłok wychodzi za wysoko

Witam,
założyłem nowy cylinder żeliwny Power Force 70 do Derbi Senda X-Treme i okazało się, że tłok wychodzi zbyt wysoko i po przykręceniu części po głowicą nie suwa się, gdyż wystaje ponad cylinder około 1mm. Czy to oznacza, że tłok jest źle dobrany do cylindra (było razem w zestawie) ?

Pozdrawiam.

Tutaj to może być wszystko . Za długi korbowód,tłok za duży skok wału itp. Spróbuj dać grubszą uszczelkę pod głowicę . Zobaczymy co z tego wyjdzie :wink:

Skoro wcześniej miałem aluminiowy Airsal i był też na nim żeliwny Carenzi i wszystkie pasowały to wygląda na to, że z tym jest coś nie tak odnośnie wymiarów. Uszczelka może byłaby rozwiązaniem, ale jak tłok uderzy mi w głowicę to będzie po cylindrze.

No to szukaj wady w zestawie. Jeśli założysz grubszą uszczelkę to pokręć wałem na pusto , w sensie nie zapalaj moto . Jeśli nie uderzy w tym momencie to i pózniej nie powinien :wink: Ale najlepiej odeślij zestaw i złóż reklamację :wink:

spokojnie przy kręceniu reką nie uderzy a podczas pracy silnika uderzy. tam powstają siły których ręką nie wywołasz.
Wkłada się miękki drucik przez gniazdo świecy, tłok go spłaszcza i patrzy ile jest przestrzeni od głowicą

Ooo widzisz :wink: W sumie to masz rację w zupełności i teraz tak biorąc na logikę to się zgadzam :wink: człowiek serio uczy się całe życie :smile:

Ja miałem dokładnie to samo z cylindrem power force w silniku DB5B0. Tłok wychodził nawet kilka mm. Oddałem zestaw jako nie pasujący.